Söker ett bra videoredigeringsprogram till hojfilmer.

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Hoj
En STOR plastraket.
Någon som har erfarenhet av ett bra videoredigeringsprogram med t ex motion tracking. :va

Lånar tråden lite! När jag lägger in råfilen från gopro:n i vegas är den snabbspolad typ 20%. VARFÖR??!! Googlat utan framgång och letat i alla 40 000 menyer vegas har. Tips?

KAN vara att du spelat in i 25 fps och själva programmet eller timelinen är inställd på 30fps.. Eller tvärtom

Om det är Mac som gäller så skulle jag säga Final Cut Pro X. Men även Premiere finns för Mac och även det är ett väldigt bra program! PC? Premiere.

Last edited:
Hade en liknande teori, spelar in i 60 fps. Kanske ska prova 25, surrade lite med en snubbe som påstod att det ger bäst filmkänsla också. Adobe premiere ska tydligen vara schysst också.

Blir det så när du renderar? Annars är det troligen något med själva uppspelningscachen. Sen kan 60 FPS se konstigt ut i jämförelse med vanlga 25 fps som är standard för film. Därvid ser också 25 fps mest "filmaktigt" ut.

Har du win 7 så ingår win moviemaker. Går att merga ihop klipp, klippa, lägga på annat ljud med mera. Mer än ok för att vara "gratis"

Last edited:
Avid som företag är ett helvete att ha att göra med! Det ändras och hålls på och dom har ofta inte kundens bästa för ögonen. Jag själv litar inte på Avid. Har blivit bränd lite för många gånger av Avid/Protools.

Avid som företag är ett helvete att ha att göra med! Det ändras och hålls på och dom har ofta inte kundens bästa för ögonen. Jag själv litar inte på Avid. Har blivit bränd lite för många gånger av Avid/Protools.

Det håller jag inte med om, tycker att jag alltid fått topp kvalitet de gånger jag har pratat med supporten, sen när du säger "ändrar & håller på", "blivit bränd" vad menar du då?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman