Rosa bandet?!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Är det bara Jag som mår illa av företeélsen? Enligt ett reportage av Bullshit så går i princip inte ett skit till cancerforskning utan till mammografi, konsultation och utveckling av div rosabandetprodukter, mm vilket är bra men inte det som behövs.

http://kampanj.rosabandet.se/Templates/ArticlePage.aspx?id=132&epslanguage=sv

Vad kostar detta band? 15-20 spänn? Det köper man så att man kan fästa det på sig och på så sätt visa omvärlden at man är en bra människa:zpy
Vill man stödja något så är det väl bara att pröjsa valfri summa och inte behöva visa alla andra hur bra man är.

Jag kan inte låta bli att få bitter bismak inblandat i det första intrycket jag får av en person som bär ett rosa band för att inte tala om de företag som sniket försöker få in en fot i spektaklet. Att tjäna pengar på folks dåliga samvete är eklit!

Last edited:
Fast rosa är en jättefin färg, inte alls så gay som vissa tror.

Jag brukar sätta in pengar till Cancerfonden samt till Curo istället, en fördel är ju då också att man slipper en äcklig pin.

Näe, jag menar prostatacancerbandet, men asocierar du till brunsås så...

Doh! Men är det sama sak där att man tjöper en symbol för en heroisk handling och trampar runt med? Det är liksom det jag tycker illa om, inte att stödja cancerforskning.

Det är väl bra att det går till mammografi och konsultationer :confused: :va
Dom är ju en del i cancerforskningen och statistiken. Kan inte bli trött på Rosa Bandet, allt som görs i det syftet är bra. Min mormor har med 40 års mellanrum fått bröstcancer i vardera bröstet (ondskefull aggressiv cancer) och överlevt båda gångerna. Nu har hon inga bröst kvar (utom sina löspattar som är jättekul att nypa i ;) hon hoppar lika högt fast det är fakepattar som är inbakade i BH'n :hihi)..men å andra sidan ingen cancer heller.

Tycker att det är bra med rosa bandet och hoppas verkligen dom drar ihop massor. Företagen tävlar ju om att få vara med och ge..det kan dom gott göra!

Det är väl bra att det går till mammografi och konsultationer :confused: :va

Läs igen så kan du ta bort :va .

Inget fel med mammografi och konsultation men det behövs forskning och dessutom går sjukt lite av pengarna även dit. Kolla in länken och skåda allt piss de tillverkar i rosa bandets ära finansierat av pengarna från folk som tjöpt rosa bandet.

Folk tjöper rosa bandet produkter, priusfikusflexifjewlbilar och skit för att råda bot på den skam de fick reda på att de borde ha i samband med reklamen för dito produkter. Det är risigt tycker jag.

Jag håller med, det blåa bandet däremot...
Farsan hade tänkt köpa ett sånt när han var in på Apoteket häromsistens. Men han fick till svar av personalen att de sålde bara rosa band nu...

Farsan hade tänkt köpa ett sånt när han var in på Apoteket häromsistens. Men han fick till svar av personalen att de sålde bara rosa band nu...
Precis! När farsan dog i cancer förra året (han hade bla prostatacancer) så skänkte jag pengar till cancerfonden, och försökte få tag på en blå nål, men det var ju lögn i helvete :huvet Till slut lyckades en tjej på ett apotek gräva fram en på lagret! :4skrika
Cancerfondens mål är dessutom att samla in dubbelt så mycket pengar till bröstcancerforskning som till prostatacancerforskningen, trots att det är ca 10000 män som får prostatacancer varje år, och "bara" ca 7000 brudar som får bröstcancer! Siffrorna kommer från Cancerfondens hemsida! Dessutom är det enklare att upptäcka bröstcancer, det går ju att klämma å känna på :tuttar å hitta knölar mm. Lite svårare för män att hitta prostatacancer själv. Jag tycker att det luktar diskriminering och politiskt rävspel! :mattias
Dessutom tror jag Cancerfonden brände min gåva på att skicka brev å skit tillbaka till mig, å då fick dom en rätt bra slant :( Ungefär som när man vara med i Greenpeace å Naturskyddsföreningen, det kom 2kg papper/tidningar/"reklam" från dom i veckan :huvet

Jupp, större delen av de pengar en stålt bärare av det innebördsfattiga rosa bandet spenderat går till framställande av: rosa bandet keps, rosa bandet nagelknipsare, rosa bandet askfat, mm.

Jag får större förtroende för en människa med clownnäsa än en som bär rosa bandet:mad:

Jag såg som sagt en kille med sådant där bandet förra fredagen, se gay-tråden för fullständig rapport.

Vad är Curo som Jörgen sponsrar? :eek:

Jag betalar skatt, nästan allt går till välgörenhet.

Jag såg som sagt en kille med sådant där bandet förra fredagen, se gay-tråden för fullständig rapport.

Vad är Curo som Jörgen sponsrar? :eek:

Jag betalar skatt, nästan allt går till välgörenhet.

"Sponsrar"!!? :D Det var dagens värsta överdrift tror jag :hihi

http://www.curo.nu/index.php?sida=12

Jag är nog väldigt egoistisk som bor själv och lägger nästan alla mina pengar på mina tre farkoster. Men vad gäller just cancer så ger jag bidrag då och då till främts cancerfonden sedan min mor hastigt gick bort i cancer -96. Sedan ngn gång då och då till tex rödakorsets eller liknande riktade insamlingar för barn i svältländer.

Men det är inte några summor, jag antar att det bara är mitt dåliga samvete.

Last edited:
Det är illa när så låg andel av pengarna verkligen når fram.
Det är den stora orsaken till att jag ALDRIG skänker något, det är helt enkelt för låg andel av belopet som verkligen når fram.

Det är illa när så låg andel av pengarna verkligen når fram.
Det är den stora orsaken till att jag ALDRIG skänker något, det är helt enkelt för låg andel av belopet som verkligen når fram.

Om de åtminstånne kunde ge allt som inte går till logistik av rosa band, producerande av dito samt löner till alla som jobbar i stället för att göra en massa skit folk inte behöver så att fler kan sko sig på denna äckliga företeélse.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back