Rossi eller Hayden - vem vinner VM?

Vem tar MotoGP-titeln 2006?

• Antal röstningar
    0

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
I takt med uteblivna toppresultat har Haydens VM-ledning krympt till att nu bara vara 11 poäng. Med två race kvar och 50 poäng att köra om - vem tror du tar titeln i MotoGP 2006?

Nyteknik skrev:
2483697 I takt med uteblivna toppresultat har Haydens VM-ledning krympt till att nu bara vara 11 poäng. Med två race kvar och 50 poäng att köra om - vem tror du tar titeln i MotoGP 2006?

Tyvär vinner nog Rossi, jag hade hellre sett att Hayden vunnit. Det är inte ens kul att kolla när en och samma förare vinner år efter år.

Skönt att det blivit ändring på det i F1

12 poäng iofs.
Rossi tar det här såvida han inte blir t-bonad. Hayden, kopplingsproblem i starten eller ej, han kom aldrig ikapp Nakano idag på egen hand.
Det räcker aldrig till för placeringar framför Rossi de två sista tävlingarna, något han mer eller mindre måste. Dessutom flera som visar att de är snabbare än hayden nu.

Anderzzon skrev:
2483705 Tyvär vinner nog Rossi, jag hade hellre sett att Hayden vunnit. Det är inte ens kul att kolla när en och samma förare vinner år efter år.

Skönt att det blivit ändring på det i F1

det är roligare med en vinnare som kör i kön hela tiden:va :rolleyes:

Last edited:
Redan innan loppet i Malaysia tippade jag att Rossi skulle börja sin väg mot ännu en totalseger och jag ser ingen anledning till att ändra det tipset.

Rossi är en bättre förare än Hayden och betydligt bättre på att hantera press.

Det som talar emot Rossi är att han verkligen måste vara med i toppen båda racen och inte har råd med någon DNF medan Hayden kan ta det lite lugnare (dock inte för lugnt).

12 p skiljer rossi är bättre när det gäller, Hayden är inte dålig bara faktumet att både Melandri och Capirossi är starkare och skadefria just nu.

Har faktiskt svårt att se Hayden som en "värdig" världsmästare.

Jag har svårt att se att Hayden ska kunna svara och inte förlora titeln. Det som kan ske är så klart att Rossi inte tar sig i mål i ett av de kvarvarande racen men tar sig alla i mål så vinner Rossi.

det hade varit intressant att veta vad HRC gjort med Haydens koppling igentligen? testar dom nya grejjer i tron att mästerskapet redan är säkrat?
eller det kanske bara är jag som tror att han har maskinella bekymmer?

tror Nicky har en skaplig chans att ta titeln bara han tar sig i väg någorlunda i starten. bevisligen kan han ju prestera imellanåt.

madmagnus skrev:
2484633 det hade varit intressant att veta vad HRC gjort med Haydens koppling igentligen? testar dom nya grejjer i tron att mästerskapet redan är säkrat?
eller det kanske bara är jag som tror att han har maskinella bekymmer?
Eller så är det Nicky själv som har problem med kopplingen.

sandstream skrev:
2484706 Eller så är det Nicky själv som har problem med kopplingen.

visst kan det vara så! men han är ju inte helt grön. tidigare på säsongen startade han bättre! det har ju pratats en hel del om hans koppling, kan ju inte vara helt ogrundat.

Hayden lät inte speciellt nöjd med kopplingen när film-teamet precis efter racet fångade upp, "The clutch is the biggest piece of shit I've ever had..." i boxen. Nog inte så populärt hos HRC som alltid varit väldigt måna om sin prestige...

Sen tror jag inte att kopplingen är det stora problemet utan att Nicky börjar känna pressen och den dåliga starten var droppen. Det krävs viss rutin för att se förbi en dålig start och komma in i race-tempot igen och Nicky har väl en del att lära ser det ut som... Själv tror jag att Rossi tar hem titeln i år igen.

sandstream skrev:
2483758 Rossi är en bättre förare än Hayden och betydligt bättre på att hantera press.
Fast det är ju att hantera press och köra jämnt Nicky är bra på. Han kör ju inte sämre nu än tidigare, det är de bättre förarna som har fått ordning på torpet. Nicky är inte bättre än så här och det är rätt tydligt nu.

Looped skrev:
2484801 Hayden lät inte speciellt nöjd med kopplingen när film-teamet precis efter racet fångade upp, "The clutch is the biggest piece of shit I've ever had..." i boxen. Nog inte så populärt hos HRC som alltid varit väldigt måna om sin prestige...
Han borde få sparken för att han kritiserar gudomliga Honda öppet. :mattias :hihi

Last edited:
Neutral skrev:
2485330Han kör ju inte sämre nu än tidigare, det är de bättre förarna som har fått ordning på torpet. Nicky är inte bättre än så här och det är rätt tydligt nu.
Om man sätter likhetstecken mellan "bra" och "snabb" har du rätt. Och den som tycker att Roadracing handlar lika mycket om att vara "bra" som att vara "snabb" måste vara en riktig torrboll.

Neutral skrev:
2485330 Fast det är ju att hantera press och köra jämnt Nicky är bra på. Han kör ju inte sämre nu än tidigare, det är de bättre förarna som har fått ordning på torpet. Nicky är inte bättre än så här och det är rätt tydligt nu.
Det är väl först nu han fått ordentlig press på sig.
Han missar ju VM-titeln om han inte kör bra de kommande racen och det visst han såklart om redan det här racet.
Det är skillnad på press och press.

som sagt om Valentino presterar som förväntat,
typ seger på Estoril och 3:a i Valencia (efter Melandri och Pedrosa),
så måste måste Nicky ha pallplatser i båda racen för att inte tappa VM-segern.

Det finns inget i hans körning som tyder på att det skulle vara möjligt,
Hayden och HRC får hoppas på en till DNF från Rossi.

gthyni skrev:
2485745 som sagt om Valentino presterar som förväntat, typ seger på Estoril och 3:a i Valencia (efter Melandri och Pedrosa), så måste måste Nicky ha pallplatser i båda racen för att inte tappa VM-segern.
En omöjlighet enligt ditt tips :D
(svårt att komma på pallen i sista racet när den redan är full)

sandstream skrev:
2485846 En omöjlighet enligt ditt tips :D

Morgonkaffet börjar kicka in nu eller? :hihi

Fürstenhoff skrev:
2484797 Om så Rossi vinner dom närmsta 10 åren så är det till trotts roligare att se han kämpa & chansa i sin åkning för att bli världsmästare än Hayden som försöker fisåka (i detta sammanhang) till sig en vm tittel!!

/Fürstenhoff.
right on dude :)

Hur kan man tycka det är tråkigt att se samma person vinna om han kör bäst och visar att han är i en klass för sig själv?

sandstream skrev:
2485846 En omöjlighet enligt ditt tips :D

det skulle räcka med en 4:e plats och en seger också.

jag tror det bästa för Nicky är att han tappar VM-ledningen på Estoril
med så lite att en seger i Valencia ger honom VM-guldet. Då har han
vänt på situationen och har inget att förlora och allt att vinna på att
köra på gränsen av sin förmåga, dvs jäkla fort och hårt.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...