Sålt hojen, fortf ägare

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Sålde min hoj för 1½ vecka sedan. Har fått pengar och allt. Men ägare är fortfarande jag, och eftersom att jag har helårsförsäkring och trygghansa får meddelande från vägverket blir det problem för mig. Hur löser jag detta? Vet inte om ägarbeviset kommer bort i posten (nya köparen hävdar att han lagt på det). Skall man beställa ett nytt ägarbevis? /Martin

Tror det kan ta lite extra tid eftersom det är helgdagar osv. nog inget att oroa sig över......Btw varför sälja hojen :va Köpa en snabbare ?? :yoparty

Tror det kan ta lite extra tid eftersom det är helgdagar osv. nog inget att oroa sig över......Btw varför sälja hojen :va Köpa en snabbare ?? :yoparty

Ah, näae tycker mest synd om köparen som har lämnat mig pengar men inte står som ägare på hojen. Kan väl inte kännas så kul.

Har blivigt pappa, behövde en V70 ;)

säljaren skall lägga de på lådan nu kan han vänta flera månader å du får betala försäkringen å kan inte göra något han har väll kvitto på at han köpt hojen eller hur.

Du som ägare ska ju posta regbeviset.. gav du det till nya ägaren? :S

taskigt läge... parkerar han fel, blir tagen med kassa däck osv så får du problemen,,,, vart där. gjort det.

har du hans uppgifter så beställ ett nytt o fyll i och förfalska hans namn,, ändå ingen som läser det så noga.
Alternativt om inget händer så stöldanmäl hojen tills det klarats ut.

Nu kan mao nya "agaren" fa p-botar, fortkornings botrar (som iofs inte spelar roll) och dra till sig onodig uppmarksamhet med ditt namn.:huvet

Ta kontakt med vägverket å fråga hur du löser det på bästa sätt, du har ju trots allt kvittot, går det mer än 10 dar så flyttas ju ägarbytes dagen fram.. å du får betala försäkring mm, Lycka till :tummenupp

Har blivigt pappa, behövde en V70 ;)[/QUOTE]

Grattis till en lyckad fortplanting, vi behöver nya unga motorister.
Men hade det inte gått bra med en 850 så hade du kunnat haft kvar bågen?

Tyvärr tvungen att säga att du har blivit blåst!

Har han kvitto så blir det jobbigt för dig att anmäla stöld. Försök att tala allvar med köparen och lös det så fort det bara går! Jag antar att du har kvar hans uppgifter?

ALLTID SÄLJAREN SOM SKALL POSTA ÄGARBEVISET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gör som flera sagt. Beställ ett nytt regbevis, fyll i och skicka in. Det funkar, jag vet......

som säljare ska du alltid själv lägga pappret på lådan,

Ägarbyte lägger man på posten själv eller båda två...

tänkte precis detsamma! man överlåter inte den uppgiften åt personen som gynnas av att bytet inte äger rum! men i ditt fall är det säkert ingen fara som många sagt, ge det en vecka till och hör sen av dig till vägverket och beställ ett nytt ägarbevis som sedan ifylles på nytt och skickas in av DIG:tummenupp

taskigt läge... parkerar han fel, blir tagen med kassa däck osv så får du problemen,,,, vart där. gjort det.

har du hans uppgifter så beställ ett nytt o fyll i och förfalska hans namn,, ändå ingen som läser det så noga.
Alternativt om inget händer så stöldanmäl hojen tills det klarats ut.

ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ nu har du jävligt fel om han parkerar fel ja då har du rätt men tar polisen honom för dåliga däck så är det personen som sitter på hojen som får betala...

ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ nu har du jävligt fel om han parkerar fel ja då har du rätt men tar polisen honom för dåliga däck så är det personen som sitter på hojen som får betala...

Infördes det inte ägaransvar nyligen?

polaren hade lånat en obesiktigad/oskattad v70 förra helgen och vart stoppad av polisen förra helgen, han slapp undan helt men ägaren åkte på böter.

Infördes det inte ägaransvar nyligen?

polaren hade lånat en obesiktigad/oskattad v70 förra helgen och vart stoppad av polisen förra helgen, han slapp undan helt men ägaren åkte på böter.

Nej! Herregud! Inte än.....
Det ligger som förslag men är inte klubbat.

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back