Säsonga i Alperna vinter 05/06, vet du nån?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
idag fick jag reda på att mitt konsult uppdrag inte kommer att förlängas på grund av en ny och snål budget.
Det roliga i kråksången är att man nu kan spendera vintern i Alperna. har tänkt jobba en hel del extra och spara ihop till soppapengar till bilen och nya lagg.

Jag har tänkt att åka till Engelberg/Andermatt. Dom byarna ligger en timmes tåg fran varann.

Jag har varken boende eller jobb. Sånt brukar alltid lösa sig, så jag tänkte kolla över läget här. Jag var i St. Anton vintern 00/01.

Ska du säga upp dig och hänga med eller känner du nån som ska åka ner och behöver dela boende?

//SkidåkarMark

Mark skrev:
Tack iaf för omtanken.

Mark

Jag har planer på att sticka ner till Engelberg i vinter men kan tyvär inte bumma.. Brorsan funderade oxå på att sticka till engelberg men det rörde sig om ett par veckor(typ 3-5) och inte hela säsongen....

korvgubbe skrev:
Jag har planer på att sticka ner till Engelberg i vinter men kan tyvär inte bumma.. Brorsan funderade oxå på att sticka till engelberg men det rörde sig om ett par veckor(typ 3-5) och inte hela säsongen....
Har du bara för avsikt att var där en vecka?
Jag tar förmodligen min egen bil ner dit i början/mitten av januari.

När tänkte ni åka? Hade varit najs med lite sällskap.

Brorsan rekomenderade ett par fischer, 192, lagg, har du hört nåt om dom? Ska visst äga.

Mark skrev:
Har du bara för avsikt att var där en vecka?

bil ner dit i början/mitten av januari.

När tänkte ni åka? Hade varit najs med lite sällskap.

Brorsan rekomenderade ett par fischer, 192, lagg, har du hört nåt om dom? Ska visst äga.

Jag är ju anställd så det är svårt med semester... skulle gärna vara nere längre... Det är som sagt jobbets om är i vägen..

Än så länge är det bara på planeringsstadiet. Vi funderade ev på att flyga med Swiss ner och sen hyra någon lägenhet... Men att hyra in sig hos folk som redan är på plats kan vara rätt kul det med iofs...

Dålig på skidor.. jag är ju plankåkare..

korvgubbe skrev:
Jag är ju anställd så det är svårt med semester... skulle gärna vara nere längre... Det är som sagt jobbets om är i vägen..

Än så länge är det bara på planeringsstadiet. Vi funderade ev på att flyga med Swiss ner och sen hyra någon lägenhet... Men att hyra in sig hos folk som redan är på plats kan vara rätt kul det med iofs...

Dålig på skidor.. jag är ju plankåkare..

Ja, här är heller inget helt 100%. Jag söker ju jobb och kommer att ha alperna som en sista utväg ist. för att bara gå hemma och stämpla.

Att hyra in sig hos nån håller jag med om låter som en klockers ide. Då kommer man in i "stämmningen" och lär känna mycket folk direkt.

Ahh, sån där hashpulka, hört talas om dom.

Mark skrev:
Ahh, sån där hashpulka, hört talas om dom.

Brorsan har gjort en säsong i Serre och var ett par veckor i Engelberg förra året. Då hyr han in sig hos några som säsongade.. Det hade varit grymt kul åk åkningen brutalbra...

Jag funderar iofs på att köra skidor en del i vinter.. Gjorde mina tio första år på skidor sen har det blivit snowboard i 11 år.. ..coh nu har ju skidor plötsligt blivit kul igen..

korvgubbe skrev:
Brorsan har gjort en säsong i Serre och var ett par veckor i Engelberg förra året. Då hyr han in sig hos några som säsongade.. Det hade varit grymt kul åk åkningen brutalbra...

Jag funderar iofs på att köra skidor en del i vinter.. Gjorde mina tio första år på skidor sen har det blivit snowboard i 11 år.. ..coh nu har ju skidor plötsligt blivit kul igen..

Min brorsa som har nästan tio års erfarenhet av alperna då mest Cherre, ska dit i April. Räknade kallt med att han skulle till nåt bra ställe.

Jag har oxå hattat runt på bräda nåra år men gick tillbaka till gaysticks för ett tag sen. Nu tycker jag att det rokkar som jävla fyfan!

Mark skrev:
Min brorsa som har nästan tio års erfarenhet av alperna då mest Cherre, ska dit i April. Räknade kallt med att han skulle till nåt bra ställe.

Jag har oxå hattat runt på bräda nåra år men gick tillbaka till gaysticks för ett tag sen. Nu tycker jag att det rokkar som jävla fyfan!

Serre Chevalier är det jag fastnat för mest... där trivdes jag som fan även omd et bara var en vecka... Har iofs inte varit på så oerhört många ställen ännu..
(Alp De´Huez, Serre, Val Disere, Avoriaz(sugigt) och endagar i La Grave och Le dues(stavning) alpes)

korvgubbe skrev:
Serre Chevalier är det jag fastnat för mest... där trivdes jag som fan även omd et bara var en vecka... Har iofs inte varit på så oerhört många ställen ännu..
(Alp De´Huez, Serre, Val Disere, Avoriaz(sugigt) och endagar i La Grave och Le dues(stavning) alpes)

Jag har eg. bara "vuxen" erfarenhet av St. Anton och Chammonix. Som pojk, knodd och odräglig ungdom har jag varit på några andra ställen men de är inget kommer ihåg så mkt av förutom snowboardparkerna och dom 2 år äldre och söta tjejerna.

Anton känns det som att man har gjort och nu ska jag få ny luft under vingarna. :banana

Blir det lagg eller pulka i vinter?

M

Jag drar ner till BadGastein i årsskiftet. Planerar att stanna jan, feb & mars kanske halva april.

Vill du ha tips och råd om skidor är Freeride rätt forum. Samma sak om du letar folk o del boende med.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT