Söker snöskoter/skidfilmer

TomTroll

Hojlös
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
Kawazaki ZZR600-94 + några ännu äldre
Då börjar det närma sig skidresa med grabbarna!

Finns det någon som har några tips på lite extrema skid/snowboard samt snöskoter filmer? Liknande de som ibland visas under afterski :Rockbanan

Gärna med lite inslag av hög fart, hopp och laviner!!

Länkar till egenredigerade filmer som är fria att ladda ner är naturligtvis bäst, men finns det någon riktigt bra titel på DVD kan det naturligtvis vara värt att köpa den också.

Ruff Riders, (förra) årets snöskoterfilm! Att den är helsvensk gör inte saken sämre :)

Det finns några skoterfilmer på www.tobe.nu
Jag rekommenderar särskilt "Yellow Submarine".

skoteridioten skrev:
Ruff Riders, (förra) årets snöskoterfilm! Att den är helsvensk gör inte saken sämre :)

Måste ju bara säga att det var ett riktigt gäng med nollor i den där rullen, pinsam. Dom där killarna åker ju i barnbacken om man jämför med typ Slednecks.

Det finns en grym film som heter norrland2004.
Var man kan hitta den vet jag inte, vet inte om det finns
en 2005 version heller, men det borde göra det.

goodfella skrev:
Måste ju bara säga att det var ett riktigt gäng med nollor i den där rullen, pinsam. Dom där killarna åker ju i barnbacken om man jämför med typ Slednecks.

:kocko

Ptja, t ex så är Grönborgs 40-meters hopp är absolut i Slednecks-klass.
Kanske kan det ha å göra med att Slednecks filmar det mesta med vidvinkel, Grimborg använder det nästan enbart till FSX-delarna..
Att du kan kalla grabbarna för ett gäng nollor förstår jag mig inte på..eller så är det du som inte förstår dig på skoteråkningen kanske?
I princip hela skotersverige hyllar Ruff Riders som årets film.

Edit: Det enda pinsamma i RR var väl hojdelen...

Edit 2: Sen handlar ju inte allt om att hoppa längst eller högst heller.

Last edited:
Tack för tipsen allihopa :tummenupp
http://norrland.campus.ltu.se/ fanns som sagt en hel del skoterrelaterat.
Hittade www. freeride.nu som verkade vara skidåkarnas motsvarighet till sporthoj.com. Där fanns en hel del länkar till filmer, trailers o.s.v.

*/ ?>
Back