Ryamattor o katthår, hur funkar d??

PinkPassion

Member of the Pink Ladies
Gick med
14 Aug 2008
Hoj
kawasaki er6n -12, Suzuki rm 125 -99
Tjena!

Undrar om någon har samma problem som jag har.
2 Katter med mörk päls = kat(t)astrof för mattor.
Har funderat på att en ryamatta skulle kanske fungera bättre.
Har någon utav er några erfarenheter utav detta eller har kanske några andra bara förslag?
Ryamattor e ju snygga och finns att köpa överallt nu.

Har just nu en vit o svart korthårig matta i akryl(köpt på Bolagret) o den ser för j*vlig ut!

l_7330010179315.jpg

Vill helst ha en svart matta eller en mörk matta, enfärgad. Har en ljusbrun soffa.

Tack på förhand! //Sofie

Använd dig av Gyttorp, effektivare lösning på ditt problem är svårslagen.....

Är ofrivillig ägare till en svart och en vit katt, så vad man än väljer för färg på mattor mm så går det åt helsike. Har löst det genom att inte ha några mattor överhuvudtaget. Inga gardiner, bordsdukar eller annat fjåll heller för den delen.

Ett alternativ till Gyttorp är en skäggtrimmer, nakenkatter är ju hett just nu.

Annars kan man skaffa en sambo som sköter dammsugningen :tummenupp

Någon som vet vart man hittar de där svamparna som är så jävla bra att få bort katthår med? De sväller ungefär 10ggr sin egen storlek när man lägger dem i blöt och sen tar de bort allt katthår från mattorna, en sån behöver nog både TS och jag...

Finns speciella hjälpmedel till detta. stampa in till närmsta djur affär :tummenupp dom har sånna prylar.

Jag e bara så trött på att städa HELA tiden. Blir jättehårigt bara efter 2 dagar.
Givetvis vill jag inte ta dö på katterna eller raka dem för den delen fast d e lockade ibland :)
Sambon e trött på att dammsuga så han drar sina äckliga svettiga fötter på mattan o samlar upp det mellan tårna UUUEE lixsom!!!:zpy
så han får inte städa mer.

Men finns där någon som har en mörk ryamatta o grå/svarta katter? Vill få för mig att katthåret inte ska synas så mkt på d??
Vissa material e oxå mer tåliga emot smuts.

Annars tack för era förslag...fast några var lite väl brutala.

Tackar oxå tanterna på TV som visade hur man tar bort hår från mattor o möbler (diskhandske). Har oxå provat en diskborste, funkar skitbra. :)

hahahhahha släng mattjäveln! en "platt" matta syns håren mycket mer på, du har sett min ikeamatta? den e typ fransig, billig o när den har gjort sitt är det bara kasta skiten. man ser inte hundhåren på den heller.

annars finns det inget lättare alternativ när det gäller hår, lär dom att inte gå på mattan. :hihi :arsele

fäller katterna alltid? d ska dom inte göra, har dom gått ner sina extra kilon el? beror jätte mycket på maten hur dom är i pälsen. talk 2 me bejb. :krama

Jag e bara så trött på att städa HELA tiden. Blir jättehårigt bara efter 2 dagar.
Givetvis vill jag inte ta dö på katterna eller raka dem för den delen fast d e lockade ibland :)
Sambon e trött på att dammsuga så han drar sina äckliga svettiga fötter på mattan o samlar upp det mellan tårna UUUEE lixsom!!!:zpy
så han får inte städa mer.

Men finns där någon som har en mörk ryamatta o grå/svarta katter? Vill få för mig att katthåret inte ska synas så mkt på d??
Vissa material e oxå mer tåliga emot smuts.

Annars tack för era förslag...fast några var lite väl brutala.

Tackar oxå tanterna på TV som visade hur man tar bort hår från mattor o möbler (diskhandske). Har oxå provat en diskborste, funkar skitbra. :)

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti