Rs !!

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 06 GP White ! :D
Nu börjar det närma sig. Ska köpa en rs i sommar och jag undrar om d är nån som vet lite om dom? för att vara lite mer specifik.. lite smått o gott om 00:an 01:an 02:an och 03:an för d kmr bli nån av dom årsmodellerna jag kmr köpa. Ungefär i stil med vilken är "bäst" och varför?

En Rs går bra, ifall man söter om dom och sköter dom rätt!

Är lite tradiga när dom är igen pluggade men när dom är urpluggade så går som fin fint (:

Det är nog bra ifall du köper en Rs som är under 02 för då har den ingen katalysator.

När du köper en sån, se bara till att den är en Svenskslåd Rs så att det inte blir massa krångel med borttagna avgasportar mm.

Ifall du skall ha en Rs så skall den vara urpluggad, annars kan du lika gärna köpa en biligare hoj!

Oj, du kommer nog känna dig rätt annorlunda när du kommer glidande på din RS... Jag menar, det är ju så få som har en sån :mattias

Den ser lite fetare ut en andra 125:or, dessutom går dom skit bra :hihi

stoooffe skrev:
2087391 Jag har totalt kört 500 mil utan att möta en enda RS så det är rätt lugnt.

Däremot har jag mött två st NSR.
Ne man möter sällan någon men kollar man här så har ju en hel del folk en sådan. Jag möter dock sällan 125.or. Finns knappt några häromkring, verkar det som

fast_aprilia_rs skrev:
2086148 En Rs går bra, ifall man söter om dom och sköter dom rätt!

Är lite tradiga när dom är igen pluggade men när dom är urpluggade så går som fin fint (:

Det är nog bra ifall du köper en Rs som är under 02 för då har den ingen katalysator.

När du köper en sån, se bara till att den är en Svenskslåd Rs så att det inte blir massa krångel med borttagna avgasportar mm.

Ifall du skall ha en Rs så skall den vara urpluggad, annars kan du lika gärna köpa en biligare hoj!

Okej :) jag är ganska mkt amatör när d gäller mc(men jag älskar verkligen d o försöker lära mig ;D) men va gör d för skillnad effekt mässigt om d inte e katalysator..? för om ja minns rätt så renar den bara avgaserna..?

Förresten.. va händer(ganska exakt) om man pluggar ur? mer effekt har ja för mig men den har väl gnaska mkt krut i sig från början..?

DjFlow skrev:
2089223 Okej :) jag är ganska mkt amatör när d gäller mc(men jag älskar verkligen d o försöker lära mig ;D) men va gör d för skillnad effekt mässigt om d inte e katalysator..? för om ja minns rätt så renar den bara avgaserna..?

Förresten.. va händer(ganska exakt) om man pluggar ur? mer effekt har ja för mig men den har väl gnaska mkt krut i sig från början..?

Det händer en hel del när du avstryper den. Det mesta av effekten ligger efter 8krpm så om du inte har avgasporten inkopplad så får du ingen ketchupeffekt.
Jag har aldrig kört en strypt RS men folk säger att en strypt går i 120-130 km/h. En ostrypt gör 160+ km/h. Jag har dock kört min egen utan fungerande avgasport ett tag eftersom den klöddrade.

Det ska väl vara 03 och framåt som har katalysator har jag för mig, vet dock inte hur mkt den spelar in på effekten men PMa DP så får du veta allt du behöver veta om en RS.

Jag tycker du ska köpa en RS, är helnöjd med min. Är verkligen skit skoj att köra med. :tummenupp

stoooffe skrev:
2089248 Det händer en hel del när du avstryper den. Det mesta av effekten ligger efter 8krpm så om du inte har avgasporten inkopplad så får du ingen ketchupeffekt.
Jag har aldrig kört en strypt RS men folk säger att en strypt går i 120-130 km/h. En ostrypt gör 160+ km/h. Jag har dock kört min egen utan fungerande avgasport ett tag eftersom den klöddrade.

Det ska väl vara 03 och framåt som har katalysator har jag för mig, vet dock inte hur mkt den spelar in på effekten men PMa DP så får du veta allt du behöver veta om en RS.

Jag tycker du ska köpa en RS, är helnöjd med min. Är verkligen skit skoj att köra med. :tummenupp

Okej, men vet du nåt om 00:orna? för jag har sett en som e lämplig(prismässigt :tungan )

stoooffe skrev:
2089276 Ganska osäker men den ska väl vara i princip likadan som min som är en -02a.

Bäst vi får hit DP så all fakta blir rätt. :hihi
än en ggn.. ja e amatör :huvet vem e dp? och hur får man hit honom..? :7peta

DjFlow skrev:
2089454 än en ggn.. ja e amatör :huvet vem e dp? och hur får man hit honom..? :7peta
DP är en på sporthoj som är mycket, mycket skillad vad gällande aprilia. Han jobbar på Starol om jag inte har helt fel. Sök på honom på medlemmar och skicka ett PM (privat meddelande). Han heter bara DP :tummenupp

Ps.Alla har vi vart nybörjare

Lundgren skrev:
2089485 DP är en på sporthoj som är mycket, mycket skillad vad gällande aprilia. Han jobbar på Starol om jag inte har helt fel. Sök på honom på medlemmar och skicka ett PM (privat meddelande). Han heter bara DP :tummenupp

Ps.Alla har vi vart nybörjare

ahaa :D okej tack så mkt :) :banana

Nyheter
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...