Sänka ns ifram

jag tänkte skriva att ja gjort det. men ska på me cross styre och då är gaffelbenen ivägen. så vill helst sänka ner dem igen. men vi tänkte om man kapar gaffelbenen där uppe å gängar nytt borde funka men hur ofta har man en så stor gängtapp hemma. eller så stoppar man ner vinkorkar å sen tejp=)

crm skrev:
jag tänkte skriva att ja gjort det. men ska på me cross styre och då är gaffelbenen ivägen. så vill helst sänka ner dem igen. men vi tänkte om man kapar gaffelbenen där uppe å gängar nytt borde funka men hur ofta har man en så stor gängtapp hemma. eller så stoppar man ner vinkorkar å sen tejp=)

Om cross styret tar i kan du inte fixa högre risers eller nåt då?

ja tänkte bygga sj men klart de går bygga högre. men frågan e hur skönt e de att ha så högt? står upp 5 cm iaff och hur snyggt de blir

Ööh?

Är du på riktigt när du säger att du ska kapa dom?

Dom är inte massiva, det hoppas jag du vet.

Plus att du kommer ta bort låsningen för fjädrarna när du kapar, så skaffa risers istället.

Kapar du så e dom obrukbara med andra ord.

Vet dom som sänker hojar med hjälp utan buntband (straipes)

Tryck ihop gaffeln bara så..

crm skrev:
Som solid sa.. du sabbar de bara. Jag tror inte de finns nått annat vis än att byta gafflar.

ok viste inte man pajjade. men ja ahde inte tänkt föröska heller=)

tror du sj du kan trycka ihop gaffeln me buntband? kanske spännband

crm skrev:

Ja det ska nog gå bra. Bara spring och köp en gängtapp...
Edit: 5 cm sänkning är MYCKET. Det handlar om millimetrar man sänker i rr..

Last edited:
jag sänkte inte 5 cm ja sänkte 2 cm 20mm asså. gaffelbenen står upp 2 cm orginal så man fäster styret i dem. och nu står dem upp 5 cm . så 2cm har ja sänkt den. men ja gör det för de ska bli snyggare de gör nog inte dem=) :tomten men anders brink sa nått om en grej man stoppa i så fjädern är lite ihop tryckt. ska se om pappa fattar hur han menar =)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...