Så jävla less

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
I år blev det äntligen slag i saken och man sitter nu här med sin efterlängtade A-kort! Har tänkt att ta kortet i ganska många år men det har liksom inte blivit av. Men nu i år så gjorde jag som så att jag införskaffade mig en hoj och vipps så hade man kortet i handen

Problemet är nu att jag vill ha en annan hoj med lite mer klös i (har nu en GSX600F -97), man borde kanske ha köpt en lite sportigare hoj direkt... Men men det är lätt att vara efterklok.

Det enda man sitter och gör nu om dagarna är att man sitter o surfar på blocket.se och ser den ena hojen efter den andra som man hellre hade velat ha. :huvet

Fan jag är så jävla less... Man kör runt på sin lilla moped och det enda man vill är att skaffa en sportigare hoj. (Kan ju tillägga att polarna kör runt med sina zx9:or och r6:or.):galen

Inget fel på hojen i övrigt, den är faktiskt i ganska bra skick efter 3400mil, någon som vill köpa? :tungan
 
VWagge skrev:
I år blev det äntligen slag i saken och man sitter nu här med sin efterlängtade A-kort! Har tänkt att ta kortet i ganska många år men det har liksom inte blivit av. Men nu i år så gjorde jag som så att jag införskaffade mig en hoj och vipps så hade man kortet i handen

Problemet är nu att jag vill ha en annan hoj med lite mer klös i (har nu en GSX600F -97), man borde kanske ha köpt en lite sportigare hoj direkt... Men men det är lätt att vara efterklok.

Det enda man sitter och gör nu om dagarna är att man sitter o surfar på blocket.se och ser den ena hojen efter den andra som man hellre hade velat ha. :huvet

Fan jag är så jävla less... Man kör runt på sin lilla moped och det enda man vill är att skaffa en sportigare hoj. (Kan ju tillägga att polarna kör runt med sina zx9:or och r6:or.):galen

Inget fel på hojen i övrigt, den är faktiskt i ganska bra skick efter 3400mil, någon som vill köpa? :tungan

Sluta grina...var glad för att du har ditt kort. Every dog eventually has its day. Du kan skaffa dig en vassare hoj om några år när du slipper riskera att köra ihjäl dig det första du gör.

Grattis! :tummenupp
 
VWagge skrev:
I år blev det äntligen slag i saken och man sitter nu här med sin efterlängtade A-kort! Har tänkt att ta kortet i ganska många år men det har liksom inte blivit av. Men nu i år så gjorde jag som så att jag införskaffade mig en hoj och vipps så hade man kortet i handen

Problemet är nu att jag vill ha en annan hoj med lite mer klös i (har nu en GSX600F -97), man borde kanske ha köpt en lite sportigare hoj direkt... Men men det är lätt att vara efterklok.

Det enda man sitter och gör nu om dagarna är att man sitter o surfar på blocket.se och ser den ena hojen efter den andra som man hellre hade velat ha. :huvet

Fan jag är så jävla less... Man kör runt på sin lilla moped och det enda man vill är att skaffa en sportigare hoj. (Kan ju tillägga att polarna kör runt med sina zx9:or och r6:or.):galen

Inget fel på hojen i övrigt, den är faktiskt i ganska bra skick efter 3400mil, någon som vill köpa? :tungan

Byt hoj då grinolle! :7peta
 
LOL inte för att vara sånt men du gör inte reklam för den direkt...

Du kan fråga dina polare vad de betalar per månad för sina hojar... så du kanske tänker om!! :7peta annars är det väl bara att sätta annons nånstans..
 
Hehe, var ju bara tvungen att grina lite. Men det är fan inte kul att alltid se bakljus :tungan.

Reklam och reklam, den hojen jag har är ju inte dålig, bara det att den inte går att jämföra med t.ex. en zx9r. Spelar inte riktigt i samma division.

Man får väl ta och hitta nån CBR900 eller GSX750R eller nått så man är med i "gänget". Ulitmata hade ju vart att köpa en hoj nu och sälja sin till våren :p Men det går nog inte plånboken med på... Någon som vill byta? :tungan
 
håller med föregående.. titta till försäkringspremierna ska vi se om du är lika less på din hoj!. en 600 borde räcka till. Min 250 känns pigg och rolig. Kanske nåt för dig?. går inte så fort.. toppar runt 210 men den är väldigt lätthanterlig och ligger rätt så ok i försäkring också. Ska inte sälja min om du tror det men jag kan ju tipsa om dessa hojar ändå. Dock antar jag att du behöver varva din hoj "lite" mindre för att uppnå/hålla farten. Smaken är som baken. tillräckligt "sportigt" för mig. :tummenupp
 
EZrideR skrev:
LOL inte för att vara sånt men du gör inte reklam för den direkt...

Du kan fråga dina polare vad de betalar per månad för sina hojar... så du kanske tänker om!! :7peta annars är det väl bara att sätta annons nånstans..


