Söker bilder på NSR 89-93

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Behöver bilder på två saker, :va

1. Fästet till tanklockskåpan (öppen lucka såklart).

2. Höger sida av motorn, oljepluggen är det viktiga.

Tacksam för bilder.

MVH Glenn :)

solitude skrev:
Du är underbar! Är det den stora eller någon bakom kåpan? :va
stor och stor....antar att du hittat den, den sitter vågrätt in i motorn, sitter inte bakom någon kåpa vad jag kom ihåg, hade själv problem att hitta den, man brukar ju leta mitt under motorn.

Nykan skrev:
stor och stor....antar att du hittat den, den sitter vågrätt in i motorn, sitter inte bakom någon kåpa vad jag kom ihåg, hade själv problem att hitta den, man brukar ju leta mitt under motorn.

Precis, har letat en stund under motorn men där finns ingen. Så jag får väl testa lite efter skolan.. :D

Antar att det är den större av dom två bultarna på vänster sida, vid växelaxeln.
Det konstiga är att i intruktionsboken har dom skrivit, (se bild 3). Men det finns bara två bilder.. Hmmm :va

solitude skrev:
Precis, har letat en stund under motorn men där finns ingen. Så jag får väl testa lite efter skolan.. :D

Antar att det är den större av dom två bultarna på vänster sida, vid växelaxeln.
Det konstiga är att i intruktionsboken har dom skrivit, (se bild 3). Men det finns bara två bilder.. Hmmm :va
Jo, jag hade också instruktionsboken och den är felande, precis som du säger finns inte bild 3.

Bytte precis olja i min. Tappnings pluggen sitter på vänster sida, lite framför fotpinnen. Olje påfyllnings pluggen sitter på höger sida bakom kåpan.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...