Såhär såg det ut efter 250sp krashen...

Där ser man tydligt hur hojarna är nerborrade i bollhavet, en hade dock nästan tagit sig igenom hela, men visst är Bergskurvan bättre nu än förr.

GSXR1100R skrev:
Där ser man tydligt hur hojarna är nerborrade i bollhavet, en hade dock nästan tagit sig igenom hela, men visst är Bergskurvan bättre nu än förr.
Tur att ingen skadade sig! Jag la min hoj 4-5 meter in i bollhavet i tisdags, det är helt j-a omöjligt att få upp cykeln därifrån! Ser att de la ut en planka för #72, det är nog modellen. Eller en vinsch!

Torkel skrev:
Jag la min hoj 4-5 meter in i bollhavet i tisdags, det är helt j-a omöjligt att få upp cykeln därifrån! Ser att de la ut en planka för #72, det är nog modellen. Eller en vinsch!

Jo tack... tungt som fan att dra dom därifrån...när man ska vada i lekakulor upp till knäna. :brinnerup :)

Men det funkar väldigt bra för att få stop på hojar som är på rymmen. :tummenupp

//MH

Det var ganska kaotiskt i samband med den där kraschen. Tack til grabbarna från postering 8 som kom och hjälpte oss. :tummenupp

Vad är det för format på filmen. Lyckas inte med att se den... :-(

Lite sjukt att man kan vinna på att krascha. Ännu underligare att Spacelord som höll på att bli varvad fick DNF i protokollet trots att han låg i samma bollhav.

Gulsnabbtrajja skrev:
Lite sjukt att man kan vinna på att krascha. Ännu underligare att Spacelord som höll på att bli varvad fick DNF i protokollet trots att han låg i samma bollhav.

Jag reagerade på det igår så nu ska jag ta och skriva ett mail till LMS och ifrågasätta resultatlistan. Inte för att det spelar så stor roll för mig i den här tävlingen, men det kan spela stor roll för någon annan att listan verkligen är korrekt!

Torkel kom fram till att DNF:en förmodligen berodde på att jag låg 3 varv efter. Så isåfall är det ju korrekt.

Last edited:
Lime skrev:
Vad är det för format på filmen. Lyckas inte med att se den... :-(

SVCD.... powerdvd eller liknande program borde kunna visa...

ska bättra mej när det gäller format.. i framtiden blire divx ...

//Håkan

håkan skrev:
SVCD.... powerdvd eller liknande program borde kunna visa...

ska bättra mej när det gäller format.. i framtiden blire divx ...

//Håkan

Klart det eftersom det var enda programmet som jag INTE testade...

:huvet

Madhonda skrev:
Jo tack... tungt som fan att dra dom därifrån...när man ska vada i lekakulor upp till knäna. :)

Men det funkar väldigt bra för att få stop på hojar som är på rymmen. :tummenupp

//MH

Jo, det var riktigt jobbigt att bara försöka resa upp cykeln i bollhavet. Så jag överlät det till "proffsen". Men det var iallfall mjukt och skönt att landa där! :)
Det trista är bara att sanera allt....

Bra jobbat funkisar! :tummenupp

Nån som har några bilder eller film av själva kraschen?? Skulle vara kul att få se hur det såg ut eftersom allting hände bakom ryggen på mig. Har bara hört av andra att det såg riktigt otäckt ut!

Gulsnabbtrajja skrev:

Det är ju så reglerna är vid rödflagg. Hände förra året på Sviestad i SBK där trean kraschade i Sviestadböjen och orsakade rödflagg men hamnade ändå på pallen. Jamie Whitham vann ett SS-VM heat på Donington när folk föll som flugor i regnet och han själv hade kraschat men var i ledning ett varv tillbaka.
Det som tydligen var underligt i söndags var att de röknade tillbaka två varv istället för ett, åtminstone enligt de uppgifter jag fick från delvis partiska källor.

Goodstuff skrev:
Det som tydligen var underligt i söndags var att de röknade tillbaka två varv istället för ett, åtminstone enligt de uppgifter jag fick från delvis partiska källor.

njae... så långt tillbaka att alla passerade... det blev i praktiken 2 varv för ledaren...
först tillbaka där alla passerade... sen tillbaka 1 varv... eller kommer jag ihåg fel här?

//håkan

Mästerfotografen jP lyckades fånga lite grand av kraschen på bild iallafall! I bakgrunder kan man se Fredrik Dahlgrens hoj glida förbi i gräset medans jag tvärnitar och får tydligen för mig att det är dags att hoppa av hojen eller nåt?!? :dummer

Bifogat

• lms-sm2004-1871-640.jpg
    lms-sm2004-1871-640.jpg
    121.8 KB · Visningar: 83
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park