Sörfors på lördag 21/1 om SMHI har fel

Langsam

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
xr650r
Om det inte blir så kallt som utlovat åker jag ut till Sörfors på lördag fm. Oplogat eller ej. Grisfest mao :)

Langsam skrev:
Om det inte blir så kallt som utlovat åker jag ut till Sörfors på lördag fm. Oplogat eller ej. Grisfest mao :)
Jag körde upp spåret i bussjö igårkväll, det är fullt körbart och crossbanan är också plogad. Spåret kommer att prepareras ytterligare med fyrhjuling och enduroplog, Magnus har uppfunnit något nytt! :Bugar
Med hopp om en helg med varmare än -20, för mig blir det nog Bussjö, jag behöver komma upp i ståendes på spåret. :huvet

Schvidja skrev:
Jag körde upp spåret i bussjö igårkväll, det är fullt körbart och crossbanan är också plogad. Spåret kommer att prepareras ytterligare med fyrhjuling och enduroplog, Magnus har uppfunnit något nytt! :Bugar
Med hopp om en helg med varmare än -20, för mig blir det nog Bussjö, jag behöver komma upp i ståendes på spåret. :huvet
Jag kommer om det inte blir alltför kallt, har en träff med trappstegshoppet och det sköna platåhoppet! :tummenupp

RJ skrev:
Jag kommer om det inte blir alltför kallt, har en träff med trappstegshoppet och det sköna platåhoppet! :tummenupp

jag ska till bussjö på söndag :hihi

Last edited:
Kom igen nu alla endurotokar :) anmäl er och kom ut till bussjö och kör imorgon!

de ska bara vara -7 grader

Macket skrev:
Kom igen nu alla endurotokar :) anmäl er och kom ut till bussjö och kör imorgon!

Hoppas på vettig temp så kommer vi två "slowriders" som körde fem mil på älven i måndags!

Macket skrev:

Hoppas en "sporthojstok" som jag också får komma... ;)
Kommer om jag inte måste vara hemma med lillgrabben som blivit sjuk.

Vi var ute idag och endurospåret börjar bli riktigt fint, nu kan jag komma upp på benen på vissa avsnitt. Magnus har kört med sin uppfinning enduroplogen för mc. En mycket sofistikerad plog som följer spåret har tyngd och plogar samtidigt. Den kommer dock enligt Magnus att modifieras ytterligare för att bli optimal. I dag var vi 8 pers och det var -12 men man kan köra utan frostproblem för det finns ju värmestuga om man slöar på spåret. :) Crossbanan är som vanligt på topp för den som vill gasa och hoppa.

Last edited:
Blir det något Bussjö idag pga allt snöande?

Jag har förövrigt anmält mig men känns onödigt att köra dit om det inte blir något.

Enduro Plog

Schvidja skrev:
Vi var ute idag och endurospåret börjar bli riktigt fint, nu kan jag komma upp på benen på vissa avsnitt. Magnus har kört med sin uppfinning enduroplogen för mc. En mycket sofistikerad plog som följer spåret har tyngd och plogar samtidigt. Den kommer dock enligt Magnus att modifieras ytterligare för att bli optimal. I dag var vi 8 pers och det var -12 men man kan köra utan frostproblem för det finns ju värmestuga om man slöar på spåret. :) Crossbanan är som vanligt på topp för den som vill gasa och hoppa.

Hej det låter intressant med plogen finns det nån bild på den?

En konstig dag att köra hoj, full snöstorm! Nåväl gick ju att puttra runt och lära sig köra i spår som inte är min favorit men jag tyckte det gick hyfsat mot slutet dock sa både fram- och bakbromsen upp sig så det blev till att motorbromsa med tvåtaktaren... :rolleyes:

Tack till de som hjälpte mig med bilen när jag inte kom upp på vägen! :tummenupp
/Han med röd Mazda6 och vit släpvagn

de va riktigt kul att köra idag, men crossarna tyckte dock inte om snön :confused:
hela luftburken var full med snö :3freak

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...