Så var den inkörd...

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date

Mingves

Guest
På vägen hem från min lilla tripp igår så hade hojen gått 160 mil och nu får man gasa utan restriktioner:) Tusan vilket klipp det är kring 9000varv. Har ju bara "vänt" vid 8000varv innan.
Hehe man blir glad i hela kroppen :banana
///M

Du måste vara den som tröttnat först på hoj! Hoppas att du inte gör för mycket förlust på den bara!
Men det är väl dummt att fortsätta köra om man inte gillar det :tomten

köra in... tsss... bara man håller sig på varierande varvtal kan man gott flåköra efter 40 mil...

//jaG

Mingves skrev:
På vägen hem från min lilla tripp igår så hade hojen gått 160 mil och nu får man gasa utan restriktioner:) Tusan vilket klipp det är kring 9000varv. Har ju bara "vänt" vid 8000varv innan.
Hehe man blir glad i hela kroppen :banana
///M
Hehe då vet man vad som väntar. Har kört ca 130 mil med min. :fyllisar Den ska in på första service nu på tisdag för olje och filter byte. Sedan så ska man väl kunna averka de resterande milen på 1 vecka eller någe. Dock så är kanske 160 mil lite överdrivet att behöva köra. Spelar nog ingen roll om man börjar gasa på runt 140,150 mil och innan dess..(tänker på ovanstående inlägg) :yoparty

Zeb_Macahan skrev:
köra in... tsss... bara man håller sig på varierande varvtal kan man gott flåköra efter 40 mil...
Eftersom Mingves har tänkt att ha kvar hojen så länge är han mycket noga med att köra in den rätt. :tungan

Mingves skrev:
På vägen hem från min lilla tripp igår så hade hojen gått 160 mil och nu får man gasa utan restriktioner Tusan vilket klipp det är kring 9000varv. Har ju bara "vänt" vid 8000varv innan.
Hehe man blir glad i hela kroppen
///M
Och genast blev det mycket roligare att köra hoj, eller?

Micke_Lindstrom skrev:
Eftersom Mingves har tänkt att ha kvar hojen så länge är han mycket noga med att köra in den rätt. :tungan

Och genast blev det mycket roligare att köra hoj, eller?

Jag har varit extremt noggran med att följa instruktionsboken under inkörningen. Kan säga att man får inte ligga och köra på konstant varvtal, sedan ökas varvtalet allt eftersom antalet mil ökar.

Jo, visst e det kul att gasa men jag känner tyvärr ändock att jag skall sälja om någon vill köpa....

Igår när hojen var färdiginkörd låg jag på E6an utanför stenungsund, då kommer en brud :tuttar i en SLK 230 och vi kör om varandra under ca 2 mil, sedan vinkade hon bye bye och stack iväg på en avfart :hihi
Mina polare tyckte jag oxå skulle svängt av........men jag tror min tjej inte skulle gillat det :gnissla

///M

Mingves skrev:
Jag har varit extremt noggran med att följa instruktionsboken under inkörningen. Kan säga att man får inte ligga och köra på konstant varvtal, sedan ökas varvtalet allt eftersom antalet mil ökar.

Jo, visst e det kul att gasa men jag känner tyvärr ändock att jag skall sälja om någon vill köpa....

Igår när hojen var färdiginkörd låg jag på E6an utanför stenungsund, då kommer en brud :tuttar i en SLK 230 och vi kör om varandra under ca 2 mil, sedan vinkade hon bye bye och stack iväg på en avfart :hihi
Mina polare tyckte jag oxå skulle svängt av........men jag tror min tjej inte skulle gillat det :gnissla

///M
kör du bara motorvägar jämt så kan jag tro att du tycker det e tråkigt hehe
motorvägar e PISSTRÅKIGA!!!

Skorpan skrev:
kör du bara motorvägar jämt så kan jag tro att du tycker det e tråkigt hehe
motorvägar e PISSTRÅKIGA!!!

Jo jag vet, men jag såg att regn var på väg så det kändes dumt att chansa och köra gamla E6.....

Mingves skrev:
Jo jag vet, men jag såg att regn var på väg så det kändes dumt att chansa och köra gamla E6.....
finns inget dåligt väder,bara dåliga kläder (och bortförklaringar) :)

Skorpan skrev:
finns inget dåligt väder,bara dåliga kläder (och bortförklaringar) :)

Får faktiskt säga att det är inte så farligt längre med motorväg, bara man har öronproppar:)
Men fanken vad första gången var hemsk på motorväg.

///M

Mingves skrev:
Får faktiskt säga att det är inte så farligt längre med motorväg, bara man har öronproppar:)
Men fanken vad första gången var hemsk på motorväg.

///M
rakt fram kan alla köra....det är kurvor som gör det hela roligt men du har ju inte fattat det så det e väl lika bra att du säljer den stackars hojen så den kommer till nån vettig kille :hihi

Skorpan skrev:
rakt fram kan alla köra....det är kurvor som gör det hela roligt men du har ju inte fattat det så det e väl lika bra att du säljer den stackars hojen så den kommer till nån vettig kille :hihi

Hehe jo det e klart, men skall man bara transportera sig från a-b så är motorvägen bra.

///M

Mingves skrev:
Hehe jo det e klart, men skall man bara transportera sig från a-b så är motorvägen bra.

///M
hojåka ska va roligt,transportera sej gör man med bil...

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8