[Rookie 600] SO/EM Karlskoga race rapport. POÄNG....

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
Ja vart börjar man..

Ons:

Packar alla grejer och beger mig till åsen Väl ute på vägen försöker jag komma på vad jag har glömt. Efter 15 mils slipstreaming av en lastbil kom jag på att shampo och handuken var lämnad hemma. Typiskt som vanligt eller hur macke :D
Väl framme börjar allt packas ur och jag har fått äran att stå brevid swedie.(respekt)
Nu är allt uppe härligt nu kan vi knoppa. Men mat tills i morgon. Alica hade självklart erbjudit att jag kan norpa lite mat av dem. Men jag åker i stället i väg till statoil kl 1 på natten och köper mat. och en massa godis heh

Tor:

Två st träningspass i dag. Glider ut på banan och inser att det är helt hysteriskt varmt. Ligger ute och kör och helt enkelt bara kör. kör några 13: tider men de va väl allt. Andra passat kändes mycket bättre. Sen kommer björk om mig ut på start/mål och vinkar att jag ska försöka hänga på. Ja det är ju kanske inte så himla lätt. Men försöker åtminstone hänga på och sätter en 12:01. Tackade björk för draghjälpen och inser varför han kör så fort. Satan vad det sladdar...

fre
Tjejen har kommit med taurus. Och jag åker ut och kör det enda passaet. Håller på att highsida ut ur hårnålen. körde neågon hög 12:a ganska ointresant pass faktiskt.

lör.

Nya däck och nervös som helvete som vanligt. Hinner köra 6 varv innan det rödflaggas. Låg tydligen 5:a med en 12:4:a tid.
Tiden stoppades när det var 5 min kvar och alla kör som dårar. och blir ner petad till en 9:a Var ändå ganska nöjd med det...
Inför andra kvalet blir jag as nervös och går nog på toa var tionde minut. Nu är något allvarligt fel där nere..
Väl på hojen känns det lite bättre och går och hinner 2 varv innan Andy highsidar ut ur Esset och bryter benet (krya på dig killen)
röd flagg igen men nu stannar de tiden på 15 min. Aja men nu ska jag väl kunna köra en 11:a tid men nä jag kör som en kossa och kör höga tolvor.
Arg som jag är så råkar jag möjligtvis tagit ut en del på tjejen (sorry älskling).

Söndag

Klockan ringer läskigt tidigt hela halv 9. Aja upp och på med däckisarna.
Mår riktigt bra och det ska bli kul att köra. Inte ett dug nervös kanske med tanke på att det bara är warm up. Åker ut och kör 2 st höga 11:a tider.
Jaha de gick ju bra det där. nu ska vi bara göra det på racet.

Kommer in och inser att mitt bakdäck är soppor. Va fan jag har inte råd med nytt. Skramlar ihop pengar och köper mig ett nytt baksdäck till racet.

Race dags:
Har börjar förstå varför jag mår piss innan jag ska ut. Är helt sönder stressad. Så jag sätter mig på läktarn och kollar in superbike ett tag.
Känner mig lugn och laddad. Slänger på mig skinnstället och tjejen kommer med en blöt handuk och lägger i nacken. Satan de va skönt :D...
Japp ut på sigtsinlap och ställer mig på min 14:e startplats. och kollar vilket spår det är jag ska ta i starten. Målet är att få innern i första böj.
Ut på warm up och allt känns bra.
Nu till start
Får till starten bra och kommer ut på höger sida och får innern. Ingen aning om vilken plats jag är på men det känns långt bak.
Tar några platser. sen kommer jag i fatt Jonas karlsson #2 och Per Nillsson #60
Lyckas få en helt ok utgång ut ur depåböjen och inswer att min hoj går sjukt bra rakt fram bromsar om dem båda och ser 2 killar en bit fram..
Lyckas inte komma i kapp dem utan missar i stället utgången ut ur depåböjen och per och jonas kommer som 2 skott bakifrån. Vart fan fick de fart i från.
Vet inte hur många gånger jag körde om Jonas på start och mål för att bromsa mig om och missa utgången så han tog tillbaka sin plats.
Vet inte om det var sista varvet men nu jävlar ska jag tajta till det. Försöker men har självklart fel växel så han tar tillbaka den platsen på stuts...

