Hej, jag har lite problem med mina RS 36
r. Har en GSX-R 750 -91. De går jämnt och bra på låga och mellanvarv bra på tomgång, och någorlunahyfsat på topp, men problemet är att det jag inte märker nån effektökning..trodde det skulle bli nån kick eller så men nej. Den drar helt jämnt upp till rödmarkeringen, känns kanske som den saknar lite ork mina oroginalgasare orkade dra bättre egentligen. Nu undrar jag om det kanske är soppakranen som är boven, om jag borde ha en Pingelkran?
Min hojs spec. är som följer: 4-1 blås, Dyna 2000, Accelspolar, 771cc 11:1 kolvar.
Förgasarnas inställning: 130 munstycken, 17mm. flottörhöjd, nålarna i mittenhacket och jag har synkat dem. Insugen är täta.
Man tycker ju att den borde gå bra på topp med 130 munstycken, men det känns som den inte får tillräckligt med soppa.
Tacksam för alla svar!
Min hojs spec. är som följer: 4-1 blås, Dyna 2000, Accelspolar, 771cc 11:1 kolvar.
Förgasarnas inställning: 130 munstycken, 17mm. flottörhöjd, nålarna i mittenhacket och jag har synkat dem. Insugen är täta.
Man tycker ju att den borde gå bra på topp med 130 munstycken, men det känns som den inte får tillräckligt med soppa.
Tacksam för alla svar!