Södra länken, perfekt höståkning.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Tog jag en tur i södra länken som öppnade idag.
Grymt sköna vägar o åka på där nere, gissar att det kommer att bli lekstuga där nere under hojsesong. Idag var det mycket trafik där o mycket snutbågar.
Så det blev en lugn repa. Men jag kan rekomendera folk att ta en tur där med hojen, ni som inte ställt av än. Det fanns en duktig raksträcka där nere oxå, för wheelisar. 4.5 km lång e tunneln

Jag åkte där nyss med bilen, var rätt coolt faktiskt. Såg ett jättelångt svart smalt spår i vänsterfilen mot Värmdö, såg bestämt ut so matt en hoj hade burnat där........ Nån skyldig?

Blanco skrev:
Tog jag en tur i södra länken som öppnade idag.
Grymt sköna vägar o åka på där nere, gissar att det kommer att bli lekstuga där nere under hojsesong. Idag var det mycket trafik där o mycket snutbågar.
Så det blev en lugn repa. Men jag kan rekomendera folk att ta en tur där med hojen, ni som inte ställt av än. Det fanns en duktig raksträcka där nere oxå, för wheelisar. 4.5 km lång e tunneln

Som sagt va... kom precis hem efter att provat tunnlarna.Gissar att det kommer att filmas en hel del där nere.Och akustiken var det ju heller inget fel på!!! :yoparty

Masen skrev:
Som sagt va... kom precis hem efter att provat tunnlarna.Gissar att det kommer att filmas en hel del där nere.Och akustiken var det ju heller inget fel på!!! :yoparty
Ja, det ska bli intressant o se hur fort det kommer att dyka upp en film med bilder därifrån.

Passerade också tunneln, i bil... fräscht och ljust, en å annan trevlig kurva, samt en smula smidigare ta sig från tex Gullmarsplan och ut till Huddingevägen eller E4an. Några klubbpolare var dock ute och förvirrade sig i tunnlarna på 2 hjul, bilder här

Bor i Årsta, så jag gick över Huddingevägen bortanför Bolidenplan på vägen hem, var nästan spöklikt, knappt en bil ute där det även en söndagkväll varit fullt med bilar.. kändes lite ovant.

/B

Åkte den i bil från västberga ut till Nacka och tillbaka. Mycket trafik vid 16.30 mindre vid 18.30. En och annan fartkamera hann jag registrera. Så har ni regskylt fram ta det lugnt.

Vart exakt börjar och slutar den?

Jag som inte hittar så bra på söder e bra nyfiken=)

Kör E18 från bålsta till stäket ta rotebroleden över till E4. Följ den till den delar sig vi gröndal håll vänsterfil eller näst vänstra filen vid stora essingen så kommer du rätt ner på länken. Följ den till du kommer ut på värmdövägen ta av vid nacka strand kör på i motsatt riktning så kommer du hem igen.

Anders R skrev:
Kör E18 från bålsta till stäket ta rotebroleden över till E4. Följ den till den delar sig vi gröndal håll vänsterfil eller näst vänstra filen vid stora essingen så kommer du rätt ner på länken. Följ den till du kommer ut på värmdövägen ta av vid nacka strand kör på i motsatt riktning så kommer du hem igen.

Oki så den gammla förbindelsevägen till huddinge vägen e borttagen?

ni som ska busa i tunneln. akta er för övervakningskamerorna bara :)

dessutom vill jag filma allt bus :)

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...