Målfalgg vinkas och jag har ingen aning om vilken plats det blev..
Kommer in och ser Jennie klappa med händerna. Fasen det här måste vara bra. 10:a säger hon men #60 hade bränt om någon på gulflagg så han blev diskad ganska fort.. Jag kom 9:a fasen va fett. Med en bästa tid på 11,3 på sista varvet dessutom.

Slutsats:
Taurus är fortfarande populärare än mig.
Jag har blivit betydligt snabbare och vågar mer.
Jennie är världens bästa flickvän och en väldigt bra paraplytjej.
Filip Backlund är helt såld i Taurus (en hund dvs) hehehe

En stor eloge tillde som orkat läsa detta....
Tackar för mig så ses vi på knudan...

// Sunkan

Härligt killen! Stort grattis! Man ska vara född -85, det är bra skit då!:yoparty

Hoppas alla killar som rejsar får behålla sina tjejer efter säsongen,allt går ut på dem när ni blir stressade ;) (se Eskilssons rejsrapport...)

Jag kom ifatt dig i starten, sen försvann du som en avlöning i esset. Jaja starta kan jag men inte mycket mer.

Bikerbitch skrev:
2340720 Härligt killen! Stort grattis! Man ska vara född -85, det är bra skit då!:yoparty

Hoppas alla killar som rejsar får behålla sina tjejer efter säsongen,allt går ut på dem när ni blir stressade ;) (se Eskilssons rejsrapport...)

redan försent för mej :(

Sukan det är enda gången du någonsin kommer attt komma före hondan Magnus Jagde ifatt dej bra ett varv till och han hade kört om dej igen :tummenupp

men syggt kört va grymt svårt att hänga på dej på rakan sa Magnus

man tackar...

Nu ska man bara börja ge sig på fjädringsinställnigar... Det kan bli kul...:näsblod

Grattis! Det var ganska kul att ligga bakom dig och Jonas in i första böj hehe... och hojen din går ju som ett skott! Det fanns inte en chans att komma ikapp och bromsa om efter rakan.

Om jag inte minns fel så låg vi 21:a och 22:a förra året så det går ju åt rätt håll :tummenupp

Magnus skrev:
2340742 Grattis! Det var ganska kul att ligga bakom dig och Jonas in i första böj hehe... och hojen din går ju som ett skott! Det fanns inte en chans att komma ikapp och bromsa om efter rakan.

Om jag inte minns fel så låg vi 21:a och 22:a förra året så det går ju åt rätt håll :tummenupp

Hehe föra året var j riktig katastrof...
Hondan går ju bra men inte tillräckligt hehe...

sunkan skrev:
2340772 Hehe föra året var j riktig katastrof...
Hondan går ju bra men inte tillräckligt hehe...

Blir Helsystem i vinter då jävlar lossnar det hästar sen piskade hondan dej i regn i våras på samma bana :hihi

Gottis skrev:
2340730 redan försent för mej :(

Sukan det är enda gången du någonsin kommer attt komma före hondan Magnus Jagde ifatt dej bra ett varv till och han hade kört om dej igen :tummenupp

men syggt kört va grymt svårt att hänga på dej på rakan sa Magnus

hehe de e bara att byta hoj helt enkelt...
Nä men den går ruskigt bra faktiskt. Förbannat kul..

Gottis skrev:
2340780 Blir Helsystem i vinter då jävlar lossnar det hästar sen piskade hondan dej i regn i våras på samma bana :hihi

inte riktigt samma sak va....

Last edited:
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing