Rullande Stoppies hjälp!

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Lärt mig gör någorlunda stoppies men dom kommer precis då när jag stannar... :rolleyes: jag vill få lite rullning på dom :slicka Hur ska jag göra? :confused:

Kör fortare!! :D :tummenupp

Du får köra lite fortare och bromsa ordentligt så du får upp den
Sen handlar det mest om att våga :crash

Ohhh jäää!!! :rock ungefär hur fort ska jag köra då? :confused: finns inget grymmare än en rullande stoppie :fakta

Enklast är nog om du letar upp en raksträcka med lite trafik och övar, övar, övar.
Kläm åt knäna runt tanken, titta framåt (inte ner i backen) och sug åt bromshantaget. Ta det lungt till en början dvs låg hastighet och låg höjd. Sen ökar du vartefter som. Om du kör i samma riktning på samma raksträcka så kommer det gå enklast. Tänk på att framdäcket måste vara varmt innan du börjar ge dig på några konster annars kan det "jobbigt".
Lycka till å håll näsan i vädret :) :squid

håller på att lära mig svänga....hur ska man göra? klarar 20-30m men klarar inte detta...kör motard

Har offroadsulor på min maskin så den bjuder bara på fjösiga stoppiesar. Lägg en tråd inne på motardsidan, finns gott om kunnigt folk där.
:tummenupp :tummenupp :tummenupp

va inte ensam o öva, får man 200 kilo på ryggen när man slår över kan de va bra att ha nån som ringer 112... :fakta

Se till att nypa åt om tanken och ha spända men inte raka armar. Det kan vara bra med lite fart, typ 70km/h annars hinner man inte få nån höjd om man är ovan. Kör inte för fort dock, då är det lätt att bli nervös och stel vilket kan innebära släpp (har upplevt det själv i 100+ :skrämd ) Jag brukar också gunga till i sadeln: ner för att komprimera bakfjädringen och sedan upp och fram (tyngd på styret) i samma ögonblick som man tar upp hojen. Funkar jämt, även på blöt asfalt :tummenupp. Nita inte heller bromsen direkt utan succesivt hårdare tills du nyper till och lyfter.
Med en del träning och fem delar mod kommer man långt :fakta :D

Tack för tipsen. Får vänta tills det torkat här...Svensk sommar :rolleyes: Sen blir det till att ge sig på en rullande :rodnar Våga satsa är det nog som gäller. Har ni några bra knep att få lite värme i däcken? aja dvs inga blåslampor och däckvärmare :D

Backe skrev:
Enklast är nog om du letar upp en raksträcka med lite trafik och övar, övar, övar.
Kläm åt knäna runt tanken, titta framåt (inte ner i backen) och sug åt bromshantaget. Ta det lungt till en början dvs låg hastighet och låg höjd. Sen ökar du vartefter som. Om du kör i samma riktning på samma raksträcka så kommer det gå enklast. Tänk på att framdäcket måste vara varmt innan du börjar ge dig på några konster annars kan det "jobbigt".
Lycka till å håll näsan i vädret :) :squid
Kunde inte sagt det bättre själv! Ska du ha rull så får du köra MINST 50 kan man väl säga. Upp högt och fort! :) Fast vurpa inte..Knyck till och bromsa bara :tummenupp

hur långa stoppies gör ni??

jag har precis börjat göra stoppies pga en extremt dålig frambroms som jag nu fått ordning på...
jag har lyckats med rätt många över 25 meter, så nu vill jag veta :)

kör i ca 100-120, nyp bromsen samtidigt som du lyfter lite på baken. ju högre desto rakare går hojen.

överkurs är att släppa ena handen :D

Bifogat

• grabbed frameliten 40.jpg
    grabbed frameliten 40.jpg
    91.8 KB · Visningar: 211
GIXxXER skrev:
kör i ca 100-120, nyp bromsen samtidigt som du lyfter lite på baken. ju högre desto rakare går hojen.

överkurs är att släppa ena handen :D

Låter ju som en barnlek =)

ja ni ska se mina stoppisar..
bromsar hårt.. tills jag står still, sen blir det en liten fjutt upp i luften med baken.. hahahaha de ser för löjligt ut.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla