Saab 9-5 fråga

Bandido

HEAR ME NOW AND BELIEVE ME LATER!
Gick med
12 Oct 2005
Hoj
Xt660
Vad är det för serviceintervall på en Saab 9-5 3,0 -99 som har rullat 15300 mil, och vad skulle nästa service kosta (ca). Någon som vet?

Tacksam för svar.:tummenupp

Har en aero -02 där är det en stor service vid 11k ( kosta ca 8k + småsakerna dom hitta.. ) nästa service ska va ganska billig så runt 2 - 3 k kanske.. saab har ju kam kedja, billigt så länge du inte behöver byta den då kostar det en del..

Vad är det för serviceintervall på en Saab 9-5 3,0 -99 som har rullat 15300 mil, och vad skulle nästa service kosta (ca). Någon som vet?

Det här är ju den ganska ovanliga varianten med V6 som bara tillverkades i några år med i ganska få exemplar, vilket gör att du har en motor med fler servicepunkter än en fyrcylindrig som dessutom börjar bli ganska till åren och inte är så vanlig, bara orginaldelar att tillgå osv.

Kan bli ganska dyrt, men kolla med din närmaste SAAB verkstad för exakt pris.

Ok, då kan man säga att oavsett om det är ett 6:a eller inte så blir det ganska tunnt i plånboken efter servicen? Då kanske jag inte ska satsa på en saab.

Tack för svaren:tummenupp

Ok, då kan man säga att oavsett om det är ett 6:a eller inte så blir det ganska tunnt i plånboken efter servicen? Då kanske jag inte ska satsa på en saab.

Tack för svaren:tummenupp

Om jag inte är helt felunderättad har väl (Opel) 6an kamrem? (en kilometer lång dessutom).

Jag fattar inte varför tillverkarna envisas med att sätta in gummisnoddar, det vore ju som att tillverka en motorcykel med en rem istället för kedja, hur idiotiskt skulle inte det vara (förlåt Jörgen).

En riktigt konstruerad kamkedjekonstruktion snurrar 30 000 mil utan tillsyn.
På ex vis Subaru ska man lämna in och byta rem för 10 000:- var tio tusende mil. (andra har kortare/längre intervaller och andra priser, jag tog bara dom exempel jag kände till)

Skicka ett PM till "bananen"! Han jobbar som reservdelsansvarig på Holmgrens Bil. (SAAB återförsäljare!)

Första service vid 1000 mil, sen vart 2000:e, så vid 15 000 är det service, har dock ingen aning om vad som skall göras. Min är där till sommaren, men jag vägrar lämna in den, är helt meningslöst om garantin ändån är slut (Om man kan göra det själv alltså)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT