Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
CHIPPEN_no1 skrev:hur sänker jag min hoj på bästa sätt fram resp bak, för lite prova på rakt fram bus... finns det prylar att köpa bolt on? sverige? usa? mvh

Mr Race skrev:Det du ska göra om du vill åka dragracing, är att sänka den både fram och bak, men dock inte för mycket bak så att du får en negativ sving vinkel.
bak e det enkelt det är bara att byta ut stagen bak till längre, fram är det mera modifiering då blir du tvungen att korta gaffelbenen, men det beror ju på ifall du bara vill åka rakt fram eller gata.. minimum mark frigång är 50mm med föraren på..!! jag kan fixa kortningen av gaffel benen..!!
MVH. Fredrik SM vinnare 03-04 SDC vinnare 03-04 i klassen PSB![]()
Mr Race skrev:Ja de e det Ullis![]()

Mr Race skrev:Ja de e det Ullis![]()
Mr Race skrev:hon har rätt, för det e hundbenen jag menar.....![]()
Mr Race skrev:hon har rätt, för det e hundbenen jag menar.....![]()
trodde ditt uppenbara flin innebar att det var något jag " missat"Lurch skrev:Ullis, som tack för hjälpen att belysa din bländande intelligens får du bjuda på kaffe.![]()
ok! nej ska inte sänka den massor ev bara lite, ska förtfarande va en gat hoj juUllis skrev:Det som jag vet man kan göra för att sänka hojen bak, är att förlänga hundbenen. Lättast att göra två nya & lägga på en cm, fast det sänker bara hojen med ca 5 cm. Förmodar att du ska ha massa sänkt, så det e kanske inte ett alternativ för dej.
nja vill bara ha lite bättre egenskaper på den när det skall åkas lite rakt fram åka! tänkte mig lite sänkt och förlängd sving så man får ner effekten lite bättre. om man inte vill korta gaffelbenen då? hur mycket kan man sänka utan det?Mr Race skrev:Det du ska göra om du vill åka dragracing, är att sänka den både fram och bak, men dock inte för mycket bak så att du får en negativ sving vinkel.
bak e det enkelt det är bara att byta ut stagen bak till längre, fram är det mera modifiering då blir du tvungen att korta gaffelbenen, men det beror ju på ifall du bara vill åka rakt fram eller gata.. minimum mark frigång är 50mm med föraren på..!! jag kan fixa kortningen av gaffel benen..!!
MVH. Fredrik SM vinnare 03-04 SDC vinnare 03-04 i klassen PSB![]()
ok! vilken klass hamnar jag i då?Mr Race skrev:ja det e svårt att säga, men jag skulle tro att du kan sänka den ca: 20mm fram genom att skuta upp gaffelbenen i kronan, men där har du också ett max uppstick som e 30mm ifrån övrekronan som det står i reglerna.men enklast e ju om du mäter markfrigången som den e nu, sen ser du hur mycket du kan sänka den, du kan gå in på www.nitroz.com klicka på länken SDC där har du reglerna för klasserna street bike, prostreetbike m.m .![]()
ja turbon står inte heller med i regbeviset tyvär... hur fort åker dom i prostreetbike då?Mr Race skrev:Du hamnar nog i klassen prostreetbike tror jag om du ska förlänga , för i streetbike får man endast köra med trimmning som har förts in i regbeviset av svenskbilprovning...
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot De flesta nav... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller
Allt om MC åkte till Malaga... |