RRbjorn
Medlem
Blir fan tokig på den här branschen. Det finns tydligen alldeles för mycket jobb så att man totalt kan skita i sina kunder. Har bestämt datum för lite renovering - två gånger har plattsättare inte ens hört av sig. En av gångerna så hade jag bestämt tid, dubbelbekräftat tiden - ändå så dyker inte killen upp!
Min tid räcker inte till att fixa det själv. Någon som kan rekommendera duktig plattsättare/snickare som har tid och gör BRA jobb?
Lägenheten ligger vid Radiohuset i Stockholm.
Det som ska göras är:
1)
Har slagit ner en vägg - blev lite sned när jag murade upp den mot taket. Detta måste blir rakt. Jag vill inte sätta list påden - vill ha den lite "rå".
2)
I.o.m rivandet av kakel mm i köket så lossnade en heldel material på väggar och kanter. Detta måste jämnas till. Även en ventilationsventil ska på plats i en lufttrumma.
3)
Lägga 30x30 platter i köket (ca 3.5 kvm).
4)
Lägga klinkers (30x30) i hall (ca 3 kmv). Här behöver primas då det är skikt av kära som de gamla lenoliumplattan suttit i.
5)
När golv o väggar klart i köket så ska nya köket på plats.
Innebär passa till o skruva ihop samt modifiera nån lucka så att det passar. Kapa till en valnötsskiva också.
Punkt 1-3 vill jag gärna ha gjort asap. Lägenheten står tom - väntar på att kunna flytta in.

Bifogat
Last edited: