Så hur gick det med Webes nu? Redovisa resultat här!!!

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Tja, då var det över då. Säsongen 2004 blir en att minnas. För min del såg planerna ut så här (saxat från Webestråden) i vintras någon gång.

"...därav drar jag till med följande varvtider:

Åsen - ner från 1.15.5 till 1.12.99"

Ojoj, på Åsen hände det oväntade saker. Jag går i ide med 1.10,4.

"Sviestad - Från 58.4 till 56or."

Sviestad gick inte fullt lika bra som Åsen pga strulande hoj, men en 55,7 kan redovisas.

"Falken - hmm... svårt att säga men kör på höga 46or."

För några timmar sen registrerade transpondern 45,7.

"Sen vad gäller inbördes placeringar så skulle det sitta farligt fint att få köra snabbare än Chrille på minst två banor. Tror dock Chrille "Sträjt out of hell" H. äntligen kommer börja plocka poäng nästa år så det lär behöva gå undan (sen har vi ju effektfusket också...)
Ser givetvis gärna att Joakim "abstruse" får upp tempot duktigt men han ska ändå inte få vara före in i mål på någon enda tävling. Detsamma går för Mad Moose Mats som jag hade en första drabbning med på Sviestad senast.
Allt ska göras på en standard-Kawa bara för att visa att det går! "

Mycket av detta gick inte göra för att vissa helt enkelt inte var med i matchen. Mad Moose fick iaf spö :) Men den sista raden fick jag äta upp. Jag gjorde det inte på en standardkawa för det gick inte.

Lovade sedan på Anderstorp i april att klassa upp mig efter detta året och nog såg det synnerligen mörkt ut halvvägs genom säsongen men nu är vi där. :fyllisar

Nu ska vi låta året som gått mogna lite och ge plats för eftertanke, sen startas Webestråden 2005!

"Sviestad ska gå på 56'or"

57.3, icke uppfyllt

"Karlskoga på 1.12 eller låga 1.13"

1.13.8 kan inte riktigt räknas som en låg 13.

"Knutstorp 1.05"

1.06.2, nära skjuter ingen hare.

"Falkenberg vågar jag inte sia om och mantorp vetifanken vad man kan åka på."

Gick på 47.1, inte helt missnöjd eftersom det var första gången till banan.

Sen hade man väl lite inofficiella tävlingar, snabbare än mummelhumlan, vilket man var på i stort sett alla rejs utom Falkenberg, eftersom han lämnade W-O, dock fick han pisk på Knutstorp.

Strandelin och jag hade också nåt webesliknande, där jag tog "segern" med 2-1, Han åkte fortare än mig på första sviestadrejset, karlskoga och andra sviestad åkte jag fortare.

Sen minns jag inte om det var fler utmaningar.

Till nästa år får vi se hur mycket man vågar satsa, men nog fanken ska det gå fortare iaf..

Åt helvete men jag är besviken på att man inte fått ett enda geléhallon, jag gillar ju godis... :(

Goodstuff skrev:
Åt helvete men jag är besviken på att man inte fått ett enda geléhallon, jag gillar ju godis... :(

Hmm, Du skulle ju "köra under minuten med traktorn".

Jag vet dock att det var din trx.. men tz'an kan ju få vara traktor ändå :rolleyes:

Don Quixote skrev:
Tror dock Chrille "Sträjt out of hell" H. äntligen kommer börja plocka poäng nästa år så det lär behöva gå undan (sen har vi ju effektfusket också...)

Tror du verkligen att han kommer köra....!? :7peta

oFFkeFF skrev:
Sen hade man väl lite inofficiella tävlingar, snabbare än mummelhumlan, vilket man var på i stort sett alla rejs utom Falkenberg, eftersom han lämnade W-O, dock fick han pisk på Knutstorp.

..
Snabbare på alla rejs! Utom Falkenberg!! Jag har bara kört 2 rejs när du varit närvarande, Falken där jag spöa dej och knutstorp där du på rejset körde 9 tiondelar långsammare än min rejstid..

