Rookieinlägg, mc-fråga, vägvalstips!

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
Tja, är ny Boråsare här på forumet och vill tipsa om vägar åt Ulricehamnshållet eftersom de flesta i ADHD verkar vara från Borås/Kinna/Alingsås.

Men först vill jag ha lite tips på båge, fick precis sålt min enduro och nu tänkte jag testa sporthoj. Jag letar efter en lagom sportig V2, typ Ducce 900ss eller Honda VTR, någon som kan tipsa om annan V2 på samma nivå? Lutar iaf åt Duccen..

Vägsträcka:
Starta i Borås, kör ur stan mot Alingsås, tag mot Bredared sen vidare till Fristad. Vid Fristads kyrka tar man mot VARNUM och INTE Gingri/Rångedala sen vidare genom Nitta och Hökerum. När man kommer till Hökerum finns det inte längre en självklar vägsträckning, antingen vänder man och kör samma väg tillbaks (för så bra är den).
Annars kan man åka in till Ulricehamn och köra mot Gällstad, när man kommer ur stan tar man höger mot "Skottek"(gamla Marbäcksvägen), det är en slinga på typ 4km som snirklar sig precis utmed sjön, galet fin/skön.. missa inte den! Strax före Gällstad tar man höger mot Vegby sen vidare till Tvärred via Hulu. I Tvärred kör man vänster mot "Komskälet" väl framme i Komskälet tror jag det är skyltat mot Dannike. När man kommer ner till "Hallabroa" (södra änden på Tolken) kör man höger mot Äspered sen mot Dalsjöfors. Nu kommer man ut mitt på sträckan mellan Dalsjöfors och R40 som tidigare nämts i denna tråden. Här kanske det är dax att köra ut på R40 för att få lite raksträckor sista biten hem till Borås! :tungan
Hela rundan tror jag är runt 15mil, precis lagom en vardagskväll!
Sträckan mellan Fristads kyrka och Hökerum är iaf helt perfekt för MC i mitt tycke och asfalten är som sagt nylagd. Inte för att skryta men jag har hängt av både Ninja900 och GSXR750 med min gamla Transalp där!! hihi...

V2 rockar!! :yoparty Det verkar som du vill ha lite mindre sportigt när du tänker på ducce ss och VTR... Lite mer sportigt är ju annars Honda VTR SP1/SP2, Ducce 748/916/996/998/749/999, Aprilia mille/mille R, Suzuki TL1000S/TL1000R...

Annars är ju säkert både VTR:en och SS:en bra hojar som passar till det mästa.

Ja det är en fin runda du beskriver.

Ang. båge:
En polare kör en 900ss och den fungerar finfint.
Vi gjorde en Europatur i sommras på 700mil.
Hans flickvän gnäller inte mer än övriga flickvänner som åker med i gänget.
Problemet med Duccen är att den ibland tappar en och annan skruv typ till kåpan och liknande, men så är det väl med ALLA Ducati! :D

En annan kompis är nöjd ägare av en TL1000R!

Enligt min mening är Suckan lite sportigare, men Duccen har betydligt mer karaktär, ganska lätt val med andra ord...

Annars är favoriten given:
Aprilia RSV R Nera, eller iaf en Factory! :tummenupp
RSV-Mille-R-Nera.jpg

Snyggaste arslet i hela motorcykels historia! :Bugar

har du råd.. tveklöst aprilian.. underskön hoj som skulle göra mig grön av avund iallfall..

vill du ha en billig och ändå hyffsat sportig hoj är VTR firestorm ett bra val.. kostar inget (relativt mot andra sporthojar givetvis) å håller i evigheter, duger på vägen med.. jag kör ifrån dom flesta :D

ojojoj, var på biscaya idag!
lite som dagen före julafton när man var liten.
då klämde och vred man på paketen nu provkörde man duccar. :)
provade bl.a en 900ss -01 och den kändes ganska rätt är dock sugen på att testa någon VTR innan jag gör affär...

Verkar finnas många VTR'er till salu privat men inte speciellt vanligt i affären, är de svårsålda??!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT