Router/accesspunkt

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Frågar här igen. Orkar inte klydda med mitt nätverk längre.

Någon som vet vad man behöver för att ta emot en trådlös signal från grannen och sen skicka ut den via kabel till 2 datorer & en XBOX?
Delar internet med grannen och han har en router som skickar signalen trådlöst in till mig. Kan idag bara surfa med en dator där jag har trådlöst nätverkskort.

Är det en accesspunkt & sen en switch/router jag behöver? Eller det finns andra bättre lösningar?

Dede skrev:
2642529 Frågar här igen. Orkar inte klydda med mitt nätverk längre.

Någon som vet vad man behöver för att ta emot en trådlös signal från grannen och sen skicka ut den via kabel till 2 datorer & en XBOX?
Delar internet med grannen och han har en router som skickar signalen trådlöst in till mig. Kan idag bara surfa med en dator där jag har trådlöst nätverkskort.

Är det en accesspunkt & sen en switch/router jag behöver? Eller det finns andra bättre lösningar?
tjöp ett trådlöst kort till dator.N2 också

Dede skrev:
2642529 Frågar här igen. Orkar inte klydda med mitt nätverk längre.

De flesta "enheter" som är tilltänkta för att koppla in en trådad enhet till ett trådlöst nätverk, kallas för bryggor. Jag tror egentligen att det är en helt vanlig accesspunkt, men ska inte svära på det.

Men ja, du är på rätt spår. En accesspunkt/brygga och sedan en switch för att skapa ett trådat nätverk bakom bryggan är vad du behöver.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti