SABATON:s hyllning till amfibiekåren

Förvisso är jag makalöst okunnig vad gäller soldater, men varför skicka ett amfibieförband till ett land utan kust?

Förvisso är jag makalöst okunnig vad gäller soldater, men varför skicka ett amfibieförband till ett land utan kust?

För att förmågan utöver vanlig strid är amfibiestrid. Annars är det vanliga soldater.

(Ja, jag vet att jag får på tafsen av Amf nu...;) )

Dom ser ut att ha det bra på den statsfinansierade solresan/safaritrippen

För att förmågan utöver vanlig strid är amfibiestrid. Annars är det vanliga soldater.

(Ja, jag vet att jag får på tafsen av Amf nu...;) )

frågan e om dem strider eller inte? tror de e några riktiga fegisar ;)

Skalbaggsmos och dynga?
Men säg istället vad en amfibieförband gör på en savann.

Vi löser uppgifter likväll som något annat förband.

Navigeringen är precis som på sjön, med hjälp av GPS då det är dåligt med punkter i terrängen för att orientera med karta dvs detta borde göra att detta passar oss bättre än andra :D
Även fast vi är ett amfibieförband så kan vi inte gå på vatten när vi löser en uppgift men här kan vi gå på marken vilket gör att det är lättare för oss, så vad är problemet med att vi är i Tchad?

Vi löser uppgifter likväll som något annat förband.

Navigeringen är precis som på sjön, med hjälp av GPS då det är dåligt med punkter i terrängen för att orientera med karta dvs detta borde göra att detta passar oss bättre än andra :D
Även fast vi är ett amfibieförband så kan vi inte gå på vatten när vi löser en uppgift men här kan vi gå på marken vilket gör att det är lättare för oss, så vad är problemet med att vi är i Tchad?

Jag betvivlar inte att ni är jätteduktiga.
Men jag trodde amfibie var vattenlek och sim mer än regelrätt skogskrigs.
Det är inget direkt problem flr mig att just ni är i Tchad, att jag inte tycker någon svensk soldat över huvud taget har där att göra är inte specifikt knutet till amfibie eller inte amfibie

Haha exakt som deras gamla låt Panzar Batalion! :D Bara väldigt lite ändring i texten! Men oavsett, grymt av Sabaton som för övrigt är grymmast! :tummenupp

Haha exakt som deras gamla låt Panzar Batalion! :D Bara väldigt lite ändring i texten! Men oavsett, grymt av Sabaton som för övrigt är grymmast! :tummenupp

Edit: såg att någon redan påpekat det.

Last edited:
På tal om Sabaton... Det enda som egentligen gör dem riktigt bra är att Jocke är en så dålig sångare. Det finns ju tusentals powermetal-band som låter precis som Sabaton, men inget av alla dessa band har en så utmärkande dålig sångare som Sabaton. Och det är just DET som gör Sabaton så bra.

Last edited:
På tal om Sabaton.. Det enda som egentligen gör dem riktigt bra är att Jocke är en så dålig sångare. Det finns ju tusentals powermetal-band som låterprecis som Sabaton, men inget av alla dessa band har en så utmärkande dålig sångare som Sabaton. Och det är just DET som gör Sabaton så bra.

haha kan inte annat än att hålla med :yoparty

På tal om Sabaton.. Det enda som egentligen gör dem riktigt bra är att Jocke är en så dålig sångare. Det finns ju tusentals powermetal-band som låterprecis som Sabaton, men inget av alla dessa band har en så utmärkande dålig sångare som Sabaton. Och det är just DET som gör Sabaton så bra.

:hihi
____

På tal om Sabaton... Det enda som egentligen gör dem riktigt bra är att Jocke är en så dålig sångare. Det finns ju tusentals powermetal-band som låter precis som Sabaton, men inget av alla dessa band har en så utmärkande dålig sångare som Sabaton. Och det är just DET som gör Sabaton så bra.

DET är bullshit! En av de få band jag verkligen fastnar för alla låtar! Och nästan de enda bandet som klarar av att spela live där man slipper upptäcka att sångaren låter som Britney Spears eller något liknande fasansfullt! :fakta

En av de få band jag verkligen fastnar för alla låtar! Och nästan de enda bandet som klarar av att spela live där man slipper upptäcka att sångaren låter som Britney Spears eller något liknande fasansfullt! :fakta

du måste ha sett många band i dina dar :gnissla

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back