RROT-tråden

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hur används denna tråd?
Hit flyttas allt OT-snack som kan klassas som villospår i en diskussionstråd.

I vissa fall kan även inlägg flyttas till en egen tråd, om det har bärighet nog för det.
Missa inte att nyttja :rott smiliesen (: rott, utan mellanrum mellan : och rott) som en markör för när en tråd går fel. Då kan moderatorn hinta att något börjar spåra ur. Missbruka det dock inte. Viss sidodiskussion måste självklart få föregå.

Övrigt
Just nu sökes moderator i RR-forumet.

Det vore bra med viss moderatorerfarenhet, gärna inte involverad i någon viss serie, eller för lättpåverkad av att inte våga moderera vänner. Det är lite av ett otacksamt jobb ibland =)

:rott

Han kanske fått nuppa ungparveln...

Jag skulle vilja veta varför inlägg av den här typen är tillåtna, medan diskussionen Radare satte igång är så pass förbjuden att varenda inlägg togs bort, och Radare stängdes av?

Själv tycker jag att Radares inlägg kan vara intressanta, eller i alla fall fascinerande, och att denna typen av inlägg är trista. Nu menar jag inte att en modererator ska ta ställning mellan dessa typer, utan jag tycker att båda typer ska tillåtas. Om en diskussion går OT, är det inte bättre att flytta ut den diskussionen till en annan tråd/annat forum, istället för att radera varenda anknytet inlägg?

Folk skriver ofta om att sidodiskussioner sabbar trådarna på raceforumet. Problemet kanske skulle kunna lösas genom att de stora sidospåren flyttas bort? Jag inser att detta skulle kräva en insats från en moderator, och att det vore bättre om ingen gick OT, men det är nog inte möjligt att aldrig gå OT.

Jag skulle vilja veta varför inlägg av den här typen är tillåtna, medan diskussionen Radare satte igång är så pass förbjuden att varenda inlägg togs bort, och Radare stängdes av?

Själv tycker jag att Radares inlägg kan vara intressanta, eller i alla fall fascinerande, och att denna typen av inlägg är trista. Nu menar jag inte att en modererator ska ta ställning mellan dessa typer, utan jag tycker att båda typer ska tillåtas. Om en diskussion går OT, är det inte bättre att flytta ut den diskussionen till en annan tråd/annat forum, istället för att radera varenda anknytet inlägg?

Folk skriver ofta om att sidodiskussioner sabbar trådarna på raceforumet. Problemet kanske skulle kunna lösas genom att de stora sidospåren flyttas bort? Jag inser att detta skulle kräva en insats från en moderator, och att det vore bättre om ingen gick OT, men det är nog inte möjligt att aldrig gå OT.

Tycker det är en förbannad skillnad på att sida efter sida retoriskt snyggt mucka gräl med tyken attityd och skriva ett skämtinlägg som faktiskt fick mig att fnissa till.

Men det är jag det...

Tycker det är en förbannad skillnad på att sida efter sida retoriskt snyggt mucka gräl med tyken attityd och skriva ett skämtinlägg som faktiskt fick mig att fnissa till.
Visst är det skillnad men jag tycker ändå att en moderator kan behålla sina pubertala sexskämt för sig själv.

Visst är det skillnad men jag tycker ändå att en moderator kan behålla sina pubertala sexskämt för sig själv.

Ta detta på rätt sätt nu, vilket jag är rätt säker på att du kan:

Snacka om att göra en höna av en fjäder! Ska man vara så skitnödigt P-K så man hänger upp sig på ett inlägg med en mening som tar ungefär 2 sekunder av sitt liv att skita i eller fnissa åt?
Hur tycker många andra läsare om situationen när NyRadare har trissat upp t ex dig till bristningsgränsen och de nästkommande 7 sidorna i tråden består av erat pubertala kuddkrig?

Den ena sekunden fnissas det åt youtubeklipp när Colin Edwards kallar Lorentzo för hora/bög och andra rasas (underbart kvällspressuttryck) det över att självaste admin skojade om att han fått lite mus! Var inte det jävligt harmlöst?

