Så man blir support när man har hojen på blocket också.

dsundelin

VIP
Gick med
9 Mar 2006
Hoj
250 excf -07
Mycket får man vara med om när man sätter ut saker på blocket.
Ringde en man nyss på min hoj som ligger på blocket.
Telefonen ringer och det är dolt nummer så jag svara..
-Jag såg du skulle sälja en zx6r
-Japp det stämmer.
Då säger nollan..
-Jag har köpt en likadan va och nu en hugger som jag ska montera. Hur ska jag montera den? Jag har några brickor här ska dom sitta innanför vid hjulet?
Men hallå jävla idiot är jag din personliga support eller, tänkte jag bara.
Jag svara att du kanske ska läsa din bruksanvisning eller ringa leverantören utav huggern. Då lägger han på direkt.

Finns då folk till allt, vem fan kollar på blocketannonser efter någon med likadan hoj för att ringa och kolla hur man ska montera saker?! Idiot!
Sen kan man ju spinna vidare på hur svårt det är att montera en hugger också men..
Nä man vet aldrig vad man får för samtal när man sätter ut annonser.

Last edited:
Tja, idioter finns det gott om. När jag skulle köpa min förra hoj så hade jag satt ut en köpannons.. Efter att jag hade köpt hojen (men inte tagit bort annonsen) ringer det nåt pucko vid kanske ett- eller två-tiden på natten, som hade sett annonsen, och frågar om jag ville köpa hans hoj.

Vad tror han? Jag tänker garanterat inte köpa nåt av honom iaf.

Mtp att han hade mitt nummer så ville jag vara lite diplomatisk, så jag censurerade det jag tänkte säga först och sa nåt i stil med att "för det första är det här för sent för att ringa och fråga sånt, för det andra har jag redan köpt en hoj". Då la han på.

Mycket får man vara med om när man sätter ut saker på blocket.
Ringde en man av utländskhärkomst nyss på min hoj som ligger på blocket.
Telefonen ringer och det är dolt nummer så jag svara..
-Jag såg du skulle sälja en zx6r
-Japp det stämmer.
Då säger nollan..
-Jag har köpt en likadan va och nu en hugger som jag ska montera. Hur ska jag montera den? Jag har några brickor här ska dom sitta innanför vid hjulet?
Men hallå jävla idiot är jag din personliga support eller, tänkte jag bara.
Jag svara att du kanske ska läsa din bruksanvisning eller ringa leverantören utav huggern. Då lägger han på direkt.

Finns då folk till allt, vem fan kollar på blocketannonser efter någon med likadan hoj för att ringa och kolla hur man ska montera saker?! Idiot!
Sen kan man ju spinna vidare på hur svårt det är att montera en hugger också men..
Nä man vet aldrig vad man får för samtal när man sätter ut annonser.

Hjälp honom då, istället för att lipa här:va :D

Exakt, vilken jävla inställning till folk som frågar och ber om hjälp pådet sätt de kan. Han hittade någon som hade en likadan hoj...

Hoppas han tar det på rätt sätt och inte föraktar "svenska" hoj bröder.

Skärp er å var lite som uppfostrade människor, eller är det så svårt att vara trevlig.:va

Nästa gång du är på krogen kanske just han som hjälper dig att slippa bli misshandlad, då klagar man minsann inte....

ibland om jag sett en cool hoj el en cool lösning har jag frågat efter bilder..

dock bara över mail :)

Exakt, vilken jävla inställning till folk som frågar och ber om hjälp pådet sätt de kan. Han hittade någon som hade en likadan hoj...

Hoppas du är ironisk eller skämtar... Om jag ska sälja hoj, blir jag då automatiskt även support? :va

Vilka fler ska få ringa tycker du? TV4 annonsförsäljning kanske? En som har likadan hoj som jag och undrar om jag kan faxa en reparationshandbok? Någon mc-broder som fått soppatorsk i natten bara 4 mil från mitt hem? Folk som inte tycker sig ha råd med taxi hem från krogen? Blir jag förvandlad till livegen eller allmän egendom så fort jag annonserar på blocket???

Fan, skärpning!

man ska va hjälpsam! Om en brud stoppar mig o säger att hon vill ha sex så ställer jag upp!

Tråkig inställning du har. Det är väl inget fel med hans sätt att försöka få hjälp. Jag tycker att svenskar är sjukt osociala och otrevliga ibland. Tråkigt att invandrare ska få mötas av dessa tråkiga attityder, du hade inte behövt hjälpa honom men det finns ingen anledning att vara otrevlig. Jag tycker att han hade en ganska bra metod för att söka lite hjälp.

Det jag undrar e över vad har har hans härkomst med att han e en stoplskotte .:va

Hade det varit en svensk person hade du då skrivit ,liknande .ex:Ja idag ringde en svensk man mig å frågade hur man sätter dit en hugger ..

Detta har inte med att göra att jag sj e en blatte .. BARA undrar ???

Last edited:
man ska va hjälpsam! Om en brud stoppar mig o säger att hon vill ha sex så ställer jag upp!

:näsblod :D

Jaa vad säger man alla har olika uppfattningar och alla tycker olika men jag skulle inte direkt uppskatta att bli en support om jag vilje sälja min hoj.
Det finns forum och mc handlare att skriva eller ringa till, jag tycker inte det verkar vara specielt normalt fastän man kanske kan hjälpa till...:gnissla

Hoppas du är ironisk eller skämtar... Om jag ska sälja hoj, blir jag då automatiskt även support?

Det går inte att säga att man inte vill/kan/har lust att hjälpa till då? :dummer

Fan, skärpning! :7peta

Haha vilket snack de blev. Ni som tycker att det är ok att man kan ringa runt på annonser och fråga om hjälp. Varför har ni inte besvarat hans fråga i forumet? Kanske därför han ringer för ingen svarar? Vad är det mest skärpning på då?

Vem har sagt att jag var otrevlig? Är "går det inte se i instruktionsboken eller fråga leverantören" otrevligt? Är inte de hellre att hjälpa?

Men ni som gärna agerar telefonsupport skriva era telefonnummer här så kan han medflera ring till er när de har problem. Jag är väl "dålig" medborgare som inte orkar med sånt bara.. Men keep up the good work!

Kanske vill du inte hjälpa honom för att han har utländsk härkomst... du kunde använt den tiden som du tog till att skriva den har tråden till att hjälpa honom istället tycker jag..om du inte kunde svara på hans fråga kunde du iaf varit trevlig mot honom.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP