Rs125 hastighet på olika växlar?

Nilsson_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
Letar sjysst R6, Aprilia Rs125 02:a, Pb900 05:a och en Suzuki RM50 79:a
Kom inatt hem ifrån tyskland med min Aprilia Rs125 02:a :tuttar , har varit ute och provkört den lite men funderar på hur snabbt den egentligen går på varje växel när den är strypt? För enligt pappren är den på 11kw men jag vet inte om det stämmer? Den är jävligt mysig att köra iaf :yoparty
Sedan undrar jag också vilken bensin den skall ha ska det vara 95 eller 98?
 
Både 95 och 98 funkar väll bara att det blir väll lite värre tryck i motorn med 98 om jag har rätt för mig ;)
 
vad kostade hojen i tyskland?? om man får fråga? :Bugar
 
Mitt tips är att tanka 98, förra ägaren på min hade haft problem när dom taknat 95, den gick dåligt o slaggade igen på stiftet osv, dom bytte olja med plus körde på 98 istälelt ,då gick det kanon... :)
 
NSR_Martin skrev:
Mitt tips är att tanka 98, förra ägaren på min hade haft problem när dom taknat 95, den gick dåligt o slaggade igen på stiftet osv, dom bytte olja med plus körde på 98 istälelt ,då gick det kanon... :)


ska låna lite din tråd... vad rekommenderar ni för olja till nsr?? har kört med d billigaste ja hittat (biltema helsyntetisk) vad blir skilnaden om man kör på castrols olja (typ 150kr/liter?) lukt, avgasfärg, prestanda osv.?
 
weeeiii skrev:
ska låna lite din tråd... vad rekommenderar ni för olja till nsr?? har kört med d billigaste ja hittat (biltema helsyntetisk) vad blir skilnaden om man kör på castrols olja (typ 150kr/liter?) lukt, avgasfärg, prestanda osv.?

Kör på Castrol TTS funkar ypperligt, 146:- på mekonomen+ att jag får rabatt där!
 
jag pröjsade 2990 EUR för en 02:a alldrig omkullkörd, 1000 mil på mätaren! Desutom var alla servicar gjorda och det var en motorcykel firma som sålde den :tummenupp
 
men altså det står i instruktions boken att man ska köra med 95 skall jag ändå köra med 98?
 
Hehe, lyd inte något tips från någon som inte har RS :) Kolla i verkstadsboken vad det står, eller kör en tank 95 och en 98 och se vad som funkar bäst. Grattis till hojen! :tummenupp
 
OLJEKYLD GSXR skrev:

k... anledningen till att jag skrev så var att för ett år sen ungefär läste jag så i en broshyr på statoil, stod något i stil med
95 för motorer som går långt och låga varv
98 för högvarviga motorer

men, tänkte kolla om du kan förklara varför man rejsar på högoktanigt istället för 95 då?
är bara intreserad av att förstå om 95 innehåller mer energi så varför köra bränsle med högre oktan halt?
(missupp fatta inte som något på hopp, kan väll vara kul att bli lite mer bildad på området)
 
shoik skrev:
k... anledningen till att jag skrev så var att för ett år sen ungefär läste jag så i en broshyr på statoil, stod något i stil med
95 för motorer som går långt och låga varv
98 för högvarviga motorer

men, tänkte kolla om du kan förklara varför man rejsar på högoktanigt istället för 95 då?
är bara intreserad av att förstå om 95 innehåller mer energi så varför köra bränsle med högre oktan halt?
(missupp fatta inte som något på hopp, kan väll vara kul att bli lite mer bildad på området)

För att det inte ska spika. Högre oktanhalt möjliggör högre effektuttag, men ger i sig ingen effektvinst.
 
shoik skrev:
men, tänkte kolla om du kan förklara varför man rejsar på högoktanigt istället för 95 då?
är bara intreserad av att förstå om 95 innehåller mer energi så varför köra bränsle med högre oktan halt?
(missupp fatta inte som något på hopp, kan väll vara kul att bli lite mer bildad på området)

Högra oktan behövs för motorer med högre komp, för att de inte skall spika som sagt...rena slöseriet att köra med det på en otrimmad 125:a...att 98 skulle ge mer effekt på en standardhoj är bara en gammal moppemyt...
 
weeeiii skrev:
ska låna lite din tråd... vad rekommenderar ni för olja till nsr?? har kört med d billigaste ja hittat (biltema helsyntetisk) vad blir skilnaden om man kör på castrols olja (typ 150kr/liter?) lukt, avgasfärg, prestanda osv.?

Jag köpte en helsyntetisk olja igår, 148kr/l med jordgubbslukt :rofl :rofl Är inte jag grymmast nu :hihi :rofl
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top