Prexis... betalade 150 kr månaden för dominatorn jag hade, för 929:an får jag punga ut 1000-lappen i försäkring.. Fast kostar det så smakar det.. :)
 
philsson skrev:
håller med föregående.. titta till försäkringspremierna ska vi se om du är lika less på din hoj!. en 600 borde räcka till. Min 250 känns pigg och rolig. Kanske nåt för dig?. går inte så fort.. toppar runt 210 men den är väldigt lätthanterlig och ligger rätt så ok i försäkring också. Ska inte sälja min om du tror det men jag kan ju tipsa om dessa hojar ändå. Dock antar jag att du behöver varva din hoj "lite" mindre för att uppnå/hålla farten. Smaken är som baken. tillräckligt "sportigt" för mig. :tummenupp

Om man nu jämför min 600 mot polarens zx9r, så är den största skillnaden motorns karaktär. Hans 900 behöver inte alls lika mkt varv som min för att effekten ska märkas. Min börjar dra först efter 7-8000rpm. Medans zx9:an börjar dra ganska ordenligt redan vid 5-6000rpm. Blir en helt annan körning när man har lite bottenvrid. Man slipper växla som en dåre för att få ut effekten... Kan tänka mig hur t.ex. en mille eller en TL ska vara...

Som sagt smakar det, så kostar det... men vem bryr sig när man väl sitter där i sadeln, då är det ju likförbannat lika roligt hur dyrt det än är... :hihi
 
Last edited:
VWagge skrev:
Om man nu jämför min 600 mot polarens zx9r, så är den största skillnaden motorns karaktär. Hans 900 behöver inte alls lika mkt varv som min för att effekten ska märkas. Min börjar dra först efter 7-8000rpm. Medans zx9:an börjar dra ganska ordenligt redan vid 5-6000rpm. Blir en helt annan körning när man har lite bottenvrid. Man slipper växla som en dåre för att få ut effekten... Kan tänka mig hur t.ex. en mille eller en TL ska vara...

Som sagt smakar det, så kostar det... men vem bryr sig när man väl sitter där i sadeln, då är det ju likförbannat lika roligt hur dyrt det än är... :hihi
jag får ligga mellan 9-11k.. :banana
 
VWagge skrev:
Om man nu jämför min 600 mot polarens zx9r, så är den största skillnaden motorns karaktär. Hans 900 behöver inte alls lika mkt varv som min för att effekten ska märkas. Min börjar dra först efter 7-8000rpm. Medans zx9:an börjar dra ganska ordenligt redan vid 5-6000rpm. Blir en helt annan körning när man har lite bottenvrid. Man slipper växla som en dåre för att få ut effekten... Kan tänka mig hur t.ex. en mille eller en TL ska vara...

Som sagt smakar det, så kostar det... men vem bryr sig när man väl sitter där i sadeln, då är det ju likförbannat lika roligt hur dyrt det än är... :hihi

Trimma lite då! 600cc e inte alls lite! 250cc rr-hojarna toppar drygt 300 och har ca 100hk. Säg vilken 1000-kubikare som hänger med dom i acceleration.
 
VWagge skrev:
I år blev det äntligen slag i saken och man sitter nu här med sin efterlängtade A-kort! Har tänkt att ta kortet i ganska många år men det har liksom inte blivit av. Men nu i år så gjorde jag som så att jag införskaffade mig en hoj och vipps så hade man kortet i handen

Problemet är nu att jag vill ha en annan hoj med lite mer klös i (har nu en GSX600F -97), man borde kanske ha köpt en lite sportigare hoj direkt... Men men det är lätt att vara efterklok.

Det enda man sitter och gör nu om dagarna är att man sitter o surfar på blocket.se och ser den ena hojen efter den andra som man hellre hade velat ha. :huvet

Fan jag är så jävla less... Man kör runt på sin lilla moped och det enda man vill är att skaffa en sportigare hoj. (Kan ju tillägga att polarna kör runt med sina zx9:or och r6:or.):galen

Inget fel på hojen i övrigt, den är faktiskt i ganska bra skick efter 3400mil, någon som vill köpa? :tungan

Det är väl ingen dålig hoj på nått sätt och dessutom bekväm... tror det mesta ligger i din inställning
mitt tips...lär dig köra den till max så hänger du lätt med polarna annat tips köp ett par däck med bra grepp finns ju massor här för 1000 lappen
kör på bandag så fattar du att det inte är hojen det hänger på i alla lägen...
enligt mig handlar inte mc åkning så mycket om hojen...mer på föraren
 
Duke0 skrev:
Det är väl ingen dålig hoj på nått sätt och dessutom bekväm... tror det mesta ligger i din inställning
mitt tips...lär dig köra den till max så hänger du lätt med polarna annat tips köp ett par däck med bra grepp finns ju massor här för 1000 lappen
kör på bandag så fattar du att det inte är hojen det hänger på i alla lägen...
enligt mig handlar inte mc åkning så mycket om hojen...mer på föraren

Visst är det ju så. När vi är ute och kör så hänger jag ju med helt klart, men i accelerationer så har man ju inte mkt att sätta emot, det är faktiskt rätt frustrerande ibland.
 
VWagge skrev:
Visst är det ju så. När vi är ute och kör så hänger jag ju med helt klart, men i accelerationer så har man ju inte mkt att sätta emot, det är faktiskt rätt frustrerande ibland.
man vill ändå bara ha ännu värre hela tiden... så man bör kanske ha flera olika?
 
VWagge skrev:
Visst är det ju så. När vi är ute och kör så hänger jag ju med helt klart, men i accelerationer så har man ju inte mkt att sätta emot, det är faktiskt rätt frustrerande ibland.
man får bara köra 110 på svenska vägar.. :tomten
 
Jompas skrev:
man vill ändå bara ha ännu värre hela tiden... så man bör kanske ha flera olika?
Sant sant. Så är det! Man sparar sin egen och köper en till! YES! Hade plånboken vart tjock nog så jajjamen! En Mille, en K5 och en HD.


philsson skrev:
man får bara köra 110 på svenska vägar.. :tomten
Där kom den...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top