Rossi kvar i yamaha nästa år!

Akesson

f.d Bandagsfreak
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-01, no more
Vet inte om det vart uppe redan men vi kan iaf se fram mot ytterligare ett spännande år i Motogp med Rossi.

Från Motogp hemsidan:

"Rossi is looking forward to the last leg of his remarkable 2004 campaign and even further ahead to his continued collaboration with Yamaha in 2005. “We will have another great battle in Valencia but for sure I am staying with Yamaha next year,” he added.

“It is going to be hard next year because Sete and Max will be on factory Hondas, and will come back very strong. But we too will be even stronger than this year, because we have all the data from the full season.”

Akesson skrev:
Vet inte om det vart uppe redan men vi kan iaf se fram mot ytterligare ett spännande år i Motogp med Rossi.

Från Motogp hemsidan:

"Rossi is looking forward to the last leg of his remarkable 2004 campaign and even further ahead to his continued collaboration with Yamaha in 2005. “We will have another great battle in Valencia but for sure I am staying with Yamaha next year,” he added.

“It is going to be hard next year because Sete and Max will be on factory Hondas, and will come back very strong. But we too will be even stronger than this year, because we have all the data from the full season.”
Spännande e ju synd o säga......Han är ju ganska överlägsen.

Det var ju exakt samma snack förra året innan det vart klart att Rossi gick över till Yamaha, så jag är nästan säker på att han skulle prestera jävligt bra resultat även på en Kawasaki.... de har ju kört bra en del lopp, så helt hopplös är den nog inte (hojen alltså). Som tur är det inte riktigt Formel1-varning ännu, men men...

Jörgen Player Special skrev:
Jag vill se Rossi tillbaka hos aprilia, på deras "Cube".. Skulle sitta skönt i apriliasjälen... :)

/JPS
Amen to that! Bort från japsen och dyk in i pastadimman ASAP! :banana

Jörgen Player Special skrev:
Jag vill se Rossi tillbaka hos aprilia, på deras "Cube".. Skulle sitta skönt i apriliasjälen... :)

/JPS

Håller med. Jag trodde hans hjärta klappade mer för Italien än det visade sig när han skrev på för Yamaha. Inte förrän han kör och vinner för Aprilia (som ju sägs köra sin sista säsong i MotoGP i år) eller Ducati har han chansen att bli en nationalikon av samma mått som Agostini. För visst vill väl en italienare helst köra för Ducati eller Aprilia och gäcka de små japanerna?

Nyteknik skrev:
Håller med. Jag trodde hans hjärta klappade mer för Italien än det visade sig när han skrev på för Yamaha.
Han kanske ville vinna VM igen men få en större utmaning än tidigare och därför valde Yamaha. RR är fortfarande en materialsport...

Att många i resten av världen redan anser att han är den bäst RR-föraren genom tiderna borde räcka även för Rossi.

Rossi borde köra Suzuki eller Kawasaki nästa år, då har han lite att bita i! :hihi

sandstream skrev:
Rossi borde köra Suzuki eller Kawasaki nästa år, då har han lite att bita i! :hihi

Något att bita i? Kan Roberts ta pole, Hopkins starta från första led och Nakano hamna på posiet vore det konstigt om inte Rossi skulle ta segrar och varför inte vinna sammandraget?

Nyteknik skrev:
Något att bita i? Kan Roberts ta pole, Hopkins starta från första led och Nakano hamna på posiet vore det konstigt om inte Rossi skulle ta segrar och varför inte vinna sammandraget?
Att lyckas vid enstaka tillfällen är ju inte direkt någon kvalitetsstämpel på materialet. Jag tror iaf att Rossi hade fått jobba hårt för att vinna MotoGP 2005 på en Suzuki eller Kawasaki.

Skitsamma, Yamahas racing fyller väl 50 nästa år och det vill de tydligen kröna med att vinna både förar- och märkes-VM i MotoGP. Jag tror att de grejar det! :yoparty

sandstream skrev:
Är det han som skjuter Kawamotorer i tid och otid? :rolleyes:

Honda och Yamaha säger sig ju ha tillräckligt med effekt och satsar på körbarheten i stället men Kawa har en bit kvar så de får tulla på hållbarheten. Jämför med Cralles motorproblem i år jämfört med Hondorna, i fjol hade Cralle inga motorproblem då Kawan var snabbare i grunden än Honda och Yamaha. Även McLaren-Mercedes i F1 är en bra jämförelse.

Wander skrev:
Var inte kontraktet på två år från början?

Jodå det var solklart två årskontrakt från början, innan säsongen pratade ju Rossi och Yamaha om att vinna nästa år var målet. Det har bara varit diverse tidningsankor om F1 och att han ska sluta som har förvirrat folk.

Nyteknik skrev:
Håller med. Jag trodde hans hjärta klappade mer för Italien än det visade sig när han skrev på för Yamaha. Inte förrän han kör och vinner för Aprilia (som ju sägs köra sin sista säsong i MotoGP i år) eller Ducati har han chansen att bli en nationalikon av samma mått som Agostini. För visst vill väl en italienare helst köra för Ducati eller Aprilia och gäcka de små japanerna?

Jag har läst en intervju med Rossi för några år sedan.. Där sade han själv att drömmen vore att vinna i stora klassen på en italiensk maskin. Får väl hoppas killen orkar köra så länge, eller att han ser det som en utmaning mot japsen.

/JPS

OK att Rossi gillar utmaningar men han är ju inte korkad, angående att köra för Aprilia i MotoGP.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025