RS stendöd

Pontan36

aprilja rajder
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
Aprilia RS
Nu har jag ett väldigt mystiskt problem med RSen.
Det var när jag bytte kopplingsarmen i motorn och fyllde på ny olja och när jag var klar provkörde jag den och den gick hur fint som helst.

När jag hade provat den så plockade jag ihop verktygen osv, när jag skulle fara hem kanske 10min efter så var den helt stendöd.:huvet

Har gnista bensin komp och jag har haft upp cylinder och allt är i sin ordning men den vägrar starta:mad:

Är de nån som haft samma problem eller har nån ide om vad de kan vara?
Har kollat precis allt jag kan komma på.

Är tacksam för alla svar:tummenupp

Stendöd? Typ att startmotorn maler och maler men inget? Isåfall, testa att plocka stiftet, häll lite bensin (gärna oljeblandad) rätt i cylindern, sen på med stiftet igen och testa. Funkar det får den inte bränsle och du kan leta dig uppåt längst slangar och förgasare efter felet, funkar det inte kan du utesluta det som fel. :tummenupp

Kan inte förstå hur det hänger ihop med vad du gjorde med hojen, dock är det lätt att det blir veck på slangar när man är nere och rotar runt... :)

Har provat med bensin i cylindern men den vägrar starta och ens hosta till. Den får bensin och stiftet är blött. Den hostar inte ens till med startgas.

Jaså stiftet är blött, dvs surt, konstigt att den inte startar då... :rolleyes:

3066496 Har provat med bensin i cylindern men den vägrar starta och ens hosta till. Den får bensin och stiftet är blött. Den hostar inte ens till med startgas.
Det är inte så att du av någon anledning har cylindern full av bensin? Ett stift ska ju inte direkt vara dyblött..

Edit: Sålid var före..

Det är inte dyngsurt. Har dragit ut den flera gånger så den är inte sur. De blev i fredags men problemet är fortfarande kvar. Har rengjort förgasarn och luftfilter.

Är du säker på att det inte är vatten på stiftet?
luktat?
Varit med om att toppackningen varit kass, så vatten dödat stiftet

Har haft upp hela motorn för ett tag sen och bytt ramlagren och bytte alla packningar och packboxar. Det är inte vatten på stiftet. Har provat med nytt stift men icke.

Kan de vara packningen mellan motor halvorna som har farit? Tror de läcker olja in i vevhuset:huvet Då blir de väl bensin väldigt svårantändlig när den blandas med motorolja? Vill inte riva motorn igen.:mad

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman