Sälja båge och pris

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
GSX-R 1000 -06
Jag förstår inte vad det är med folk nuförtiden. Är det ingen som vågar pruta alls längre? Ska man behöva sätta det pris man vill ha och sen vara stenhård på det när man ska sälja något eller sätta det lite högre för att senare vara prutbart?

Jag sätter då någon tusenlapp i marginal för att alltid prutas på men det är ju småland. Vet inte om det gäller överallt att vara lite dyr för att kunna prutas på.

Bågen min får jag ej såld. Inte ens försök till att pruta. Kan det ha blivit en mättnad på bågar i slutet av säsongen eller vad kan detta bero på?

Om jag nu satt ett orimligt pris, vad är då rimligt?
61900kr för en -00 GSX-r 750

http://sporthoj.com/annonser/?id=24530

När den köptes så stod varenda sådan hög p.g.a. efterfrågan var väldigt stor på blåvita och även 00or som har sina 72kw.

Lite funderingar här bara före middag :-)

72KW spelar ju inte så stor roll om det står..
jag ringde på en 00a som han skulle ha 49 för jag fick ner den till 46..

Grrrooov skrev:
Jag förstår inte vad det är med folk nuförtiden. Är det ingen som vågar pruta alls längre? Ska man behöva sätta det pris man vill ha och sen vara stenhård på det när man ska sälja något eller sätta det lite högre för att senare vara prutbart?

Jag sätter då någon tusenlapp i marginal för att alltid prutas på men det är ju småland. Vet inte om det gäller överallt att vara lite dyr för att kunna prutas på.

Bågen min får jag ej såld. Inte ens försök till att pruta. Kan det ha blivit en mättnad på bågar i slutet av säsongen eller vad kan detta bero på?

Om jag nu satt ett orimligt pris, vad är då rimligt?
61900kr för en -00 GSX-r 750

http://sporthoj.com/annonser/?id=24530

När den köptes så stod varenda sådan hög p.g.a. efterfrågan var väldigt stor på blåvita och även 00or som har sina 72kw.

Sänk den till 55000:- så kanske det blir drag?? Dom flesta verkar vilja ha litershojar.

MVH Martin

Grrrooov skrev:

72kw va dåligt min 600 har ju 77kw Är din strypt eller???

Eller hur en r6 är ju på 88 kw.. 15/11 --> 1.363636. 120hk/1.363636---> 88kw:p ska ju va typ 103 kw i en gixxer ( 140 hk)
??

Men aja till saken. sänk priset ingen köper en 00 gixxer över 60 papp :)

En polare sålde en likadan för 40 000 för nån vecka sen. Man får ju en GSX R 1000 för dom där slantarna, sänk med minst 10 tusen.

Mögel skrev:
72kw va dåligt min 600 har ju 77kw Är din strypt eller???

Alla 00or som är svensksålda är ursprungsregistrerade som 72 kw för att dom kom till sverige med fel styrbox. Det gör ju lite på priset att folk kanske tar en 00 istället för 01 då det inte skiljer något nämnvärt på dom.

61900:- är ett drömpris ! Du får en Gixxer 1000 -03 för 70000:- oprutat !

Sänk den till 55000 som någon sa ovan så får du runt 50000 för den vilket e rimligt ...

/Gurra

blom skrev:
72KW spelar ju inte så stor roll om det står..
jag ringde på en 00a som han skulle ha 49 för jag fick ner den till 46..

Jo när dom är ursprungsregistrerade så gör det ju det. Då kan dom inte ta någon högre effekt när man försäkrar den. Det skiljer 3000kr ungefär i halvförsäkring helår i mitt fall om det skulle varit på standard 104kw

Rammstein skrev:
Priset är nog tyvärr för högt. Du får ju en Gixxer 1000 01-02 för runt 65k.

Ja det är många som har det resonemanget men vill man ha en 750 så går du ju inte och köper dig en 1000 eller hur?

Hade du köpt en 600 bara för den var billigare?

Förra personen som sa så till mig var jag nära att be fara åt h-et.

Gurra skrev:
61900:- är ett drömpris ! Du får en Gixxer 1000 -03 för 70000:- oprutat !

Sänk den till 55000 som någon sa ovan så får du runt 50000 för den vilket e rimligt ...

/Gurra

Det roliga är ju att folk fick 65000kr för dom utan problem runt maj/april.

Visst går det att sänka min, inga problem., Men bara den saken att folk inte verkar vilja pruta.

Är det gixxer 1000 som har förstört begagnatpriserna så pass mycket då på en 750?

espa skrev:
En polare sålde en likadan för 40 000 för nån vecka sen. Man får ju en GSX R 1000 för dom där slantarna, sänk med minst 10 tusen.

Hur såg den ut för 40000kr?

Repig sidokåpa? Tror jag vet vilken du menar och om det var den så är det en jäkla skillnad på maskin.

Men men, buden var många. Hur stor är chansen nu då att det går att byta en sådan här mot en motard?

Grrrooov skrev:
Hur såg den ut för 40000kr?

Repig sidokåpa? Tror jag vet vilken du menar och om det var den så är det en jäkla skillnad på maskin.

Men men, buden var många. Hur stor är chansen nu då att det går att byta en sådan här mot en motard?
du kan få byta mot en 250 k
:4skrika

Att jämföra priserna nu när säsongen lider mot sitt slut och med priser i april då säsongen precis börjat är inte så smart. Alltid mycket mer sug efter båtar, hojar, husvagner etc etc på vårkanten. Nu när det börjar bli kallt och grått ute så är det ingen som vill ge speciellt mycket. Att ha ute hojen för nästan 10 mer än vad de flesta andra har så är det inte så konstigt att du inte får sålt hojen.

Svårsålt

Ingen köper en 5 år gammal GSXR750 för 61900 , jag tror du måste sänka rejält för att nån ska intressera sig ner mot 50 minst.
Som sagt sporthojsaffärer är aldrig lönsamma .
Man bara förlorar en forb..... massa pengar.

Grrrooov skrev:
Det roliga är ju att folk fick 65000kr för dom utan problem runt maj/april.

Visst går det att sänka min, inga problem., Men bara den saken att folk inte verkar vilja pruta.

Är det gixxer 1000 som har förstört begagnatpriserna så pass mycket då på en 750?
japp o även den svenska valutan.jäkla gixxer tusen :4skrika

Jag förstår inte folk som SKA pruta hela tiden! Om jag säljer någon eller någonting så skriver jag det priset jag vill ha! Sätter man högre pris är ju risken att de som är intresserade blir skrämda, och tänker: Fan, vad dyrt honom ringer inte jag! Prutare skapar bara irritation anser jag!

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...