rs125 vs en 125 cross?!?!?

_SuperMot_

Bad Boy
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 750 K8
VAd går bäst en 125:a cross lr en aprilia rs125 helt ostrypt?
0-100? 402m? Jag snackade med en killa o han sa att en 125 cross skulle knulla en rs125 till 0-100km/h som var ostrypt?!?!??!
 
_SuperMot_ skrev:
VAd går bäst en 125:a cross lr en aprilia rs125 helt ostrypt?
0-100? 402m? Jag snackade med en killa o han sa att en 125 cross skulle knulla en rs125 till 0-100km/h som var ostrypt?!?!??!

Trodde inte att motorcyklar gjorde sånt också.
 
beror nog på vad för typ av drevning du har på crossen, Men om crossen är landsväg drevad så är nog RS:en borta tror jag iallafall
 
_SuperMot_ skrev:
VAd går bäst en 125:a cross lr en aprilia rs125 helt ostrypt?
0-100? 402m? Jag snackade med en killa o han sa att en 125 cross skulle knulla en rs125 till 0-100km/h som var ostrypt?!?!??!

han har rätt.... för det första har crossen mkt mer effekt.. för det andra en helt annan utväxling, den toppar kanske 110-115 km/h...

aprilian skulle inte ha en chans 0-100...
 
_SuperMot_ skrev:
VAd går bäst en 125:a cross lr en aprilia rs125 helt ostrypt?
0-100? 402m? Jag snackade med en killa o han sa att en 125 cross skulle knulla en rs125 till 0-100km/h som var ostrypt?!?!??!
Oh yea. Knulla den då len..
 
Jag rejsade mot en YZ125 -99 med trimrör och trimkolv. efter 200m och 110kph var jag om honom på min MBX.
 
125cc cross=stormoppe=överdriver alltid :p

Jag har iof aldrig rejsat mot en 125cc cross men jag har däremot rejsat mot en 60-70hk 250cross som var drevad till max för att få högre topp...

0-100 vard ett faktiskt väldigt gämnt, han tog startena delvis p.g.a. att jag då hade kvar cdi strypningen(alltså var min hoj på 18kw). Men sen efter 100km/h blev han bara mindre och mindre i backspeglen :hej
 
kajlyl skrev:
125cc cross=stormoppe=överdriver alltid :p

Jag har iof aldrig rejsat mot en 125cc cross men jag har däremot rejsat mot en 60-70hk 250cross som var drevad till max för att få högre topp...

0-100 vard ett faktiskt väldigt gämnt, han tog startena delvis p.g.a. att jag då hade kvar cdi strypningen(alltså var min hoj på 18kw). Men sen efter 100km/h blev han bara mindre och mindre i backspeglen :hej
Så du drar en 70hk hoj med en standard 125:a?!? :rolleyes:
 
kajlyl skrev:
125cc cross=stormoppe=överdriver alltid :p

Jag har iof aldrig rejsat mot en 125cc cross men jag har däremot rejsat mot en 60-70hk 250cross som var drevad till max för att få högre topp...

0-100 vard ett faktiskt väldigt gämnt, han tog startena delvis p.g.a. att jag då hade kvar cdi strypningen(alltså var min hoj på 18kw). Men sen efter 100km/h blev han bara mindre och mindre i backspeglen :hej
Bör det ha vart den drevade crossen som drog ifrån efter 100km/h?
 
Det enda som talar mot en cross är dess aerodynamik.

Nu vet jag visserligen inte hur stor skillnad det är i luftmotstånd mellan en cross och en sport-125'a, men tar vi en ny cross och försummar luftmotståndet, samt drevar crossen för gata så kan jag garantera att inte någon standard-125'a som hänger med.

Så ÄR det. :fakta
 
kajlyl skrev:
125cc cross=stormoppe=överdriver alltid :p

Jag har iof aldrig rejsat mot en 125cc cross men jag har däremot rejsat mot en 60-70hk 250cross som var drevad till max för att få högre topp...

0-100 vard ett faktiskt väldigt gämnt, han tog startena delvis p.g.a. att jag då hade kvar cdi strypningen(alltså var min hoj på 18kw). Men sen efter 100km/h blev han bara mindre och mindre i backspeglen :hej

Jag har rejsat mot en Suzuki Rm 125 -99, och och man kan ju säga att Miton inte har en chans till 100..
 
SpeedAbuser skrev:
Det enda som talar mot en cross är dess aerodynamik.

Nu vet jag visserligen inte hur stor skillnad det är i luftmotstånd mellan en cross och en sport-125'a, men tar vi en ny cross och försummar luftmotståndet, samt drevar crossen för gata så kan jag garantera att inte någon standard-125'a som hänger med.

Så ÄR det. :fakta

Precis och ju snabbare man kör desto mer påverkas man av luftmotståndet. Alltså i acc vinner en cross överlägset men om man skall ha hög topphastighet så är luftmotståndet viktigare och då har RSn i alla fall en chans.
 
kajlyl skrev:
125cc cross=stormoppe=överdriver alltid :p

Jag har iof aldrig rejsat mot en 125cc cross men jag har däremot rejsat mot en 60-70hk 250cross som var drevad till max för att få högre topp...

0-100 vard ett faktiskt väldigt gämnt, han tog startena delvis p.g.a. att jag då hade kvar cdi strypningen(alltså var min hoj på 18kw). Men sen efter 100km/h blev han bara mindre och mindre i backspeglen :hej

dröm sött... :rolleyes:
 
min kusin har en suzuki 800cc cross som toppar 130km/h! den e helt original: ps han e 10 år= G R Y M ! drar på slangen och allt möjligt! :skrämd
 
En Rs har inte en chans mot en crosshoj förän vid typ 150 min GG 125 gör 147 med orginalutväxling o med det acset slår man det mesta.
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top