Så var det dags IGEN, jäv..a vandaler!

Status
Ej öppen för fler svar.

JensaR

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
Daytona 675
Måste skriva av mig samt kanske få hjälp med att förstå vad någon får ut av att förstöra andra ägodelar.

Kommer ned i garaget efter jobbet för att upptäcka en stor oljepöl under cykeln.
Någon/några har tappat cykeln på olja genom att lossat, samt tagit med sig, bultarna inom markerat område.

Jag blir så jäkla förbannad samt ledsen..

Kan någon mer mek-kunnig person förstå varför man lossar dessa? Vad försöker man komma åt?

Fattar uppriktigt ingenting..

Någon?

Bifogat

• skada.jpg
    skada.jpg
    91.4 KB · Visningar: 660
De försöker väl inte komma åt något, bara att jävlas så mycket som möjligt, spänningen i det hela är det som kan trigga folk till att göra så.
Typ som när man var åtta år och det var jätte läskigt, coolt och roligt att tjuvplinga på någons dörr..

Riktigt trist. Lider med dig. Det finns väl ett par kategorier som gör det här. Avundsjuka personer som inte klarar att ngn annan har något fint. Sedan finns det säkert många som tycker illa om hojåkare för att vi retar upp dem i trafiken genom vår liberala tolkning av trafikregler.

Oavsett så är det tråkigt när sånt här händer.

Plocka dom med sig vänster motorkåpa? Är väl en vanlig del som det blir hål på när man lägger hojen.

Tyvärr tror jag inte på grannarna då det hände på jobbet, alltså låst garage där det krävs passerkort samt kod för att komma in.

Hojen hämtad med bärgare, vågade inte bara fixa nya skruvar samt fylla på olja. Vette fan om det pajat något mer? Känns som man skulle behöva provdra varenda skruv. Cykeln hade vinterjacka på sig samt kätting klass 3 samt skivbromslås.

De måste fan varit ute efter att sno något men vad fan skulle det vara som är värt risken?

Hur hanterar man kontakten med verkstaden, vad fan säger man? Något speciellt man måste be dem kolla?

Håller med er fullständigt i era övriga åsikter. Andra gången någon är på en av mina hojar. Jag ber till gud att jag aldrig kommer på dem på bar gärning för då vet jag uppriktigt sagt inte hur det slutar.

Mitt tålamod är riktigt riktigt sargat vid det här laget..

Alltså fy fan för dessa jävla myror. Tror tyvärr att det bästa för dessa individer vore att de snubblade rejält ett par gånger innan man höll fast dem i väntan på polis.
Man skäms för att resonera så men det är fasen så det känns..

Tog de flera bultar utöver oljepluggen & ev. pluggen för att fylla på olja? Då 3-4 liter olja rinner ut på golvet i garaget torde inte de bilar/mc som står i närheten av din hoj vara skyldiga då oljan inte är så snäll mot däcken.
Har det hänt något annat bus i garaget?
Själva handlingen i sig tersig idiotisk, är man i behov av en oljeplugg så kostar den inte många kronor. Vill man jävlas & vandalisera måste det finnas enklare sätt än att tömma hojen på olja.

Låter som om du har hojen stående i ett flerbilsgarage, mitt tips är att flytta den. Den kommer aldrig få vara ifred, talar av egen erfarenhet nu. Speciellt om du bor i ett multikulturellt område, tyvärr. Har fått min hoj stulen ur mitt garage och nu senast för bara några dagar sedan så har snorungarna varit framme och hackat med skruvmejsel i tändningslåset på lånehojen. Kommer säga upp min garageplats, är så jävla trött på detta. Har jagat ut snorungarna ur garage flera gånger.

Lider med dig, vet hur det känns. :(

Ja kanske, bemödar man sig att försöka sno en kåpjävel, har dock ingen aning vad den kan kostar, då är det illa.
Samtidigt rätt troligt att denne person som uppebarligen är intresserad av att åka hoj, men synat asfalt i alla fall 1 gång, figurerar på detta forum.

Om det är så, vilket är absolut inte är säkert, gör denne klokt i att välja butik istället för garage nästa gång :)

Jag lovar iaf alla er hederliga hojåkare att mitt civilkurrage ej kommer svika om jag ser någon annans hoj behandlas orätt..

Tack för sympatierna.

/Jens

Hann inte se senaste posten innan jag skickade mitt svar. Beskyller ingen för något. MEN visst är det någon som behövt en kåpa. Känns ruggigt jobbigt att göra detta för att jävlas. Vore lättare att välta cykeln om man ville förstöra..

Nej, den satt kvar med 1 bult

Hmm ja då låter det fan skumt, är ju ingen dyr del heller. Aja är väl bara flytta på hojen, jobbigt att ha den på ett ställe man vet att det springer tattare lös :mad:

Snygg hoj iaf hoppas den klarar sig framöver

Har väl inte med just nationaliteten att göra utan har med åldern och vilket område man bor på.

Ex:
Invandrare i ett fint område beteer sig som sina kompisar.

Invandrare i ett dåligt område beteer sig som sina kompisar. Inklusive svenskar i dessa områden, de är ju nästan värst för de ska alltid överkompensera för att de är "svennar" :).

Du är nog ingen rasist, men du är okunnig och vet inte vad du pratar om. Du tror att du vet :)

Aha vänster sidokåpa var loss. Då måste det handla om reservdelstjyvar, det är en GIXER du har. Antagligen en som kört omkull. Men tömma motorn på olja tänkte han ta motorn eller motordelar som vilat i oljebad. Kopplingskåpan iof.
Men såna här gökar brukar ta med sig hela hojen & slakta den i lugn & ro. Men ville han bara ha sidokåpan & kopplingskåpan blir det rimmigt även om det är långsökt. Men kollar du priserna på dessa delar så får du ett motiv.
Råd ställ inte hojen där på ett bra tag då dessa gökar brukar återvända för att avsluta vad de påbörjat.

Jag kan bjussa på en bild på mitt tändningslås...

34682422.jpg

Aha vänster sidokåpa var loss. Då måste det handla om reservdelstjyvar, det är en GIXER du har. Antagligen en som kört omkull. Men tömma motorn på olja tänkte han ta motorn eller motordelar som vilat i oljebad. Kopplingskåpan iof.
Men såna här gökar brukar ta med sig hela hojen & slakta den i lugn & ro. Men ville han bara ha sidokåpan & kopplingskåpan blir det rimmigt även om det är långsökt. Men kollar du priserna på dessa delar så får du ett motiv.
Råd ställ inte hojen där på ett bra tag då dessa gökar brukar återvända för att avsluta vad de påbörjat.

Hojen är bärgad och kommer ej parkeras där igen. Imorgon skall jag se om vi har kameror i garaget samt om det går att komma över vem som gått in i garaget samt vid vilken tidpunkt.

Vad kostar en kopplingskåpa? Vid närmare eftertanke så måste det väl vara så. En snorunge fattar väl inte ens att det kommer rinna olja när man lossar denna och hade därmed valt något mer effektivt tex välta hojen för att få sin kick.

Jag kan bjussa på en bild på mitt tändningslås...

34682422.jpg

Hahaha, förlåt att jag skrattar. MEN detta är SANT. Jag nämnde att jag blivit utsatt för vandaler två gånger.
Den första var exakt som på din bild. Styrkrona samt tändningslås var i stort sätt borta. För att spetsa detta ytterligare så varr suzuki-fabriken under frostfritt pga kärnkraftsolyckan. Fick vänta på min styrkrona i 7 veckor.

Lider med dig. Är ingen billig reparation heller.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026