Sälja veteran-mc, FRAM 175cc

• Thread starter Thread starter OP
  • Start date Start date

OP

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
KTM 950 SMR
Hej.

Jag är medveten om att det finns en annan plats för köp och sälj men detta är inte tänkt som en annons utan en förhoppning om lite hjälp.

I garaget står svärfars 175cc FRAM från 1953. Den är komplett, finns papper på den och senast så startade den. Vad är ett rimligt pris att sätta ut den för?

Tacksam för kloka svar!

/OP

Beror ju också på när den startades, startade "senast" kan ju antingen betyda för 1 minut sedan eller för 20 år sedan :gnissla

Sätt ut den på Tradera. Så får du se vad som händer.

Sätt ut den på Tradera. Så får du se vad som händer.

Tradera är inte bra. Är det ett lågt intresse kan det hända att man får låt oss säga 4000 kronor för hojen när man kanske skulle fått 15.000 kronor för den på blocket. Bättre att börja på blocket, inget intresse där och man verkligen vill bli av med den kan man vända sig till tradera. Om någon lagt ett bud och reservationspris inte använts eller har uppnåtts är båda bunda till att göra affären, tradera är ingen plats att få en teoretisk bild över vad folk är beredda att betala.

Intressekoll?:rolleyes:

Förvisso, men ladugårdsfynd och pedantrenoverade brukar hamna runt samma peng.
Plus minus fem lapp.
Äger en liknande med Zundappmotor. (1951) Saknade kolv men iö tämligen komplett.
Jag fick den...gratis. Stått i 20 år inomhus/värme.
Det gäller att hitta rätt person.
Jag har intrycket att vi gamla gubbar som gillar att dra omkring på hojar med 7-10hk och som är nästan lika gamla som oss själva är ett utdöende släkte..
Möjligen kan jag tänka mig MCHS eller nån nostalgiannonsbörs.. 5-10K max, om 100% komplett.
Hos en sån hoj ligger minst 50% av jobbet i att skaffa delar.. Och de är INTE gratis.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT