Fredriksson
Det är bare å åk
Tja satt och funderade på att söka till skolan igen, vart arbetslös i någon månad nu och lite för att jag faktiskt saknar skolan ( HUR FAN HÄNDE DETTA??). Så tittar lite på olika utbildningar, lantmäteri, civilingenjör, arkitekt. Eftersom jag är snickare så har jag ju inte alla dessa ämnen som behövs för att komma in, Matte B Svenska B Engelska B är ju i princip de jag har som är aktuella. Har ju massa dumma jävla ämnen som är bygginriktade och därför helt onödiga känns det som. Så nu har jag sökt ett tekniskt basår för att läsa upp alla dessa.
Men då till min riktiga fråga, kan man komma någonstans med de ämnen jag har? Gillar ju att jobba med händerna och älskar snickaryrket. Måste ju finnas något man kan söka inom bygg men vilka universitet har dessa utbildningar? Lärarna på gymnasiet sa att man kom in på allt, vilket man verkligen inte gör
Va säger ni? Någon som gick bygg och sökt något eller kanske redan studerar?
Ta det vacker pojkar och flickor
Men då till min riktiga fråga, kan man komma någonstans med de ämnen jag har? Gillar ju att jobba med händerna och älskar snickaryrket. Måste ju finnas något man kan söka inom bygg men vilka universitet har dessa utbildningar? Lärarna på gymnasiet sa att man kom in på allt, vilket man verkligen inte gör

Va säger ni? Någon som gick bygg och sökt något eller kanske redan studerar?
Ta det vacker pojkar och flickor