---

F.Ö. är jag inte ett dugg förvånad över att racingforumet saknar moderator, vem fan skulle vilja ha det jobbet med allt onödigt gnabb som finns här? Läser ofta men skriver mindre då man verkar bli totalt påhoppad om man inte kan allt eller inte bara tok-korrekt kan citera alla jävla resultattabeller från de senaste 20 åren. Tror många delar min åsikt i den saken.

Är vi inte alla intresserade av racing i alla dess former och vara fria att diskutera det utan massa tråkigheter och tjaffs om skitsaker? Nybörjare som mästare?

Kom igen nu. Jag jämförde inte ett inlägg med en medlems hela historia av beteenden. Jag jämförde olika typer av inlägg med varandra.

Moderatorn tog först bort bort en diskussion om Colin Edwards och USA's krigande, och skrev senare själv ett skämtinlägg med en grövre jargong. Detta uppfattade jag spontant som en demonstration av vilka typer av inlägg som önskas på forumet. Självklart förstod jag att avsikten förmodligen inte var annat än att rensa bort några inlägg+skribent som en del ogillat, samt att skriva ett roligt inlägg. Samtidigt kom det naturligt att reagera, och att ifrågasätta vad som faktiskt gäller. Jag ogillar när modererandet sker på populistiska grunder. Om du tycker att detta var "skitnödigt PK" så vet jag inte vad jag ska säga faktiskt.

Jag skrev mitt inlägg med bakgrunden att det hänt flera gånger att hela diskussioner med anknytna inlägg helt raderats, samt att jag faktiskt uppskattar en del av Radares inlägg. Som du noterat är han snabb med avtryckaren. Ibland blir det mitt i prick. Ibland åt skogen. Nästan alltid skarpt laddat. En sån personlighet uppskattar jag, helt enkelt, även då jag inte håller med i innehållet. Andra blir provocerade, eller överrumplade för att de faktiskt behöver motivera sina åsikter.

Last edited:
Ser ut som att en hel del här inne behöver nuppa lite. Iallafall ta reda på vad en sk "mus" är.

Torra hippies som försöker framstå som några kärnvapenfysiker. När ni ändå sitter här dygnet runt, surfa in på en datingsida, hitta er något och lätta på trycket.

"Han har gjort så mycket mer rätt än han, han förtjänar si, han förtjänar så.." wtf?

U MAD BRO??

Torrbollar det gott om på vintern.

Bearing's tips om en OT-tråd i RR-formet var iaf bra, så den här tråden är nu startad dit t.ex klagomål om RR-forumet flyttas, eller sådant som inte rör trådarna som inte just behöver tas bort, men kan diskuteras någon annanstans.

Hoppas denna RR-OT tråd kommer göra gott.

En moderator i RR-forumet ska alltså, förutom att vara tillgänglig 24/7/365:

-Inte syssla med nån form av racing, men ändå kunna avgöra vad som är rätt eller fel i en diskussion.
-Inte ha några vänner som denne eventuellt kan favorisera.
-Känna till och kunna rätta alla faktafel inom racingen och dess utövare.
-Inte ha nån humor.
-Inte få vare sig credit eller betalt för sin insats och på köpet skaffa sig nya ovänner.

Frestande :näsblod

Last edited:
Ser ut som att en hel del här inne behöver nuppa lite. Iallafall ta reda på vad en sk "mus" är. Torra hippies som försöker framstå som några kärnvapenfysiker. När ni ändå sitter här dygnet runt, surfa in på en datingsida, hitta er något och lätta på trycket. "Han har gjort så mycket mer rätt än han, han förtjänar si, han förtjänar så.." wtf? U MAD BRO??
Att relativt unga personer tycker att det här med sex fortfarande är något väldigt nytt och spännande kan jag förstå. Men jag kommer aldrig att förstå vad det har i ett racingforum att göra?

Ja, och görs det fel en eller ett par gånger så kan det vara dödsstöten för dess trovärdighet. Jag har fått rätt många PM, email, och även telefonsamtal med direkta hot och onödigt överanalyserande av ett både mitt och andras modererande och tron att jag (eller annan moderator) är emot personen i fråga för att ett inlägg tas bort eller att varning utdelats för dåligt uppträdande / regelbrott i någon tråd. Min glädje att driva SH kan ju få sig en törn då om man säger så.
Det är ingen lätt grej det här med att moderera SH, eller vilken annan sajt som helst.
Det är många viljor som ska tämjas.

Målet är att så många som möjligt ska tycka att SH är bra. Och det är nog det enda som går. Tyvärr kan inte SH passa alla.

Men just RR-forumet är det väldigt tydligt att inte många vill moderera, då det är en liten tajt grupp som gärna inte vill bli ovän med andra som man sen träffar igen i RR-depån.

Då kanske en del kan ha förstående för hur jag haft det ibland. Det är inte lätt o "våga" sig fram i RR-depåerna med risk att man bannat, varnat eller tagit bort inlägg och personen i fråga blivit klart sur över det. Man har ju fått ett antal snea blickar...

Dock så illa som det kanske låter är det ju inte. Mestadels är det lugnt :)

Fler av de som läser RR-forumet bör dock ta sig i kragen och delta genom att även skriva i trådar! Fler som skriver inlägg = roligare!

Fler av de som läser RR-forumet bör dock ta sig i kragen och delta genom att även skriva i trådar! Fler som skriver inlägg = roligare!
Det blir ju aldrig bättre än man gör det och det är väldigt många som kommer fram när det ska gnällas på det som skrivs men själva bidrar de inte med ett skit.

Att relativt unga personer tycker att det här med sex fortfarande är något väldigt nytt och spännande kan jag förstå. Men jag kommer aldrig att förstå vad det har i ett racingforum att göra?

Kallade du just dig själv för lastgammal "gubbjävel" som det står i din profil? ;) Tror de flesta här inte är gamla mer än på papper.

Men såklart, i RR-forumet passar ju inte vad som helst att skriva. Det är ju uppenbart med tanke på reaktioner som kan komma på olika inlägg mycket beroende på årstid.

Men min kommentar var väl inte så illa egentligen utan anledningen jag fick en liten extra blessyr var ju för att jag nyligen tagit beslutet att exkludera Radare under en period framöver. Och då kan det såklart se ut som "dubbelmoral" eller bara fel av mig att våga mig på ett skämt för nära inpå exkluderingen av Radare.

Kanske ska göra det obligatoriskt att använda min 1 smilie för att göra det tydligare om hur en person skriver sitt inlägg. För just nu verkar det trendigt att köra den kalla stilen och bara skriva ren text. Allt blir hyperseriöst då.

Eller kör så kör vi hela RR-forumet som en webbkamera och chatforum där alla pratar via en webcam.

/Inte en enda smilie

Varför är humor förbjudet i Racing-forumet?
Måste man vara så jävla gravallvarlig hela tiden bara för att man tävlar med motorcykel?
Humor i depån, allvar bakom styret har jag alltid trott.

Kallade du just dig själv för lastgammal "gubbjävel" som det står i din profil? ;) Tror de flesta här inte är gamla mer än på papper.
Jag tänkte mest på Nikos inlägg i det svaret. Att uppmana folk att få sig ett skjut när man diskuterar med folk som skulle kunna vara ens pappa blir lite larvigt men det är väl precis sånt som hör hemma i den här tråden.
Men min kommentar var väl inte så illa egentligen utan anledningen jag fick en liten extra blessyr var ju för att jag nyligen tagit beslutet att exkludera Radare under en period framöver. Och då kan det såklart se ut som "dubbelmoral" eller bara fel av mig att våga mig på ett skämt för nära inpå exkluderingen av Radare.
Jag upplevde det precis som du skriver i sista meningen. Hade allt varit som "vanligt" i forumet hade jag nog inte regerat på samma sätt :)

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2