Ryggskott!!!! Hjälp

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
Idag på jobbet stod jag som vanligt o pillade och höll på att svetsa
ihop en stötfångare och jag böjjde mig ner och när jag skulle resa mig upp
så gick det helt åt skogen , Ryggskott ont så inni helvete kan inte röra mig knappt. Nån som har tips o knicks. Vet att man inte ska sitta så mycket still
men vafan kan ju knappt gå förjäveln.

Funkar sånnadär kiropraktorer på sånt här ? :va :död
Känns som det sitter nån jävel o sliter i nerverna och senorna i ryggen
herrejisses. Nu ska jag inte klaga längre..

Har haft ryggskott tre gånger. Bara till att ta det lugnt ett par dagar. Sen kan du promenera då och då.
Jag gick till läkaren andra gången och fick inflammationshämmande utskrivet, det dämpar i alla fall lite.

Kiropraktor har jag gått till ett par gånger. Känns lite bättre efteråt, rekommenderas.

Kiropraktor funkar skitbra. Hitta en bra bara, någon som varit med ett tag.
De brukar inte vara rädda för att ta i. Åker själv på nackspärr nån gång om året, och då sticker jag till kiropraktorn utan att blinka. Brukar dessutom passa på att få restan av kroppen tillknäckt. Det är skööönt.

Att supa sig riktigt drängfull för att få kroppen helt avslappnad och på så sätt få det att släppa ska visst hjälpa.

farmerlip skrev:
Att supa sig riktigt drängfull för att få kroppen helt avslappnad och på så sätt få det att släppa ska visst hjälpa.

.......... och kasta sig ner för ett berg och hoppas på att det knäcker till på rätt ställe........

Jag rekommenderar kiropraktor. Det funkade på min rygg. Det finns säkert både klåpare bland dem också, så gå på rekommendationer.

Naprapat är mycket bättre än kiropraktor! En naprapat har riktig utbildning och det är ett skyddat namn. Vem som helst kan kalla sig kiropraktor. Fast i slutändan gör de samma saker.

Ryggskott....

Hej!

Har en javla formaga att fa ryggskott sa fort det ar nat viktigt i gorningen, och har kommit fram till vad som funkar for mej iaf.

* Ga laaaaanga promenader, sitta eller ligga ar doden for ryggen, alltsa aterstar i princip bara att ga.

* Varmedyna+Tigerbalsam pa natten nar du sover.

* Bubbelbad+Vattenjympa+simning ar skitbra.

Har klarat att genomfora Vasaloppet och en fjallvandring i Sarek med farska ryggskott efter denna "diet", och det har funkat perfekt. Kiropraktor har jag ocksa vart hos, visst det var skont att bli "rattknackt", men efter ett par dar kandes det likadant anda, sa jag ar lite skeptisk.../Lasse

farmerlip skrev:

Ja sprit botar det mesta och så får det tårarna att smaka mindre bittert. :tummenupp

honkiie skrev:
Ja sprit botar det mesta och så får det tårarna att smaka mindre bittert. :tummenupp

har funderat på att sprita ner mig men fan då gör jag säkert vollter och kullebyttor ikväll så har jag 100 gånger värre i morgon.

_______

Har ringt till alla naprapater i krokarna och massörer men ingen har tid
och företags läkarn som också är massör är inte där förrens i morgon
så jag får dra dit i morgon och hota honom att han ska ta på mig :)
o knåda o smeka o slita.

floodi skrev:
har funderat på att sprita ner mig men fan då gör jag säkert vollter och kullebyttor ikväll så har jag 100 gånger värre i morgon.

_______

Har ringt till alla naprapater i krokarna och massörer men ingen har tid
och företags läkarn som också är massör är inte där förrens i morgon
så jag får dra dit i morgon och hota honom att han ska ta på mig :)
o knåda o smeka o slita.

Va? Ifall du kan röra dig så är du inte nog full. Det här är lämpligt (inte jag dock men den kvällen var det roligt ) :hihi

hilding skrev:
Kiropraktor=misshandel.
Lyssna på klingan..

Så här gick det idag , har ringt alla idioter jag kan komma på och har inte
fått nån tid , men så fick jag tag i en "Dumay massage och akupunkturpraktik".
åkte dit och undrade va det va för snubbe ja menar namnet verkar ju lite sisådär. men iallafall han var helt skitbra , han kom fram till att det va ischias nerver som låg i kläm och att det hade med mina benmuskler att göra
han sa att min benmuskler var förstarka jämnförelse med ryggen därför
så blev det sånn streckning i hela ryggen ner till fötterna och därför orsakade sånn smärta , han började med att massera min knäveck och det gjorde så
satans ont att jag höll på att flyga runt och dra till gubben och sen började han lite på ryggen o knåda och sen nere vid fossingarna och sen huvet , sen ville
han köra lite akupunktur men det sa jag nej till för jag litar inte på det där riktigt verkar lite suspekt. Resultatet blev att jag iallafall när jag kom därifrån
så hade smärtan släppt så att jag kunde sätta mig i bilen utan att börja grina iallafall , men nu har det kommit tillbaka igen , antar att det är för att jag är trött just nu och behöver sova.
:död Han sa att det lär släppa efter ett par dagar. BLIR TOKIG! fint väder juuh vill köra hojj!"

Träna ryggen så slipper du allt skit.

Runt ryggraden sitter det muskler som fungerar som en korsett för den,har du ordning på dom så slipper du mycket problem.

Farsan hade alltid ryggskott och han gick till kiropraktorn och det funkade för han iaf.

*/ ?>
Back