Söker filmer liknande Long way down/round

Peaceinn

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
suzuki
Söker efter filmer som liknar Long way down/round behöver nödvändigtvis inte vara på mc kan vara bil cykel liftandes eller vad som helst.
Olika reseskildringar.

Race to Dakar kan jag rekommendera, det är samma team som i Long Way Round/Down minus Ewan M.

Orginalet. Mondo Enduro.

Den jag gillar mest, känns mest äkta. Fem vanliga killar på helt ordinära endurohojar, inga supportfordon, inga sponsorer, inget filmteam, inget 20-mannateam som fixar adminstrationen innan avresa. Bara killarna själva. Så jag själv skulle vilja göra en jorden runt-resa.

Den jag gillar mest, känns mest äkta. Fem vanliga killar på helt ordinära endurohojar, inga supportfordon, inga sponsorer, inget filmteam, inget 20-mannateam som fixar adminstrationen innan avresa. Bara killarna själva. Så jag själv skulle vilja göra en jorden runt-resa.

Vadå? Gillar du inte Ewan och knähundens lyxsafari?

Jag instämmer helt.

Vadå? Gillar du inte Ewan och knähundens lyxsafari?

Jag instämmer helt.

Jag tror att dom också skulle vilja slippa följebilarna och mycket av lyxen, men det är en eftergift för att tv produktionen ska bli så bra som möjligt, det blev enorma mängder video från varje hoj varje dag, det var batterier som skulle laddas och en hel del annat som dom hade sluppit om dom inte skulle göra bra tv.

Entusiaster ser Mondo Enduro med lika stort nöje, men det är inget som går att köra som serie på bästa sändningstid för vanligt folk.

Våran film, "Mästarnas Kamp". En del gnälliga gubbar förvisso, men bortsett från det så kanske fler än jag tycker den är sevärd.

Våran film, "Mästarnas Kamp". En del gnälliga gubbar förvisso, men bortsett från det så kanske fler än jag tycker den är sevärd.

Just det, där blev det väl två falanger, en som ägnade sig åt tv produktion och en som ägnade sig åt att åka hoj....

On Any Sunday kanske kan tangera temat lite grann...

Annars tycker jag Australia Trip DVD av Ross Noble. Han kör lite hoj, snackar lite skit om platserna han besöker och kör lite standup. Grymt kul om inte annat...

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!