Ryckig TL1000

Steen

Mer hk än kg
Gick med
15 May 2004
Ort
-
Hoj
-
Har nyligen köpt en tl1000 -99 om man drar på gasen fort över 7500rpm så tvärdör den en kort stund sen kommer den igen så håller det på.Märkte ej detta när jag provkörde.Någon som har nån ide vad det kan vara?Strypningen är bortplockat och nya slipon!Måste insprutningen justeras efter detta om det kan vara felet?
 
gsxr1200 skrev:
Har nyligen köpt en tl1000 -99 om man drar på gasen fort över 7500rpm så tvärdör den en kort stund sen kommer den igen så håller det på.Märkte ej detta när jag provkörde.Någon som har nån ide vad det kan vara?Strypningen är bortplockat och nya slipon!Måste insprutningen justeras efter detta om det kan vara felet?
Tjena!
Jag har en TL1000R -99 som gör samma sak!!
Den är nyss totalgenomgången & omprogrammerad.
Har K&N filter & V&H S4 slipon.
Ska vara felfri.

Kanske nå´t man får leva med?
 
Det kan jag inte leva med!Det kanske går att åtgärda med powercomander?
 
tl1000 är kända för att vara känsliga för byte av ljuddämpare eller avgassystem. Justering med powercommander ska hjälpa.
 
gsxr1200 skrev:
Har nyligen köpt en tl1000 -99 om man drar på gasen fort över 7500rpm så tvärdör den en kort stund sen kommer den igen så håller det på.Märkte ej detta när jag provkörde.Någon som har nån ide vad det kan vara?Strypningen är bortplockat och nya slipon!Måste insprutningen justeras efter detta om det kan vara felet?

Jag har varit i kontakt med flertalet verkstäder och personer gällande min 97:a som har ryckt och hoppat på olika sätt. Intrycket jag har fått är att insprutningen är fruktansvärt känslig för förändringar. Powercommander verkar vara det enda raka för att få motorn att gå bra. Otroligt men troligen sant. Min är inlämnad för tillfället på Schneiders, men de har ännu inte hittat felet..., när felet är hittat så skall PC på.

De tar 6000 spänn för PC, monterat, testat och klart :confused:
Mvh Eric
 
Det första du ska kolla är att spjällhusen är riktigt synkade och att TPS´en är rätt justerad. Skulle tro att det är allt som behövs. Alltid mappa om sprutet efter att du har ändrat luftflödet. Om du tycker Powercommander är dyrt så kan jag rekommendera Techlusions TFI, 1/3 av priset för en PC. Annars Yoshibox funkar bra men då kan du inte fibbla med inställningarna i efterhand utan den måste in på ommappning om du ändrar nåt, tex sätter dit helsystem.
 
Last edited:
J-Bone skrev:
Det första du ska kolla är att spjällhusen är riktigt synkade och att TPS´en är rätt justerad. Skulle tro att det är allt som behövs. Alltid mappa om sprutet efter att du har ändrat luftflödet. Om du tycker Powercommander är dyrt så kan jag rekommendera Techlusions TFI, 1/3 av priset för en PC. Annars Yoshibox funkar bra men då kan du inte fibbla med inställningarna i efterhand utan den måste in på ommappning om du ändrar nåt, tex sätter dit helsystem.
Techlusions TFI???? förklara
 
J-Bone skrev:
hur gick det? har du gjort synk och tps?
Jag har inte hunnit att göra något än har en turbo hoj som krånglar den med.Men så fort jag får tid men är väldigt tacksam för alla svar
mvh Patrik
 
Jag hade en TL 1000S som ryckte på höga varv, efter dvs. strulande med olika boxar så satte jag på en PC, sen funkade den bra.

R1 T
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top