RVF400, kan man få tag på en?

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Utöver att jag letar efter en enduro letar jag efter något att byta ut min ZX10 mot och har fastnat lite för mindre hojar, framför allt RVF400. Går den att få tag på till vettig pris här? Eller det är bara att drömma och gå vidare? Finns det liknande hojar i samma klass?

Kawasaki ZXR 400, tror det är gott om dem i Tyskland. Annonssida: Mobile.DE

IMG_4351 sh.jpg IMG_4352 (768x1024).jpg

finns massor med RVF till salu i UK, kolla ebay.co.uk tex men det finns säkert bättre annonssidor där också.

Kolla med Andy på banhoj.com. Han har två sådana banhojar men skulle lägga ut en på annons under våren. Dra iväg ett mail till honom och hälsa från mig.

Ytterligare ett alternativ.

http://pacificmotorcycles.com/tillsalu.html

Vet inte hur aktiviteten är hos företaget men dom kanske kan hjälpa dig.

Jag skulle tro att John Shand står bakom detta företag. Har inte köpt något av honom men talat med honom vid ett flertal tillfällen och då fått ett mycket gott intryck. En sann entusiast med mycket kunskap, i synnerhet om "pocketrockets". Fräsiga maskiner!

//Johan

Last edited:
Utöver att jag letar efter en enduro letar jag efter något att byta ut min ZX10 mot och har fastnat lite för mindre hojar, framför allt RVF400. Går den att få tag på till vettig pris här? Eller det är bara att drömma och gå vidare? Finns det liknande hojar i samma klass?

Hello,

As Linus said, I have 3 of these and I will be selling one in the Spring. All are from the UK and in very good condition.

Here's a photo and video of the one I plan to sell.

PA170098.jpg

SH gör det igen, ni är ju stjärnor hela högen :krama

Hur mycket jobb behövs för att importera? Är det dyrt? Ni som gjort det, har ni tagit hjälp av något företag eller har ni åkt över själva, skeppat hojen själv etc etc? Är det rimligt att räkna i prisklassen 35k och uppåt (om man importerar, verkar rätt mycket dyrare här hemma)?

Mycket frågor men jag är fan helt kär i denna hojen, aldrig sett den förr men gud :kär

Im using google translate to reply :)

I imported the bike as I do trips from UK to Sweden every 2 or 3 weeks.
Have a look on banhoj.com and the facbook page and you will see more photos and videos of this bike :)

Or email me : Thumb-decomposable

- RVF'en är riktigt trevlig. Funkar alldeles utmärkt på banan också även om det är lite 'old feeling' jämfört med ex en modern 600a i chassie, bromsar och sittposition. Man får verkligen lära sig att ta i ordentligt för att hänga med, så det är nog bra träning att köra undermotoriserat. Körde 1.58'or på A-torp i somras men det går nog att köra ett par-tre sek ytterligare med bättre chaffis.

DSC_0567.jpg

Last edited:
En sak att nämna är att du inte bör vara för lång. Jag är 1.80 och sitter ok. Är du 1.90 räcker inte tanklängden så du kommer ner bakom kåpglaset...

- RVF'en är riktigt trevlig. Funkar alldeles utmärkt på banan också även om det är lite 'old feeling' jämfört med ex en modern 600a i chassie, bromsar och sittposition. Man får verkligen lära sig att ta i ordentligt för att hänga med, så det är nog bra träning att köra undermotoriserat. Körde 1.58'or på A-torp i somras men det går nog att köra ett par-tre sek ytterligare med bättre chaffis.

View attachment 377858

Gällande bromsar så passar SP1:s ok rakt av. Komplettera med stålomspunnet och du har fantastiska bromsar (de ärju dimensionerade att hejda en dubbelt så stark motor).

Kosta på henne en fin bakdämpare och gaffelfjädrar från Rick Oliver så har du en dräpare!

Here's my nice clean road RVF but I;m not planning on selling this one

382391_336684413083620_606973701_n.jpg

Min röst går precis som Toymans till ZXR400. Köpte en -94 som gått 2200 mil för 17000 i somras. Hur kul som helst, och med stålomspunnet funkar bromsarna kalas på en klassisk racereplika.:tummenupp

Last edited:
Jag glömde ju nämna en guldgruva när det kommer till småhojar - 400greybike. Där kan du definitivt hitta annonser på hojar, och allt du behöver veta runt omkring dom också.

Min röst går precis som Toymans till ZXR400. Köpte en -94 som gått 2200 mil för 17000 i somras. Hur kul som helst, och med stålomspunnet funkar bromsarna kalas på en klassisk racereplika.:tummenupp

Jo, ZXR400 och CBR400 är klart alternativ det med. Fast RVFen är nog fan snäppet läckrare alltså.

En sak att nämna är att du inte bör vara för lång. Jag är 1.80 och sitter ok. Är du 1.90 räcker inte tanklängden så du kommer ner bakom kåpglaset...

Gött, är själv vertikalt handikappad med knappa 1.72 så det blir nog prima isåfall :tummenupp

Har ju ingen erfarenhet av det här med import, finns det firmor som kan hjälpa till? (såg Pacific ovanför, ska undersöka det) Ska göra en undersökning i släkten med, tror det finns de som har lite mer koll där. Blir det inte en RVF kanske det blir något annat, F4i var ju rätt billig med...

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back