Sälja hojen elller inte?

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Ja
Jag ska nu sälja min rd 125a men det verkar vara lättare sagt än gjort.
Jag vill ha 12000 för den, men jag har fått ett bud på 10000, frågan är, ska jag sälja den för 10000 eller ska jag vänta till våren och försöka få mer för den då?
Det är givetvis upp till mig själv, jag vet. Men min fråga är om det lönar sig att vänta till våren eller om jag ska vara glad att jag kan få 10000 för den nu?
http://www.blocket.se/helsingborg/Yamaha_RD_125_28173058.htm?ca=23_3&w=0&last=1

Får du 10" för den så sälj och se glad ut.

Det är en RD från -81, 10 år till innan de kommer bli kulthojar.

från 12k till 10k är ju en prutmån på 20%, lite mycket i mitt tycke.
Kan ni enas om 11K och du ville ha 12K så är väl det en deal som är bra för båda?

från 12k till 10k är ju en prutmån på 20%, lite mycket i mitt tycke.
Kan ni enas om 11K och du ville ha 12K så är väl det en deal som är bra för båda?

mera typ 16,6%

men oavsett så 2kakor mindre nu än mot i vår där kanske det inte finns nån köpare som e sugen??

jag skulle tveklöst sälja å vara glad om det vore jag.

så jäkla trög som mc marknaden varit i år så skulle jag sålt den för 10papp...

Tror du att du kan få mer till våren? Vilken köpare tror du vill ha den? som 16-åring ville jag ha det bästa/nyaste jag kunde hitta, tror det är en ganska vanligt för yngre köpare av A1 hojar och då går en gammal rd för 10k+ bort, på tok för dyr helt enkelt.
Antar därför att du försöker rikta dig till en "entusiastköpare", frågan är väll då hur många entusiaster det finns som vill köpa en rd 125a?

Behöver du pengarna nu? I så fall kan det vara bättre att få säkra 10' nu än att misslyckas få 12' senare i höst. Du har en köpare nu på 10', står det fler i kö efter honom? Om inte, så slå till! Det kanske dröjer innan du hittar nästa köpare som vill lägga 10'.

Behöver du inte pengarna nu? Då kan du fundera på att vänta ut rätt köpare eller vänta på våren. Den ser ju fin ut på fotona.

Eller behåll den i 10 år till och sälj den för 50 papp... :)
"Åhh en sån hade jag när jag var ung, 50 tusen? Rena fyndet!"

Behöver du pengarna nu? I så fall kan det vara bättre att få säkra 10' nu än att misslyckas få 12' senare i höst. Du har en köpare nu på 10', står det fler i kö efter honom? Om inte, så slå till! Det kanske dröjer innan du hittar nästa köpare som vill lägga 10'.

Behöver du inte pengarna nu? Då kan du fundera på att vänta ut rätt köpare eller vänta på våren. Den ser ju fin ut på fotona.

Eller behåll den i 10 år till och sälj den för 50 papp... :)
"Åhh en sån hade jag när jag var ung, 50 tusen? Rena fyndet!"

Om tio år kostar en bigmac ~1000:-..

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti