Så här dricker man whiskey för 1600:-/flaskan

Frågan är ju vilket som är det större misstaget:
1.Att bjuda ett svin som du på fin-wirre.
2.Att pröjsa 1.400 pix för en kackig blended.. :tomten

Jag skulle säga att det är hårfint....

När jag bodde i Frankrike hade jag en klasskompis, en 75-årig skotte.
(försörjde sig på att bygga mc-delar, på frågan om hur många hojar han hade svarade han "Well, I've got 10.... .... maybe 15...)
Han och jag hade en blöt kväll och drack en massa whiskey.
Jag frågade hur man egentligen dricker det i Skottland.
Han dömde totalt ut allt smuttande och visade, svepte whiskeyn , sen sköljde ner den med öl.
Tjohej, så går det viss till i Skottland

Gixxer-Anders skrev:
Frågan är ju vilket som är det större misstaget:
1.Att bjuda ett svin som du på fin-wirre.
2.Att pröjsa 1.400 pix för en kackig blended.. :tomten

Jag skulle säga att det är hårfint....

Det hade inte spelat någon roll vad han än bjöd på, allt som har med stavningen "whiskey" eller "rom" i namnet går att grogga på cola :gnissla
Men den är förvisso ännu godare ren, en av de få som man kan dricka mycket av. Bowmore och all annan liknande whiskey går ju bara att dricka litegrann av, inget man vill bli full på ju.

Plåtniklas skrev:
Skulle nog vilja påstå att bönder är riktigt kultiverade människor i jämförelse med det där... :3freak

Men å andra sidan, det var ju bara en blended :D

:fatta!

Har en historia om en polare som dejtade en upptagen dam, och vart tillsammans med henne innan hon hunnit flytta isär från sitt ex.
Vart ditbjuden på fest i deras gemensamma lägenhet herrn i huset samlade nämligen på whiskey. Kvinnor är elaka inte nog med att hon var otrogen och dumpade honom hon öppnade hans whiskey skåp och sa att vi fick dricka hur mycket vi ville. Vi var 8 killar som satt och testade alla möjliga sorter :fyllisar
Skamlös som man är så drack man ju för jag antar att det var hon som fick ta smällen.

Polarn bor fortfarande med tjejen ifråga...

Rasorblade skrev:
Hahaha! instämer ohyfsade pojkspoling som inte lärt sig hantera spriten rätt.

Det där är precis anledningen till att jag alltid har en flaska 'fulwhisky' hemma. En polare försökte glatt göra en Irish Coffee på min Lagavulin. :3freak

Det skjuts för lite........ singel eller blended, smaken e som baken.
Finns goa blended också.
Killen som häller cola i SKA INTE ENS SMAKA!!! VISA LITE RESPEKT!

ps. jag tror iofs det e fejk. lånat pappas tomflaska...

Värre än folk som groggar på finwhisky tycker jag det är med alla dessa single malt-puritaner som ploppat upp på senare tid. Fatta att bara för att det är Single Malt så behöver det inte vara jippi-tjohej-bra och bara för att det är Blended så behöver det inte vara köpt-för-50-spänn-skitwhisky. Det finns många bra blendedmärken.

Dee_cati: Nästa gång, testa att grogga på den här istället, Glenfiddich Rare Collection 64 Years. Kostar bara 128 900:- flaskan. Billigt! Finns två-tre flaskor i Systemets beställningssortiment.

sgtpepper skrev:
Värre än folk som groggar på finwhisky tycker jag det är med alla dessa single malt-puritaner som ploppat upp på senare tid. Fatta att bara för att det är Single Malt så behöver det inte vara jippi-tjohej-bra och bara för att det är Blended så behöver det inte vara köpt-för-50-spänn-skitwhisky. Det finns många bra blendedmärken.

Hey! Det är hippt att säga att man baaaaara dricker single malts och att allt annat sugerochärskit. :tummenupp

Som Sgt Pepper skriver är det nästan mer irriterande med alla "Whiskeyexperter" som ploppar upp och tycker det är så fiiint med en single malt etc. All Whiskey smakar mer eller mindre illa. :fakta

Att grogga på finwhisky är respekt! Det enda man kan göra som är ballare är att halsa ett par rejäla flabbar direkt ur flaskan och sen slå flaskjäveln i bardisken så skiten flyger och far. DET är hårdrock!

De trendiga single malt-puritanerna är ungefär som småtjejer som shoppar på JC och upptäckt att Iron Maiden t-shirts är inne.

Jag körde tre glas jim med vatten innan jag for ut i helgen. Det gick som det gick. Observera att det var efter allt vin och nyköpings också. :zpy

leffe6 skrev:
Det skjuts för lite........ singel eller blended, smaken e som baken.
Finns goa blended också.
Killen som häller cola i SKA INTE ENS SMAKA!!! VISA LITE RESPEKT!

ps. jag tror iofs det e fejk. lånat pappas tomflaska...

För det första så var det JAG som öppnade flaskan och tog första klunken ur den, den var helt ny ur kartong. För det andra så skiter jag fullständigt i vad alla torrbollar tycker, whiskey smakar bäst ihop med Coca-cola. Så är det!
Det samma gäller all sprit jag dricker, det blandas ut med groggvirke. En vanlig spritpåse för mig ser ut som så: En flaska Bacardi Spice, en flaska Captain Morgan ljus, en flaska xante-konjak, och sen coca-cola och sprite. Givetvis dricks inte allt på samma kväll (förhoppningsvis...) men jag gillar inte att bara dricka en sort.
Och öl, vin och whiskey dricker jag inte, ibland brukar det iofs slinka ner whiskey om den är tillräckligt dyr och god. Men med cola givetvis.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back