Nr:18 skrev:
Snabbare på alla rejs! Utom Falkenberg!! Jag har bara kört 2 rejs när du varit närvarande, Falken där jag spöa dej och knutstorp där du på rejset körde 9 tiondelar långsammare än min rejstid..

Bullshit, det är varvtider det gäller, och där spöade jag dig på knutstorp..

Var inte med i Webestråden, men målet med denna sommaren var att komma under 1.12 på Knudan, och det lyckades jag med då det blev ett par tider under 1.12 under KM, med 1.11.761 som bästa! Och dessutom fullföljde jag mitt första race med en hedrande 5:e plats! :)

Nästa år är det en hel säsong som hägrar med tider under 1.10 på Knudan som mål...

Min målsättning var att vara snabbare än de andra nybörjarna Teddy och Goodstuff och även slå oFFkeFF vid inbördes möten. Jag lyckades i sort sett och är skitnöjd.

Race 1, Sviestad, maj
Trea bland B-förarna, bästa tid 59,5 (målet var 58,5)

Race 2, Gelleråsen, juli
Etta bland B-förarna, elva totalt, bästa tid 1.13,1 (målet var 1.14,9)

Race 3, Sviestad, augusti
Trea, bästa tid 57,4 (målet var etta och 58,5)

Last edited:
Jag ville köra 56:or på Sviestad men det blev bara 57.1. På Gelleråsen var målsättningen 12:or men det blev bara 1.14.4. Falken körde jag inte förra året och lyckades i år klämma till med 46.9 som bästa tid. Anderstorp blev bästa tid ett brutet nyckelben. :confused: Jag hade väl också hoppats på att klassa upp mig till A-förare men det gick inte. Jag skyller självklart allt på den dåliga starten av säsongen, tre tävlingar i rad med strul. Om det inte hade varit så hade allt naturligtvis:tungan gått mycket bättre. :gnissla :D

Under minuten på Sviestad var mål nummer ett, det sket sig fullständigt!
Topp 10 i alla tävlingar gick inte det heller.
Kort sagt: en mesig fjantsäsong som jag lägger till handlingarna och förtränger å det kraftfullaste! :huvet

Målet var ju att kvala in i år inge mer. Det har man ju nästan lyckats med.

A-Torp gick ju, trots att jag tappa alla bultar man kan. 1.47.

Tog A-final på Sviestad på tur 57.8.

Gelleråsen bommade vi men vann å andra sidan B-finalen vilket var kul som fan 1.14.4.

Knutstorp har jag tappat bort papprena på men har för mig 1.8 eller om jag körde 1.07 eller va det 1.06. Njä det låter för bra. Kom på en fin 11 plats efter att ha startat på 19.

Sviestad tog vi första 56:an på B-racets kval men var tvungen att bryta pga strul med soppa pumpen.

A-Torp 1.47
Svesta 56.6
Gelleråsen 1.14.4
Knutstorp 1.08 tror jag

Nästa år kör jag:
A-torp 1.44
Sveistad Hög 55
Gelleråsen 1.13. Låg
Knutstorp 1.06 Jätte hög

Samt att vi ska komma på högst 15 plats... :rolleyes:

SEN SKA MAN INTE GLÖMMA ATT JAG INTE SATT MIN FOT PÅ NÅGRA AV BANORNA FÖRUTOM SVEISTAD va skit rädda till nästa säsong...

Last edited:
Mitt mål va att skaffa släpvagn, köra B-race och va snabbare än Relapse.

Jag & Boxer har ett släp ihop, ett B-race körde jag iaf, att va snabbare än Relapse visade sig vara ganska enkelt eftersom han klotade redan på träningen.

Två klubbrace körde jag på Knudan.

Dessutom körde jag ERF med Alkahai & Brink 23:a kom vi, sen bildade jag, Metallis & Boxer ett nytt ERF team (The Båtten Is Nådd, EMR Valmers)och köpte Chrilles gamla sursuka 750-00:a.

32:a plats på ERF:et i A-torp är vi nöjda med.

Jag har aldrig kommit sist i en tävling iaf :tungan

*/ ?>
Back