RR-artikel i New York Times

7 sidor är mer än någon svensk dagstidning skrivit om RR totalt de senaste 10 åren känns det som.....

Hayden's knees, which actually slide on the pavement in the corners, are covered with hard plastic protectors.

Åhh fan.

Jag gillar denna

"When braking, he stands up, using wind resistance to help slow the bike, then drops into a crouch for full-throttle sprints."

:D

Man kan skratt åt vissa delar av artikeln men att de faktiskt skriver om RR är huvudsaken.

Jag tyckte artikeln var förvånansvärt bra och välskriven! Flertalet som läser NYT vet nog knappt vad RR är, så lite grundläggande förklaringar får man väl köpa...

tyckte med att artikeln var bra! e ju bra mkt mer än vad svenska tidningar skriver om sporten...

Visst tusan är det bra att en så stor tidning skriver om en riktig sport :tummenupp och framför allt att dom håller det på en nivå som en icke insatt kan förstå. Men jag kan inte hjälpa att jag skrattade rakt ut här när jag läste att dom står upp vid inbromsningen, fick en riktigt härlig bild i skallen där hela startfältet jagar mot första kurvan efter start, och helt plötsligt står alla upp på sina hojar inför inbromsningen. Vilken syn alltså! :rofl

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...