Rookie racing är motorcykel-folkrace

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Otroligt många vurpor på Åsen, både på träning, kval & race så satsas det vilt för att kapa tiondelar, själv är man gammal och feg.

Ibland funderar jag vad jag gett mig in på, måste man vurpa för att bli snabb, jag försöker att närma mig gränserna uderifrån istället, ge mig ett par år så kanske...

:tungan

GSXR1100R skrev:
Otroligt många vurpor på Åsen, både på träning, kval & race så satsas det vilt för att kapa tiondelar, själv är man gammal och feg.

Ibland funderar jag vad jag gett mig in på, måste man vurpa för att bli snabb, jag försöker att närma mig gränserna uderifrån istället, ge mig ett par år så kanske...

Du behöver inte vara orolig; i ditt "tempo" krävs en jordbävning för att vurpa.

Tur att jag inte ställde upp. Fast iofs, skulle jag hållt mig på hjulen skulle jag säkert tagit mig i mål på en bra placering.

Swedie skrev:
Tur att jag inte ställde upp. Fast iofs, skulle jag hållt mig på hjulen skulle jag säkert tagit mig i mål på en bra placering.
Så är det, hade alla andra dessutom vurpat hade du vart först...

Funderade faktiskt också lite över det (kraschfrekvensen alltså), med tanke på genomströmningen i sjukstugan under R1000. Detta var första stora tävlingen som jag jobbade på. Brukar det alltid vara många krascher i denna klass, eller var det bara ett undantagsfall i söndags? Annars borde det inte finnas så många oskadade Rookie 1000-förare i slutet av varje säsong....

Jag hör väl egentligen inte hemma i den här tråden och i det här forumet men en liten fundering:
Jag kommer att tänka på Darwin och han evolutionsteori. "Endast de bäst lämpade finns kvar i serien i säsongens slut".
Man vinner inga race i depån. Eller i sjukstugan.

Som sagt var, ett forum som jag inte hör hemma i.
Tack för mig!

Robban_C skrev:
Man vinner inga race i depån. Eller i sjukstugan.

Måste ändå säga att det är en ganska annorlunda upplevelse att jobba med tävlingssugna rejsputtar jämfört med vanligt klientel:

Vanlig patient på akuten: "Snälla doktorn, jag fick en sticka i fingret för tre veckor sedan, och det är fortfarande ett litet märke kvar. Kan jag inte få bli sjukskriven 4 veckor, och så behöver jag lite morfin också..."

Rejsaren (med fotleden i 90 graders vinkel från underbenet och 1 dm intryckt hjälm): Nää, för faan. Det var inte så farligt. Och ont gör det inte, särskilt inte om ni kunde lägga ett gips ovanpå skinnstället när jag satt mig på hojen? Förresten har jag quick-shift, så foten behövs inte ändå. Smärtlindring? Nej, det behövs inte. Jag har varit med om värre. Du kryssar väl för fan inte startförbud!? Jag MÅSTE starta annars ryker sponsorpengarna och jag åker ner i serien. Jag tar det ifall jag måste amputeras efter rejset...."

:D :D :D

Kjelle skrev:
Funderade faktiskt också lite över det (kraschfrekvensen alltså), med tanke på genomströmningen i sjukstugan under R1000. Detta var första stora tävlingen som jag jobbade på. Brukar det alltid vara många krascher i denna klass, eller var det bara ett undantagsfall i söndags? Annars borde det inte finnas så många oskadade Rookie 1000-förare i slutet av varje säsong....

r600/1000 brukar vara de klasser med hetast förare, utan alltför mycket erfarenhet, så kraschkavalkad kan man väl inte alltför sällan kalla det för.
Fast i söndags var det väl lite fler än vanligt skulle jag tro.

Kjelle skrev:
Måste ändå säga att det är en ganska annorlunda upplevelse att jobba med tävlingssugna rejsputtar jämfört med vanligt klientel ...
Kan tänka mig det. Skulle antagligen resonera på liknande sätt.
Har varit sjukskriven en gång på sisådär 10-15 år, fick nån sån där barnsjukdom i vuxen ålder, utslag i hela trynet. Vattkoppor? Minns inte men förutom detta så sjukskriver jag mig aldrig. Med andra ord riktigt stark kandidat för det resonemang du beskriver i sjukstugan. :)

Kjelle skrev:
Måste ändå säga att det är en ganska annorlunda upplevelse att jobba med tävlingssugna rejsputtar jämfört med vanligt klientel:

Vanlig patient på akuten: "Snälla doktorn, jag fick en sticka i fingret för tre veckor sedan, och det är fortfarande ett litet märke kvar. Kan jag inte få bli sjukskriven 4 veckor, och så behöver jag lite morfin också..."

Rejsaren (med fotleden i 90 graders vinkel från underbenet och 1 dm intryckt hjälm): Nää, för faan. Det var inte så farligt. Och ont gör det inte, särskilt inte om ni kunde lägga ett gips ovanpå skinnstället när jag satt mig på hojen? Förresten har jag quick-shift, så foten behövs inte ändå. Smärtlindring? Nej, det behövs inte. Jag har varit med om värre. Du kryssar väl för fan inte startförbud!? Jag MÅSTE starta annars ryker sponsorpengarna och jag åker ner i serien. Jag tar det ifall jag måste amputeras efter rejset...."

:D :D :D
Nu vet du hur Dr. Costa har det.....

valmers skrev:
Du behöver inte vara orolig; i ditt "tempo" krävs en jordbävning för att vurpa.
Trippelgadering som ändå inte är 100% säker, jag vill inte vurpa, det gör ju ont och kostar pengar... dessutom så verkar "vissa" aldrig lära sig hur ont det gör att vurpa.

Det gör ont det gör ont det gör ont.....

/Lena

GSXR1100R skrev:
Trippelgadering som ändå inte är 100% säker, jag vill inte vurpa, det gör ju ont och kostar pengar... dessutom så verkar "vissa" aldrig lära sig hur ont det gör att vurpa.

Det gör ont det gör ont det gör ont.....

/Lena
Lyssna på teamchefen så blir du snabbare överallt. "Håll stumt där....och där...och där."

valmers skrev:
Lyssna på teamchefen så blir du snabbare överallt. "Håll stumt där....och där...och där."
Efter din livliga förklaring om att där och där kan man hålla stumt så fick jag en Brink/Ullis känsla, hålla stumt på fyran i karusellen på A-torp... det blev skamkärra för Brink, det går att hålla stumt innan hårnålen på Knudan.. det blev skamkärra igen för Drullis.

Bifogat

• brillis.jpg
    brillis.jpg
    99.7 KB · Visningar: 274
GSXR1100R skrev:
....det går att hålla stumt innan hårnålen på Knudan.. det blev skamkärra igen för Drullis.

Det var i Hamiltons kurva hon försökte! :fakta

¨Brink sa att det gick att hålla fullt under bron, men det gjorde det inte!¨

GSXR1100R skrev:
Efter din livliga förklaring om att där och där kan man hålla stumt så fick jag en Brink/Ullis känsla, hålla stumt på fyran i karusellen på A-torp... det blev skamkärra för Brink, det går att hålla stumt innan hårnålen på Knudan.. det blev skamkärra igen för Drullis.
Men vaffan, jag har ju åkt runt gåsen med posörkåpor och gatdäck på det viset?

GSXR1100R skrev:

Du kan trösta dig med att du är inte ensam....
efter väldigt många varv på Åsen så känns det som man kommit lite närmare en anständig tid, kanske man ska ta ut licensen snart, men dom ide'erna släpper man snart när man ser vilka tider det är i rookieklasserna i år.
Om 2 år är dom väl nere på 7-or... suck.

GSXR1100R skrev:

Håll dig till den här så kommer det att gå bra. :hihi

Bifogat

• gammelfettot.jpg
    gammelfettot.jpg
    129.3 KB · Visningar: 127
Last edited:
valmers skrev:
Men vaffan, jag har ju åkt runt gåsen med posörkåpor och gatdäck på det viset?

Lätt att säga när man sparkar sig fram på neutralen. Prova att lägga i ettan och jobba dig sedan uppåt... :fyllisar

*/ ?>
Back