Såga av ljuddämpare!?

halmstads_kung

Prospect...i min egna klubb
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
Suzuki GSXR 750
Eh...just det...nån som prövat?...sugen på å kapa av kolfiberljuddämparen...
Vad ska man isåfall tänka på...iochmed att mycket motstånd i dämparen försvinner...

Finns det små varianter?...såg att AC FARIAS hade någon mindre variant på sin gamla hoj...

:felämne ...I know...

halmstads_kung skrev:
Eh...just det...nån som prövat?...sugen på å kapa av kolfiberljuddämparen...
Vad ska man isåfall tänka på...iochmed att mycket motstånd i dämparen försvinner...

Finns det små varianter?...såg att AC FARIAS hade någon mindre variant på sin gamla hoj...

:felämne ...I know...

Det blev kanon faktiskt, har dock ingen bild i skrivande stund men jag kan maila den till dig senare. Jag kapade min med bågfil och det var hur enkelt som helst. Jag skulle nog inte kapa med en V-slip om jag vore som du. jag var också lite orolig över att ljudet skulle vara högt som attans men när jag startade den så var det underbart, och jag kapade halva dämparen!!!!..

Jag tycker att det ser mkt bättre ut än en stor jävla burk, lite mer race över det hela på ngt sätt!.

Frågor?

ZXRMANNEN skrev:
Det blev kanon faktiskt, har dock ingen bild i skrivande stund men jag kan maila den till dig senare. Jag kapade min med bågfil och det var hur enkelt som helst. Jag skulle nog inte kapa med en V-slip om jag vore som du. jag var också lite orolig över att ljudet skulle vara högt som attans men när jag startade den så var det underbart, och jag kapade halva dämparen!!!!..

Jag tycker att det ser mkt bättre ut än en stor jävla burk, lite mer race över det hela på ngt sätt!.

Frågor?
Ähh, lägg upp bilden här istället, (nyfiken :rolleyes: )

ZXRMANNEN skrev:

Frågor?

Jaaa! Bild? :tummenupp

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien