Rs36

gixxer888

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2007
Ort
Sweden
Hoj
GammelGixxer
Har precis fått tag på ett par RS36:or till min GSX1100r -87. Skulle vilja ha lite tips på bestyckningen av dessa. Hojjen är helt original och utrustad med ett V&H 4-1 system och lösa V&H luftfilter. Skulle gärna vilja veta hur ni som provat er fram lite med bestyckningen av RS36:orna på en sådan hoj har kommit fram till och vad som funkar bäst.Vet att det är omöjligt att säga exakt eftersom alla hojjar är individer, men det är guld värt att komma så nära som möjligt från början. Tacksam för alla förslag och tips.
 
Last edited:
Standard från fabrik är #130 - och det ska du utgå från/börja med. En stor motor behöver mindre munstycken medans en liten motor behöver större. Mest viktigt är flottörhöjden som ska vara 17 mm och inte allt mellan 19 till 23 mm som det är från fabrik.
 
Tackar för svaret andersbrink. Ska börja med #130 så får jag se hur den går. Finns det inga fler som har en sån hoj som har hittat en bestyckning som funkar??? Vore tacksam för fler förslag.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top