Säkra och snygga racinghandskar

ipren_400mg

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2008
Hoj
Hojlös
TJAA

Kan någon rekommendera säkra och snygga hansdkar , priser är inte relevant, helst vita

tänkte på alpine star GP pro modell eller liknande ?

kolla FC-moto.. dom har endel och det är ju inte fel att dom är billigare:tummenupp
Hittade ett par snygga Alpinestars Losail MotoGP Glove, fanns i vit/svart

Last edited:
Kan rekommendera dig att åka till nån med bra sortiment och testa tesat testa..

Priset kan du nog styra på FC-moto om det är så.

Men den handske som är perfekt för mig (A-star GP pro) kanske inte alls sitter bra på dig, och då är den inte bra.

Lindstrands tycker jag generellt håller bra kvalitutt för bra pengar, men de satt inte riktigt riktigt på mig. Och så gillar jag A-stars lillfinger-räddning med att lill- & ringfinger sitter ihop.

Held ska ju vara erkänt bra grejjer men jag tycker inte de var så bekväma när jag testade dem, Phantom var det jag prova. Kan ju vara att de nöts in men ingen vidare fingerkänsla hur som helst. Dom kändes dock väldigt robusta och säkra som dom sägs vara, skrapan är bra att ha om man kör i regn.

Knox handroid tycker även jag verkar intressanta, konstruktionen kan man ju undra om den verkligen håller i längden men de sägs lämna goda garantier på dem. Tycker de känns bekväma o ruggigt stadiga/säkra.

Kolfiber sägs vara lite av en säkerhetsrisk med tanke på att det kan spricka och bli vasst, frågan är dock hur de här "trådarna" i Knox handsken är vid en krasch och om de fastnar i något¿ Med så hög hållfasthet känns det som att de skulle kunna skära igenom det mesta.

MC huset i malmö hade 30% på bra vit o svarta Held Chikara o 50% på Dainese, nyss åtminstone.

Svårt att göra fel så länge du köper ett erkänt märke!

Att prova innan är bra men inte nödvändigt och handskar går ut sig precis som skinnställ!

Kolla gärna på Knox Handroid, de skall vara riktigt sköna har jag hört från folk som kör med dem.

Själv kör jag med A-star GP Pro och är nöjd.

Held

Jag kör med Held Phantom. 2 säsonger 700 mil , 9 bandagar .. Sitter skönt och funkar fint..:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...