Är gaswire på både drag och retur gamla? De kan nöta av kardeler som gör att de går trögt åt ena eller andra hållet då.
Har du bra justerade wire på både gas å retur, så att typ returen verkligen stänger trottlarna när du vrider ner gasen?
OM du har bakelittrottlar, kolla så ingen spruckit å på så vis kärvar.
Kolla även att det inte är igensatt eller så vid de små hålen du ser i underkant, där sitter air-jets... innanför där man trycker på luftfiltrena.
Har du som du upplever en bra tomgång å de poffar inte en massa oförbränd bensin när du drar iväg, eller att den allmänt har svårt att vilja gå ner i tomgång?
De kan vara blandskruven på lågfart/tomgång som behöver justeras.
Fenomenet med att varvet inte vill sjunka kan även uppstå om bränsle/luftblandningen e mager.... ungerfär som när man börjar få soppatorsk så ökar varvet på gasavslag (fögge-hojar).
En sak som kan påverka det är bla om du har trångt bensinflöde mellan tanken å flottörhuset så att säga...
Men, jag har upplevt samma problem med ett par RS36.or där jag kollade allt som gick att kolla... och efter at ha hört mig för med andra som körde med RS-föggar, så rådde då en åsikt att det cirkulerar ett antal RS.föggar som e dåliga från fabrik å inte går att få fason på. Men innan man kan komma till den slutsatsen så ska man kolla vad det går att göra åt dina föggar. De kan vara enkelt fel som går att fixa.
De e nog de tips jag kan komma på...