Sökes-Supermotoansvarig LMS!

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
Som en del av er vet så avgår jag som ansvarig för Supermotosektionen i LMS. (Linköpings MotorSällskap)

Om ingen annan vill ta över efter mig så innebär det att det inte blir några tävlingar eller träningar på LMS supermotobana nästa år. Det vore väldigt synd då vi har en fin bana till förfogande.

Vet ni någon som vill ta denna post? Det innebär att man är med på månadsmöten, planerar och genomför tävlingar och träningar med hjälp av resten av sektionen.

Sara
f.f. Ordf. LMS Supermoto

Hua..... Det måste ju lösas....... ( annars får du sitta kvar )

Vad hände med killen som nästan var klar för att ta över din roll som du pratade om i sommras?

Jocke W skrev:
2599092 Vad hände med killen som nästan var klar för att ta över din roll som du pratade om i sommras?

Han känner inte att han klarar av det tydligen. :( Det finns några aktiva supermotoförare som är LMS-are men jag vet tyvärr inte vilka de är....

Wheeliegirl skrev:
2600521 Han känner inte att han klarar av det tydligen. :( Det finns några aktiva supermotoförare som är LMS-are men jag vet tyvärr inte vilka de är....

Snälla snälla snälla.... Försök luska i å få fram nån av dom... Ni har ju alldeles för bra anläggning å kvällstävlingarna har ju varit tok kul.....

Lennartsson skrev:
2600866 Snälla snälla snälla.... Försök luska i å få fram nån av dom... Ni har ju alldeles för bra anläggning å kvällstävlingarna har ju varit tok kul.....
Jepp, håller med :tummenupp

Håller med. Sverige har inte råd att förlora en arrangör av så väl träningar som tävlingar, specillt inte ngt som håller så pass hög klass.

Om nu inte ngn känner att man har tid/kunskap för att axla rollen själv är där kanske 2 eller flera som kan dela på ansvaret?

Barrett skrev:
2601061 Håller med. Sverige har inte råd att förlora en arrangör av så väl träningar som tävlingar, specillt inte ngt som håller så pass hög klass.

Om nu inte ngn känner att man har tid/kunskap för att axla rollen själv är där kanske 2 eller flera som kan dela på ansvaret?

Ja den banan får inte försvinna från oss, det är kul att köra där :tummenupp

Bor inte John stambeck där nere?! Han kommer visserligen ha fullsladdad kalender, men han kanske vet någon annan.
Enligt uppgift så är det med om Highland Cup i senaste Bomber Magazine. Även Lennartsson är med å ett par ööörebroare til...:D

CoRuS skrev:
2601775 Bor inte John stambeck där nere?! Han kommer visserligen ha fullsladdad kalender, men han kanske vet någon annan.
Enligt uppgift så är det med om Highland Cup i senaste Bomber Magazine. Även Lennartsson är med å ett par ööörebroare til...:D

Jag känner han Lennartsson ( himla trevlig kille) å han e himla sugen på se den tidningen..... Hur får man tag i den?????????

Lennartsson skrev:
2602488 Jag känner han Lennartsson ( himla trevlig kille) å han e himla sugen på se den tidningen..... Hur får man tag i den?????????

Och jag känner en som prenumererar på den tidningen. Som oxå fick vara med på bild. Himla trevlig kille. Alla borde göra det. Prenumerera alltså, det kostar ett femtedels bakdäck per år att prenumerera. Så varför gör inte fler det? :va Ge dom tidningar som nu skriver om oss en möjlighet att få resurser och medel till att skriva om oss. Genom prenumeration tex. Företag kan köpa annonsplats.

Mange gör nog mest medialt av alla media för våran sport just nu. IB som man får för att man betalar licencen, det står inte ett skit i den tidningen som är värt att läsa. Rally och gocart tar nästan all plats, men mina licenspengar är med och betalar den skit-tidningen. Inte ett ord denna säsong i IB om att det fins en klass under 450 och Open. Att det finns förare som kämpar i det tysta med att fylla på sporten underifrån. Jag hatar IB. :mad: Vill inte ha den, men får den ändå. Kastar den direkt. Undrar vad min licens hade kostat om jag sluppit finansiera IB? Det borde SVEMO ha koll på hur mycket det är. Kanske Peter vet. Hade SVEMO något papper eller vad det nu var att ge till mig, hörde talas om det att mitt namn nämdes nere i Knutstorp, och att jag skulle få ett diplom eller vad det nu var???? :va

För att som sig bör hålla sig till ämnet i tråden, Jag tycker det är synd att Sara inte orkar engagera sig mera, det är förståeligt men tråkigt. Det är likadant på flera håll i klubbarna runt om i Sverige, många gör ett stort jobb i det tysta. Ibland är jag själv sugen på att gå med i en annan klubb, slippa allt slit ute på banan, få tillbaka min andel i banan, köpa årskort. Och bara köra. Men det vore ju slutet för Örebrobanan om folk börjar göra så.

Så vi borde ta oss själva i kragen, sätta oss ner gemensamt och försöka att enas och jobba ihop lite mera. Stötta varandra bättre, ge dom som jobbar i det tysta lite mera uppskattning.

Det skulle vara kul om man till nästa år kunde arrangera en Stads-cup. Fyra fem städer, gärna flera städer, ordnar race i centrala delar. Men betydligt hårdare ljudkrav än vad som är idag. Och kortare och flera heat. Om inte publiken kommer till oss, så får vi komma till publiken. Och då ska vi inte göra det på våra villkor och våra ljudkrav, utan vi gör det på publikens villkor. Hur skulle dom vilja att ett race var? För jag tycker själv inte det är kul att titta på ett race om man glömt öronproppar. Och om man nu inte hade kännt dom flesta redan till namn och nummer, så har man efter halva racet inte en aning om vem som leder.

Nu har klockan blivit frukostdax. Vaknade tidigt idag.

Sara, du får inte sluta nu. Jag och övriga behöver dig mer än du vet om själv. Vi förare har bara varit dåliga på att låta dig få veta det.

Last edited:
RaceMe skrev:
2602604 Och jag känner en som prenumererar på den tidningen. Som oxå fick vara med på bild. Himla trevlig kille. Alla borde göra det. Prenumerera alltså, det kostar ett femtedels bakdäck per år att prenumerera. Så varför gör inte fler det? :va Ge dom tidningar som nu skriver om oss en möjlighet att få resurser och medel till att skriva om oss. Genom prenumeration tex. Företag kan köpa annonsplats.

Mange gör nog mest medialt av alla media för våran sport just nu. IB som man får för att man betalar licencen, det står inte ett skit i den tidningen som är värt att läsa. Rally och gocart tar nästan all plats, men mina licenspengar är med och betalar den skit-tidningen. Inte ett ord denna säsong i IB om att det fins en klass under 450 och Open. Att det finns förare som kämpar i det tysta med att fylla på sporten underifrån. Jag hatar IB. :mad: Vill inte ha den, men får den ändå. Kastar den direkt. Undrar vad min licens hade kostat om jag sluppit finansiera IB? Det borde SVEMO ha koll på hur mycket det är. Kanske Peter vet. Hade SVEMO något papper eller vad det nu var att ge till mig, hörde talas om det att mitt namn nämdes nere i Knutstorp, och att jag skulle få ett diplom eller vad det nu var???? :va

För att som sig bör hålla sig till ämnet i tråden, Jag tycker det är synd att Sara inte orkar engagera sig mera, det är förståeligt men tråkigt. Det är likadant på flera håll i klubbarna runt om i Sverige, många gör ett stort jobb i det tysta. Ibland är jag själv sugen på att gå med i en annan klubb, slippa allt slit ute på banan, få tillbaka min andel i banan, köpa årskort. Och bara köra. Men det vore ju slutet för Örebrobanan om folk börjar göra så.

Så vi borde ta oss själva i kragen, sätta oss ner gemensamt och försöka att enas och jobba ihop lite mera. Stötta varandra bättre, ge dom som jobbar i det tysta lite mera uppskattning.

Det skulle vara kul om man till nästa år kunde arrangera en Stads-cup. Fyra fem städer, gärna flera städer, ordnar race i centrala delar. Men betydligt hårdare ljudkrav än vad som är idag. Och kortare och flera heat. Om inte publiken kommer till oss, så får vi komma till publiken. Och då ska vi inte göra det på våra villkor och våra ljudkrav, utan vi gör det på publikens villkor. Hur skulle dom vilja att ett race var? För jag tycker själv inte det är kul att titta på ett race om man glömt öronproppar. Och om man nu inte hade kännt dom flesta redan till namn och nummer, så har man efter halva racet inte en aning om vem som leder.

Nu har klockan blivit frukostdax. Vaknade tidigt idag.

Sara, du får inte sluta nu. Jag och övriga behöver dig mer än du vet om själv. Vi förare har bara varit dåliga på att låta dig få veta det.

Det har varit fruktansvärt jobbigt att dra hela lasset själv. Folk förstår inte hur mycket det är att planera och hur mycket tid det tar av ens liv. Jag gick in i detta med otroligt mycket energi och planer och nu är jag helt slutkörd. Jag har slitit och tjatat på folk att de ska hjälpa till, oändligt mycket.
Har tjatat på er att ni ska komma och träna för att vi ska få mera träningstid för Supermoto. Jag känner dock att jag misslyckats med att få dit tillräckligt med förare. :(
Jag gjorde så gott jag kunde med tävlingarna men även där fick jag slita hårt för att få folk som hjälpte till. Kunde inte ens köra själv och har helt tappat glädjen med Supermoto. :(

Jag hoppas att någon annan vill ta över, men då måste NI hjälpa till att hitta nån, jag har tjatat färdigt nu...

tack för mig....

/trött Sara...

Den som inte kännt sig utbränd pga. idéellt arbete har förmodligen ingen aning om vad vi snackar om. Det finns 2 sorter varav den ena bara betalar, kör och åker hem när det är slut. Vi i denna tråden är av den andra sorten som inte klarar av att bara "hoppas" att något skall ske av sig självt.

LMS skulle kunna "låna ut" anläggningen till någon annan klubb / organisation om det finns lite substans bakom och hopp om ett vettigt arrangemang.

/HW

Det här var trist att höra. Även om jag inte riktigt vet hur jobbigt det kan vara att driva sådant här, så kan jag ändå tänka mig att du (Sara) har haft det slitigt, minst sagt tydligen. Jag hade nog kunnat tänka mig att anmäla mitt intresse att hjälpa till, men jag bor ju tyvärr en bit från Linköping.

Cupcake skrev:
2602925 Det här var trist att höra. Även om jag inte riktigt vet hur jobbigt det kan vara att driva sådant här, så kan jag ändå tänka mig att du (Sara) har haft det slitigt, minst sagt tydligen. Jag hade nog kunnat tänka mig att anmäla mitt intresse att hjälpa till, men jag bor ju tyvärr en bit från Linköping.

Ja, det är ett allmänt problem då vi inte har så många aktiva Supermoto-förare i Linköping tyvärr...
Och dom som finns, orkar visst inte hjälpa till utan vill ha allt serverat som alla andra....:(

/sara- ja ä int´bitter

Wheeliegirl skrev:
2602970Och dom som finns, orkar visst inte hjälpa till utan vill ha allt serverat som alla andra....:(

Detta fenomen verkar vara mycket vanligare i solo-idrotter än inom lagsport, där har man hela tiden ett lag att ta hänsyn till vilket verkar stärka vi-tänkandet. Undantag finns givetvis men tyvärr inte så många som man kunde önska.

Det är bara att inse att man måste hjälpa till om det ska bli något av sporten. För oss i Örebro som har träningsmöjlighet tre gånger i veckan är det inte så jäkla svårt att stå över ett eller ett par pass per säsong för att vara träningsledare. Ska man inte köra en tävling kan man ju lika gärna hålla i en flagga som att sitta på läktaren, att delta på en arbetsdag några timmar är ju inte heller skitjobbigt. Om alla bara bidrar med lite så kommer det avlasta ett fåtal personer oerhört och de kommer orka fortsätta jobba för sportens bästa, eldsjälar ska man vara rädd om för det finns ett begränsat antal...

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph