sänka gsx-r 750 01

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Hoj
Turbo Gixxer
hur sänker jag min hoj på bästa sätt fram resp bak, för lite prova på rakt fram bus... finns det prylar att köpa bolt on? sverige? usa? mvh

Det som jag vet man kan göra för att sänka hojen bak, är att förlänga hundbenen. Lättast att göra två nya & lägga på en cm, fast det sänker bara hojen med ca 5 cm. Förmodar att du ska ha massa sänkt, så det e kanske inte ett alternativ för dej.

Testa att lägga under dragracingforumet eftersom jag antar att det de du ska ha så mycket sänkning till... :tummenupp

CHIPPEN_no1 skrev:
hur sänker jag min hoj på bästa sätt fram resp bak, för lite prova på rakt fram bus... finns det prylar att köpa bolt on? sverige? usa? mvh

Det du ska göra om du vill åka dragracing, är att sänka den både fram och bak, men dock inte för mycket bak så att du får en negativ sving vinkel.
bak e det enkelt det är bara att byta ut stagen bak till längre, fram är det mera modifiering då blir du tvungen att korta gaffelbenen, men det beror ju på ifall du bara vill åka rakt fram eller gata.. minimum mark frigång är 50mm med föraren på..!! jag kan fixa kortningen av gaffel benen..!!

MVH. Fredrik SM vinnare 03-04 SDC vinnare 03-04 i klassen PSB :yoparty

Mr Race skrev:
Det du ska göra om du vill åka dragracing, är att sänka den både fram och bak, men dock inte för mycket bak så att du får en negativ sving vinkel.
bak e det enkelt det är bara att byta ut stagen bak till längre, fram är det mera modifiering då blir du tvungen att korta gaffelbenen, men det beror ju på ifall du bara vill åka rakt fram eller gata.. minimum mark frigång är 50mm med föraren på..!! jag kan fixa kortningen av gaffel benen..!!

Tippar på att de stagen bak som du syftar på, e samma sak som hundbenen ....fast jag e ju tjej så jag kan ju ha fel????

Last edited:
Ullis skrev:
Det som jag vet man kan göra för att sänka hojen bak, är att förlänga hundbenen. Lättast att göra två nya & lägga på en cm, fast det sänker bara hojen med ca 5 cm. Förmodar att du ska ha massa sänkt, så det e kanske inte ett alternativ för dej.
ok! nej ska inte sänka den massor ev bara lite, ska förtfarande va en gat hoj ju :)

Mr Race skrev:

nja vill bara ha lite bättre egenskaper på den när det skall åkas lite rakt fram åka! tänkte mig lite sänkt och förlängd sving så man får ner effekten lite bättre. om man inte vill korta gaffelbenen då? hur mycket kan man sänka utan det?

ja det e svårt att säga, men jag skulle tro att du kan sänka den ca: 20mm fram genom att skuta upp gaffelbenen i kronan, men där har du också ett max uppstick som e 30mm ifrån övrekronan som det står i reglerna.men enklast e ju om du mäter markfrigången som den e nu, sen ser du hur mycket du kan sänka den, du kan gå in på www.nitroz.com klicka på länken SDC där har du reglerna för klasserna street bike, prostreetbike m.m . :tummenupp

Mr Race skrev:
ja det e svårt att säga, men jag skulle tro att du kan sänka den ca: 20mm fram genom att skuta upp gaffelbenen i kronan, men där har du också ett max uppstick som e 30mm ifrån övrekronan som det står i reglerna.men enklast e ju om du mäter markfrigången som den e nu, sen ser du hur mycket du kan sänka den, du kan gå in på www.nitroz.com klicka på länken SDC där har du reglerna för klasserna street bike, prostreetbike m.m . :tummenupp
ok! vilken klass hamnar jag i då?

Du hamnar nog i klassen prostreetbike tror jag om du ska förlänga , för i streetbike får man endast köra med trimmning som har förts in i regbeviset av svenskbilprovning...

Mr Race skrev:
Du hamnar nog i klassen prostreetbike tror jag om du ska förlänga , för i streetbike får man endast köra med trimmning som har förts in i regbeviset av svenskbilprovning...
ja turbon står inte heller med i regbeviset tyvär... hur fort åker dom i prostreetbike då?

Ronny Nordgren har åkt 8,39 290 km/h d e snabbaste turbo hoj, och jag har åkt 8,61 265 km/h snabbaste sugmotorn... :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...