Så jävla trött....

sp-1 Freak

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2005
Hoj
Honda VTR sp1
:( :( Står i kön till biltvättbåsen, ca tio meter från tvätthallen, böjer mig ner för att titta på min kedja, plötsligt kränger min älskade sp-1:a till då en idiot har backat rakt in i den, välter den och tillfogar cykeln repskador på höger sida.

Ut från bilen hoppar en kille och hans tre polare och påstår att jag har kört rakt in i bilen. Hans polare är allt annat än trevliga så jag ber killen som körde bilen att visa mig hans körkort, han visar upp körkortet och jag tar det och stoppar det i min bakficka och säger åt honom att kvarstanna till dess polisen kommer till platsen. Polarna till snubben blir nu rejält aggressiva och hotar att slå in huvudet på mig med ett basebollträd. Jag tänker att nu kommer detta att sluta riktigt illa men att två eller tre skall jag få med mig innan jag går i däck, lyckligtvis bangar snubbarna då jag är lite för stor får dem.

Polisen kommer till platsen, bilen visar sig vara avställd och har körförbud, jaha nu kommer detta att bli besvärligt är min tanke, mycket riktigt, mitt försäkringsbolag vägrar befatta sig med gällande skador utan hänvisar till motparten som i sin tur inte är alltför intresserade, så där sår jag idag med min pärla repad och skadad och ingen som vill ta på sig ansvaret o jag blir så jävla trött........... :mad: :(

Tockna jävla nötter det finns! Är stening verkligen förbjudet? :va

Ditt försäkringsbolag borde väl ersätta dig, och sedan kräva dom på pengarna? Har du försökt med trafikförsäkringsföreningen?
Hoppas det löser sig!

TFF försäkrar inte avställda bilar. Rättegång med skadeståndsanspråk är det som gäller...

Sicket skit...Hoppas det löser sig på nått vis

Du är alltid skyddad som tredjeman. Be ditt försäkringsbolag skicka din skadeanmälan till Trafikförsäkringsföreningen och då är dom skyldiga att ersätta dig.

Däremot är det 3 st människor som lär säga att du kört på deras bil. Har du utomstående vittne som kan intyga att de kört på dig samt polisrapport är dina skador så gott som lagade....

Lycka till.

(jobbar med sånt här varje dag)

Jag hoppas att du inte utelämnade deras betéende mot dig för polisen... :3freak

Fanns ju bl.a hot om våld där....det ska de fan inte komma undan med! :mad:

Idioter som helt medvetet gör något, och sedan ska genom hot, hot om våld, eller rent våld vända sanningen till sin fördel, är det värsta jag vet! :huvet :kulspruta :4skrika

har för mej att man måste betala 1000 kr i självrisk till TFF om skadan e polis anmäld, om det nu inte lösaer sej på annat sätt. Lider med dej jag skulle koka av ilska känner mej rätt upprörd utav att läsa ditt inlägg.
Stå på dej! hoppas det löser sej till din fördel

Daytona595 skrev:
Däremot är det 3 st människor som lär säga att du kört på deras bil. Har du utomstående vittne som kan intyga att de kört på dig samt polisrapport är dina skador så gott som lagade....

Var träffade hojen bilen? Det är ju ganska svårt att backa en mc med fart tex! Eller få den att åka snabbt rakt åt sidan! :rolleyes:

Att folk ska vara så förbannat sviniga, att inte ens kunna stå för sina egna handlingar. Ynkligt!
Anmäl hoten & händelsen till polisen, dokumentera skadorna ordentligt, skriv en mycket detaljerad skaderapport till försäkringsbolaget (låt flera korrekturläsa).
Gör du ovanstående ordentligt och riktigt faller troligtvis motpartens "version", då de troligtvis inte bemödar sig med att göra någon polisanmälan eller detaljerad skaderapport öht (om det nu ens finns några skador att rapportera för deras del).
Jag har själv befunnit mig i en liknande situation, för några år sedan, med min förra hoj. Jag blev trängd (över i mötande körbana) & slutligen påkörd av en tjej som gjorde en U-sväng (stod parkerad) utan att se sig om eller använda blinkers (där det dessutom var heldraget). Vi delger varandra våra uppgifter och kommer överrens om att fixa skadorna senare (endast min hoj skadad). Senare när jag ringer henne på kvällen hade hon troligtvis pratat med sin måttligt begåvade pojkvän och påstår nu att jag körde på henne :huvet. Hursomhelst anmälde jag skadan & händelseförloppet mycket detaljerat (inkl. hennes personuppgifter & reg.nr) till mitt försäkringsbolag och var även beredd att polisanmäla saken (behövdes ej sa försäkringsbolaget). När mitt f-bolag kollat upp det hela visar det sig att tjejen hade lånat sin väninnas avställda bil och tyckte att det var en god idé att köra runt med den :kocko . Eftersom hon aldrig lämnade in ngn skadeanmälan gick f-bolaget/TFF helt på min version, detta var innan TFF tog ut ngn självrisk, och jag fick min hoj repad utan ngn som helst kostnad för mig. Tjejen då? Tja, hon (eller hennes väninna, bilägarinnan) fick en retroaktiv försäkring av TFF på flera månader... :D :rofl
Hade hon gjort upp med mig hade det troligtvis inte kostat henne mer än 2-300:-, nu blev det åtskilliga tusenlappar ist (+ ev. 1 väninna mindre) :rolleyes:

