Sökes: Klubbens kabeltattare!

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
Då tar vi det på det "officiella" forumet också:
På måndag, dagen innan påställning, tänkte jag försöka montera mitt nya larm, och därmed totalt demolera mitt elsystem och förhindra ev. fortsatt åkning denna säsong.

Om någon är sugen på att ge lite konstruktiv kritik, samt bli bjuden på lite fika, så får ni gärna titta förbi. Är ledig, så jag pysslar nog hela dagen undantaget runt 15.00, då jag ska iväg en sväng. Ring 070-3208994 och kolla. Tag med verktygsväskan och krympslangarna! :tummenupp

Kjelle skrev:
Då tar vi det på det "officiella" forumet också:
På måndag, dagen innan påställning, tänkte jag försöka montera mitt nya larm, och därmed totalt demolera mitt elsystem och förhindra ev. fortsatt åkning denna säsong.

Om någon är sugen på att ge lite konstruktiv kritik, samt bli bjuden på lite fika, så får ni gärna titta förbi. Är ledig, så jag pysslar nog hela dagen undantaget runt 15.00, då jag ska iväg en sväng. Ring 070-3208994 och kolla. Tag med verktygsväskan och krympslangarna! :tummenupp

Krympslang? det är till för amatörer och hobbynissar! silvertejp är det som används inom räjsing!! :D

Näe, men krympslang är ju fint :tummenupp
Och jag som faktiskt är ledig på måndag, vad blir det för fika? morotskakan var god, men jag vet inte om min mage gillade den lika mycket som jag :(
Du hålls till hemma och mekar föstår jag?

Yes, jag håller till utanför mig, förutsatt att det inte regnar/snöar/haglar eller är 49 minusgrader (saknar varmgarage). Nåt fikabröd ordnar vi givetvis. Linda har just bakat blåbärspaj, men den är nog slut innan dess. Fast det blir nog en utmaning (larmet alltså). Det mesta av kablaget verkar OMSORGSFULLT inlindat i - ja just det! - eltejp!

Startade nyss upp Ninjan för första gången i år, och det mullrade gott som alltid. Åksugen? Nää, inte jag inte! :D

Last edited:
Kjelle skrev:
Yes, jag håller till utanför mig, förutsatt att det inte regnar/snöar/haglar eller är 49 minusgrader (saknar varmgarage). Nåt fikabröd ordnar vi givetvis. Linda har just bakat blåbärspaj, men den är nog slut innan dess. Fast det blir nog en utmaning (larmet alltså). Det mesta av kablaget verkar OMSORGSFULLT inlindat i - ja just det! - eltejp!

Startade nyss upp Ninjan för första gången i år, och det mullrade gott som alltid. Åksugen? Nää, inte jag inte! :D

BLÅBÄRSPAJEN SER DU TILL ATT DET FINNS KVAR AV!!!!

Eltejp? jag har inte sagt nåt om det... jag pratar Gaffatejp/silvertejp, stooor skillnad =)
Kablar? det är bara att blunda och sen klippa :D

Men är det inte sabla märkligt att du ska bort kl.15 precis när jag skulle kunna komma och hjälpa (stjälpa?!) till. :rolleyes:

Elmeka

Klubbens kabeltattare? Nåja, jag har ju gått elprogrammet iallafall...
Har lite krympslang och kabelskor jag kan ta med, de berömda blå-klämmorna-att-ansluta-sig-på-en-kabel-utan-att-klippa-av grejorna oxå!
Slutar runt en tolv och kan dyka upp därefter, nån som har en multimeter? kan vara bra att ha :)

Kjelle skrev:
Fast det blir nog en utmaning (larmet alltså). Det mesta av kablaget verkar OMSORGSFULLT inlindat i - ja just det! - eltejp!
Det finns SVART gaffa-tejp att köpa på Biltema. Det blir mycket snyggare är silver. Tadaaa... Både Race och snyggt.

Gaffa-mannen skrev:
Det finns SVART gaffa-tejp att köpa på Biltema. Det blir mycket snyggare är silver. Tadaaa... Både Race och snyggt.
Helgerån!!!
Gaffa ska vara silver, så är det bara!
Trodde inte det om dig micke, du som är Gaffa himself!
klart att man ska vidga vyerna, men NEJ! :rolleyes:

Jag ångrar mig, jag vill inte meka nån rackarns Kawazki imorn!!

Eller så är det så att jag inte har nån bil imorn som gör att jag inte kan komma :(

Verkar i alla fall som om det jävla vädret ställer till det. Inte heller jag tänker meka utomhus om det bli hagel och drivis!

Kjelle skrev:
Verkar i alla fall som om det jävla vädret ställer till det. Inte heller jag tänker meka utomhus om det bli hagel och drivis!

Tunnis!!!
Jag har mekat helikopter i 30 minusgrader, det tog tre timmar! :fakta
Så kom inte här och snacka om snöstorm och drivis!

I så fall räknar jag med att du tar cykeln ut!

Nu är jag i full gång. HJÄLP välkomnas. Kaffe och morotskaka finns. :confused:

PS: Visste ni att det är VÄLDIGT många sladdar under sadeln på en Ninja??

Kjelle skrev:
I så fall räknar jag med att du tar cykeln ut!

Nu är jag i full gång. HJÄLP välkomnas. Kaffe och morotskaka finns. :confused:

PS: Visste ni att det är VÄLDIGT många sladdar under sadeln på en Ninja??

bilen kommer senast 1330
kan ju titta förbi då och retas lite :rolleyes:
Har för övrigt ingen cykel... alls..

Det var ju snällt av mej att komma och hjälpa till. Var där strax innan tre (missade att du skulle bort), tänkte testa i fall larmet funka men efter lite moget övervägande så sket jag i det

Sorry.
Nu sitter larmet där i alla fall. Först verkade det leva ett eget liv, med små pikanta detaljer som att t.ex aktiveras då man slår på tändningen, men nu verkar det funka.

Schrunken hann i alla fall med lite morotskaka.

Åka i morgon, någon?

rainman skrev:
Helgerån!!!
Gaffa ska vara silver, så är det bara!
Trodde inte det om dig micke, du som är Gaffa himself!
klart att man ska vidga vyerna, men NEJ! :rolleyes:
Nu skal du få lära dig något viktigt: Var sak har sin gaffa.

Skall man meka elkablar på en svart båge skall det vara svart eltejp, men eftersom det är Rejs, så är det Gaffa som gäller. Alltså Svart gaffa ersätter svart eltejp. Silver-gaffa använder man för att lappa ihop bilar och skor och skinnställ, och om man är ultra-rejs och mer hjärndöd är poser: hjälmen.

Du glömde kåpor :fakta
Man lagar med fördel sina spräckta kåpor med Gaffa-tejp, och då svart är den snabbaste färgen så har man svarta kåpor...
Vilka då lämpligast lagas med svart Gaffa... Så det så :D

Kyckling skrev:
Du glömde kåpor :fakta
Man lagar med fördel sina spräckta kåpor med Gaffa-tejp, och då svart är den snabbaste färgen så har man svarta kåpor...
Vilka då lämpligast lagas med svart Gaffa... Så det så :D
Precis så funkar det, Rainman.
Efter att ha jobbat ihop med auktoritet på området (dvs, JAG) i ett par år så har Kyckling lärt sig en hel del...
:cool:

*/ ?>
Back