Min erfarenhet av försäkringsbolag är att sånna här historier kan sluta precis hur som helst.
Jag blev påkörd när jag backade ut ur garaget. Då ansågs det vara mitt fel eftersom jag gjorde den svåra manövern!? Men hur skall jag göra i fortsättningen då, undrade jag. Du får väl lägga dig bakåt över baksätet så du ser bättre sa damen på försäkringsbolaget.
Men låt oss säga att det hade varit min systers barn som sprungit ut ur garaget, hade det inte varit den andres fel då eftersom han inte anpassat fart efter rådande situation, sa jag. Det är ju något helt annat sa hon då. Vadå "helt annat"? En olycka är ju en olycka. Hur kan en person som kör på något vara skyldig eller oskyldig beroende vad han kör på?

Det hela slutade med att jag fick betala.

Det förvånar mig inte om de anser att DU är ansvarig eftersom du inspekterade din motocykels kedja på ett ställe där trafik förekommer. De kanske anser att ett sån't förfarande är samma sak som att parkera. Och eftersom det inte var en parkering du stod på så är det du som ryker på kalaset. Att det förekom hot spelar ingen roll eftersom olyckan skedde innan hoten.

Hahaha... ja fy fan vad sjukt det kan vara.

Bye the way... fungerade din tuta på MC'n? Gjorde den det är olyckan säkert ditt fel eftersom du inte använde den möjligheten. Funkade den inte så är det inget snack, det är ditt fel.

Daytona595 skrev:
Du är alltid skyddad som tredjeman. Be ditt försäkringsbolag skicka din skadeanmälan till Trafikförsäkringsföreningen och då är dom skyldiga att ersätta dig.

Lycka till.

(jobbar med sånt här varje dag)

ja, som tur är stannade en kille och gav mig sitt telenummer så jag bad honom att skriva en vittnesinlaga som stöder mina uppgifter, vilket han gjorde, så det känns bra! :)

pidda skrev:
Min erfarenhet av försäkringsbolag är att sånna här historier kan sluta precis hur som helst.
Jag blev påkörd när jag backade ut ur garaget. Då ansågs det vara mitt fel eftersom jag gjorde den svåra manövern!? Men hur skall jag göra i fortsättningen då, undrade jag. Du får väl lägga dig bakåt över baksätet så du ser bättre sa damen på försäkringsbolaget.
Men låt oss säga att det hade varit min systers barn som sprungit ut ur garaget, hade det inte varit den andres fel då eftersom han inte anpassat fart efter rådande situation, sa jag. Det är ju något helt annat sa hon då. Vadå "helt annat"? En olycka är ju en olycka. Hur kan en person som kör på något vara skyldig eller oskyldig beroende vad han kör på?

Det hela slutade med att jag fick betala.

Det förvånar mig inte om de anser att DU är ansvarig eftersom du inspekterade din motocykels kedja på ett ställe där trafik förekommer. De kanske anser att ett sån't förfarande är samma sak som att parkera. Och eftersom det inte var en parkering du stod på så är det du som ryker på kalaset. Att det förekom hot spelar ingen roll eftersom olyckan skedde innan hoten.

Hahaha... ja fy fan vad sjukt det kan vara.

Bye the way... fungerade din tuta på MC'n? Gjorde den det är olyckan säkert ditt fel eftersom du inte använde den möjligheten. Funkade den inte så är det inget snack, det är ditt fel.

nja jag förstår vad du menar, men nu var det så att cykeln stod parkerad på avsedd parkeringsplats i väntan på tvättning så det låter otroligt att jag skulle bli vållande till olyckan/påbackningen :va och ja tutan fungerar på MC:n

sp-1 Freak skrev:
nja jag förstår vad du menar, men nu var det så att cykeln stod parkerad på avsedd parkeringsplats i väntan på tvättning så det låter otroligt att jag skulle bli vållande till olyckan/påbackningen :va och ja tutan fungerar på MC:n

Ja vad du än gör så stå på dig, såna här svin ska inte komma undan! :kocko
Hoppas allting löser sig utan alltför stora bekymmer för dig, du har vårt stöd! :tummenupp

Fan vilka jävlar :mad:

tycker ändå att du borde få ersättning från f-bolaget, värför annars pröjsar man trafikförsäkring? om dom hade körförbud ska dom få böter + betala skadorna f-bolaget betalat ut till dig.
Dom som ska driva frågan är väll tff, eller är jag ute å cycklar?

sp-1 Freak skrev:
ja, som tur är stannade en kille och gav mig sitt telenummer så jag bad honom att skriva en vittnesinlaga som stöder mina uppgifter, vilket han gjorde, så det känns bra! :)

Kan han även vittna om hoten osv.? Isf ska du självklart även anmäla detta utöver själva olyckan, såna där jävla svin ska åka dit så hårt det går. Fan va patetiska, jag blir så förbannad!! :huvet :mad:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman